Woaterman schreef:
De wielnaven zal ik moeten zien om jou uitleg helemaal te snappen Sebas.
Speciaal voor jou één van de naven gemaakt vandaag, of eigenlijk 2x gemaakt.
Op onderstaande foto zie je de naaf in één van de (Amerikaanse) achtervelgen zitten.
van een gewone (Europese) Italeri naaf heb ik de kop afgezaagd, het naafdeksel om het zo te zeggen, daar zitten rondom 12 kleine boutkopjes op.
Die boutkopjes heb ik om en om weg gesneden zodat er 6 overbleven.
Op bovenstaande foto die je de velg met de uitgeboorde naaf en het uitstekende deel van de binnenvelg wat er doorheen steekt.
Dat deel word gelijk mijn nieuwe naaf.
Je ziet ook al een witte ring op de binnenvelg zitten die de buitenste (chrome) velg centreert.
Nu heb ik dus 6 boutkopjes op m'n naafdeksel, die zitten dus vast gebout op de naaf, daarvoor heb ik van 0.88mm rond evergreen ribben op het uitstekende deel van de binnennaaf gemaakt, op de kopse kant daarvan zit in het echt draad getapt waar de boutjes in gaan die het deksel vast houden.
Echter vond ik 6 boutjes wel heel kaal en vond ik later op het web een mooie duidelijke referentie foto waarop 8 boutjes op de naafdeksels te zien zijn.
Dus alle boutjes van het deksel af gesneden en 0.8mm MENG boutjes in de juiste stand terug gelijmd.
Uit eindelijk is dit het resultaat geworden, nu nog mat zwart maar dat word zijdeglans zwart.
Ik hoop dat het je zo duidelijk is
.
@ Jeff:
Ach, ik dacht ik doe eens gek en laat ik eens een uitstapje maken
Heel erg zwaartransport word hij ook weer niet hoor.
Het moet meer een wat zwaardere trekker worden waar bijvoorbeeld een kieper achter hangt, of een flatbed met zware stelen profielen.
@ Onne:
Ik heb nu nog niet echt het plan om er een trailer achter te hangen, neemt ook weer gelijk zoveel ruimte in, en die begint toch wel wat schaars te worden
Maar zeg nooit nooit
Groeten Sebas.