Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 20:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Bazzz gaat vreemd!!
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2015 16:36 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Kijk eens aan Bassie ook op de U.S. tour :brouw: Ik heb ook al een paar keer naar deze doos zitten gluren want vind hem ook wel wat hebben, misschien te laat maar je had de achterassen ook nog iets uit elkaar kunnen zetten zoals de Bill Signe Pete, wat ook leuk is om mee te nemen is de achterkantr van je chassisbalken wat door te trekken en een heavy duty schotel er op te plaatsen (bij Schaper op voorraad) Voor de rest lekker bezig zo :wink:

Groet Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bazzz gaat vreemd!!
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2015 21:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooi project Sebas 8) Benieuwd welke kleur je hem gaat geven.
Komt er ook nog een trailer achter?
Succes in ieder geval :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bazzz gaat vreemd!!
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2015 23:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Woaterman schreef:
De wielnaven zal ik moeten zien om jou uitleg helemaal te snappen Sebas.


Speciaal voor jou één van de naven gemaakt vandaag, of eigenlijk 2x gemaakt.

Op onderstaande foto zie je de naaf in één van de (Amerikaanse) achtervelgen zitten.

photo 348730

van een gewone (Europese) Italeri naaf heb ik de kop afgezaagd, het naafdeksel om het zo te zeggen, daar zitten rondom 12 kleine boutkopjes op.
Die boutkopjes heb ik om en om weg gesneden zodat er 6 overbleven.

photo 349010

Op bovenstaande foto die je de velg met de uitgeboorde naaf en het uitstekende deel van de binnenvelg wat er doorheen steekt.
Dat deel word gelijk mijn nieuwe naaf.
Je ziet ook al een witte ring op de binnenvelg zitten die de buitenste (chrome) velg centreert.
Nu heb ik dus 6 boutkopjes op m'n naafdeksel, die zitten dus vast gebout op de naaf, daarvoor heb ik van 0.88mm rond evergreen ribben op het uitstekende deel van de binnennaaf gemaakt, op de kopse kant daarvan zit in het echt draad getapt waar de boutjes in gaan die het deksel vast houden.

Echter vond ik 6 boutjes wel heel kaal en vond ik later op het web een mooie duidelijke referentie foto waarop 8 boutjes op de naafdeksels te zien zijn.
Dus alle boutjes van het deksel af gesneden en 0.8mm MENG boutjes in de juiste stand terug gelijmd.

Uit eindelijk is dit het resultaat geworden, nu nog mat zwart maar dat word zijdeglans zwart.

photo 349222

photo 349221

Ik hoop dat het je zo duidelijk is :wink: :brouw:.

@ Jeff:

Ach, ik dacht ik doe eens gek en laat ik eens een uitstapje maken :mrgreen:
Heel erg zwaartransport word hij ook weer niet hoor.
Het moet meer een wat zwaardere trekker worden waar bijvoorbeeld een kieper achter hangt, of een flatbed met zware stelen profielen.

@ Onne:

Ik heb nu nog niet echt het plan om er een trailer achter te hangen, neemt ook weer gelijk zoveel ruimte in, en die begint toch wel wat schaars te worden :mrgreen:
Maar zeg nooit nooit :wink:

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bazzz gaat vreemd!!
BerichtGeplaatst: ma 21 dec, 2015 22:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jun, 2011 11:06 am
Berichten: 41
Je moet ook schaal 1:50 bouwen bijvoorbeeld een DAF :wink: dan ga je ook vreemd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bazzz gaat vreemd!!
BerichtGeplaatst: ma 21 dec, 2015 23:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hahaha, daar heb je dan ook weer helemaal gelijk in Arie.
Die ligt nog steeds helemaal uit elkaar te wachten.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bazzz gaat vreemd!!
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2015 0:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Zo, de luchtgeveerde cabine ophanging is ook op wat toevoeging van wat MENG boutjes na klaar.
Zag alleen net dat de schokbreker wat aan de korte kant is, die moet ik dus nog iets verlengen.

photo 349503

Op onderstaande foto van de echte is achter de ophanging langs een stabilisatorstang te zien, weet iemand toevallig waar die heen loopt??

photo 348751

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bazzz gaat vreemd!!
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2015 1:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Die heb je netjes nagemaakt Sebas.... Ik denk dat die stabilisatorstang naar een vast punt op het chassis gaat, tegen het overhellen van de cabine in bochten.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bazzz gaat vreemd!!
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2015 1:49 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Sebas,

Als je goed naar die cabineophanging kijkt zie je op dat platte U-vormige blok onderaan de schokbreker nog een verlenging naar voren.....hier zit volgens mij die horizontale reactiestang aan vast en niet ergens aan het chassis. Deze constructie van luchtvering voor de cabine is optie zodat naar mijn idee ook die reactiestang deel uitmaakt van dat hele luchtveringblok zodat er geen extra modificaties nodig zijn aan het chassis zelf......het hele gebeuren wordt gewoon bovenop die dwarsligger gemonteerd ipv een starre cabineophanging.
Vergeet overigens ook de luchtleidingen niet :wink:

Veel succes met je project!

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bazzz gaat vreemd!!
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2015 12:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Bedankt voor de reacties mannen.
Ik zat zelf inderdaad ook te denken dat hij ergens naar het chassis ging.
Maar nu Arjan met zijn visie komt lijkt me dat inderdaad niet geheel onwaarschijnlijk.
Zeker omdat hij inderdaad aangeeft dat het een optie was en dat men zo inderdaad geen verdere aanpassingen aan het chassis hoeft te doen.
Ik ga het dus op die manier in elkaar flansen.
Luchtleidingen zijn op de foto inderdaad goed te zien, maja, waar gaan die dan weer naar toe?? (denk dat ik ze maar weg werk ergens onder de cabine).

Inmiddels ook de gril en koplampen van chroom ontdaan, die worden straks hoogglans zwart gespoten en met een poedertje bewerkt.
Achter de gril komt gaas dat Italeri netjes heeft mee geleverd, echter is dat zwart gaas...
In mijn voorraad vond ik nog wat heel fijn RVS gaas, dat gaat dus gebruikt worden.
Heel toevallig zit er een verjonging in de achterkant van de gril waar het gaas moet komen, langs die verjonging stripjes van 0.5x3 gelijmd, zodoende kan ik straks mooi het gaas achter de gril schuiven zonder het te hoeven lijmen.

photo 349511

photo 349512

photo 349515

photo 349513

photo 349514

Inmiddels aan de bovenkant ook een stripje gelijmd, waarschijnlijk als het gaar er in zit aan de onderkant ook nog een om het bol staan tegen te gaan (is toch stug spul dat RVS gaas en moeilijk 100% vlak te krijgen).

Ook de luchtfilters aan de zijkanten van de cabine zijn/worden ontchoomt en worden straks weer zwart gespoten en gepoederd en er komt een mooi randje van het zelfde RVS gaas in.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bazzz gaat vreemd!!
BerichtGeplaatst: do 24 dec, 2015 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Gril en koplampen zijn mat zwart gespoten, mooi onderlaagje voor het glans zwart.

Gisteren avond bezig geweest met het interieur wat kleur geven.
De vloer, het dashboard de stoel consoles en de deurpanelen staan inmiddels in kleur.

photo 349668

De achterwand en het hemeltje van de cabine gaan de zelfde kleur lichtgrijs krijgen als op de deurpanelen.
Het donker grijs is getamponeerd om wat effect er in te krijgen, zag op foto's namelijk dat dit vaak stof is.

photo 349670

De achterkant van de stoelen zijn dicht gemaakt omdat je straks door de achterruit van de cabine zo naar binnen kan kijken.
De stoelen worden zijdeglans zwart om een leer look te creëren.

photo 349671

Het instrumentenpaneel van CTM met schitterende details (jammer dat er met het weg schuren van de bevestigings nokjes een hoekje verf van het dashboard kastje af sprong, dit dus even bij getipt met een kleur die ik had die het dichtst in de buurt kwam).

photo 349673

Zo ziet het er dan uit als de delen op het dashboard zitten.

photo 349672

En nog een foto met een deurpaneel erbij.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement