Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 17:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Bazzz gaat vreemd!!
BerichtGeplaatst: za 19 dec, 2015 12:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Ik wil niet zeuren hoor en het is jou bouw, maar in die Bill Signs pete ligt toch een CAT?? of heb ik dat mis?
Las in de referentiestopic dat je vroeg welk blok dit is, en dat dit blok tegenwoordig niet meer geleverd word.
Ik zou dan voor een CAT gaan :wink:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bazzz gaat vreemd!!
BerichtGeplaatst: za 19 dec, 2015 12:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 21:55 pm
Berichten: 321
Woonplaats: Alkmaar
Mooi werk aan deze Amerikaan! Prachtig model, de 378.

_________________
Slow Rollin' Low


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bazzz gaat vreemd!!
BerichtGeplaatst: za 19 dec, 2015 12:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Christiaan, het blok in de Bill Signs Pete is een Cummins NTC-475. Dit blok ligt in alle Peterbilts van Revell (behalve de snap kit Peterbilt) en alle Revell Kenworth K-100 COE versies.

Een Caterpillar vindt je in de Revell Kenworth Conventional kits. De 3408 V8 ligt in alle W-900 en T-900 versies.
Deze motor is wel niet bruikbaar in de Peterbilt 378, want hierin was geen V8 verkrijgbaar.
Je kan eventueel wel de 6 in lijn 3406A uit de Revell snap kits gebruiken. Deze motor ligt zowel in de snap Peterbilt 359 als de snap Kenworth W900 Aerodyne.

Maar Sebas, je kan uiteraard altijd voor een custom gaan, en dan is bij een amerikaan bijna alles mogelijk :mrgreen: :wink: .

Succes.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bazzz gaat vreemd!!
BerichtGeplaatst: za 19 dec, 2015 14:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Het mooiste zou inderdaad een Cat C15 zijn, maar die zijn er voor zover ik het www afgezocht heb niet in 1:24/25.
Mocht iemand toch wat weten of hebben laat het dan maar even weten.
Voorlopig ben ik druk met de lucht geveerde cabine steunen en de extra gasolietank uit de sparebox aan het stoeien.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bazzz gaat vreemd!!
BerichtGeplaatst: za 19 dec, 2015 16:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Oke Eddy, dat wist ik niet. Ik heb hier alles door elkaar liggen dus dacht dat de CAT uit de pete kwam.
Maak je zo'n C15 toch even zelf Sebas :lol: Ik heb ze wel ergens op een forum gezien maar dat zal ook wel scratch geweest zijn.
Ik denk dat geen enkele fabrikant zn vingers wil branden aan de CAT trademarks....helaas.. :(

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bazzz gaat vreemd!!
BerichtGeplaatst: za 19 dec, 2015 18:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Vreemd, helemaal niet hoor. Eindelijk op het juiste spoor :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Wordt vast een leuk ding Sebas. Ik heb hem natuurlijk ook liggen

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bazzz gaat vreemd!!
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2015 13:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Op het juiste spoor :lol: :lol:, heb altijd wel een zwak voor Amerikanen gehad hoor, waarvan de cabover's mij stiekem toch nog het meest aanspreken.
Toch heb ik me verder eigenlijk nooit echt in die Amerikanen verdiept, vandaar ook niet zoveel kennis er van, vind het nu dan ook heerlijk om een beetje het net af te struinen voor info en referenties.

Goed, weer een kleine update aan de Pete.

De velgen op de vooras zijn inmiddels pas gemaakt en kunnen op de vooras gemonteerd worden.
ze zitten mooi gecentreerd en qua diameter is het verschil met 1:24 velgen bijna nihil.

photo 349000

photo 348998

photo 349009

Ze steken zo te zien net iets uit, maar de spatbord verbreders moeten er nog op en dan komt dat goed, en dan steken ze op aan aantal referentie foto's vaak nog uit, dus zelfs dat zou dan geen probleem moeten zijn.

Toen de extra gasolietank waar ik over schreef, uit de sparebox een tank gevist en ontchroomt.
Aan de binnenkant van de tank stonden markeringen om hem in te korten dus dat gedaan omdat hij anders wel heel lang was.

photo 348999

photo 349001

Na het in elkaar lijmen kwam ik er alleen achter dat de tank in diameter nog wel wat verschilt met de tank uit de kit :?
De tank uit de kit die aan de bijrijders kant onder de cabine komt is Ø27,5mm, de tank uit de sparebox en die achter de opstap (accubak) aan de bestuurderskant komt is Ø25mm.
Het mooiste zou zijn als ik een tank van rond de zelfde diameter als de originele uit de kit heb, maar die heb ik dus niet.
Mocht er iemand wat kunnen missen, een tank van rond 27,5 (27 0f 28 is natuurlijk ook geen probleem).

Toen maar eens begonnen aan de spatbord verbreders die gemaakt zijn van 1,5mm kwart rond, 1 kant zit er nu op.

photo 349003

photo 349004

En het verschil met de andere kant.

photo 349006

Verder ook de gaten van de luchthorens dicht gemaakt, wil kijken of ik uit de sparebox nog wat mooiere meer Amerikaans aandoende horens kan vinden, daarvan is de bevestiging waarschijnlijk anders, dus maar wat stukjes rond in de gaten gelijmd.

photo 349007

Toen was het tijd voor het chassis, dat vond ik zoals ik schreef dus te lang, ik heb het dus met 49mm ingekort (was de ruimte tussen de 2 chassis balken voor de achteras)
Zelf vind ik het voor een daycab nu veel beter staan.
Zo'n lang chassis had natuurlijk ook gekund, maar dat is voor mij meer voor zo'n custom show truck, en deze moet wel een beetje dat show gevoel krijgen met wat kleine custom parts maar verder toch ook wel een functionele werk truck zijn.

Eerst een foto van voor het inkorten (is dan wel zonder wielen)

photo 348727

Nu na het inkorten staat hij er dus zo bij.

photo 349005

photo 349008

In mijn oven veel beter en ook praktischer om dagelijks werk mee te verrichten.

Verder heb ik nog de naven uit de achter velgen geboord en worden die aangepast, want de naven die Italeri in de velgen gegoten heeft hebben naar mijn mening wel een heel hoor speelgoed gehalte, de naven van de Europese velgen zien er nog beter uit.
Die naafdeksels gaan ook gebruikt worden, daarvan snij ik om en om een boutkopje weg en word het stompje wat nu op de foto's te zien is nog bekleed met stukjes rond (idee is voor de meeste denk ik duidelijk, anders volgen later wel foto's).

photo 349011

photo 349010

Dat was hem dan weer even, ik ga weer vrolijk verder knutselen.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bazzz gaat vreemd!!
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2015 14:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
tanks genoeg hier Sebas, neem ik wel mee naar Jabbeke.

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bazzz gaat vreemd!!
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2015 15:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik kan ook wel wat tanks missen.
Diameter 29mm en lengte 60mm?

Chassislengte heb je mooi weten te treffen. Samen met de dikke voorwielen moet dat een stoere trekker worden.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bazzz gaat vreemd!!
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2015 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Mooie aanpassing met de verbreeders en inderdaad is het chassis nu in perfecte lengte. De wielnaven zal ik moeten zien om jou uitleg helemaal te snappen Sebas. Maar ga zo door je zit op het juiste spoor :mrgreen:

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement