Op het juiste spoor
, heb altijd wel een zwak voor Amerikanen gehad hoor, waarvan de cabover's mij stiekem toch nog het meest aanspreken.
Toch heb ik me verder eigenlijk nooit echt in die Amerikanen verdiept, vandaar ook niet zoveel kennis er van, vind het nu dan ook heerlijk om een beetje het net af te struinen voor info en referenties.
Goed, weer een kleine update aan de Pete.
De velgen op de vooras zijn inmiddels pas gemaakt en kunnen op de vooras gemonteerd worden.
ze zitten mooi gecentreerd en qua diameter is het verschil met 1:24 velgen bijna nihil.
Ze steken zo te zien net iets uit, maar de spatbord verbreders moeten er nog op en dan komt dat goed, en dan steken ze op aan aantal referentie foto's vaak nog uit, dus zelfs dat zou dan geen probleem moeten zijn.
Toen de extra gasolietank waar ik over schreef, uit de sparebox een tank gevist en ontchroomt.
Aan de binnenkant van de tank stonden markeringen om hem in te korten dus dat gedaan omdat hij anders wel heel lang was.
Na het in elkaar lijmen kwam ik er alleen achter dat de tank in diameter nog wel wat verschilt met de tank uit de kit
De tank uit de kit die aan de bijrijders kant onder de cabine komt is Ø27,5mm, de tank uit de sparebox en die achter de opstap (accubak) aan de bestuurderskant komt is Ø25mm.
Het mooiste zou zijn als ik een tank van rond de zelfde diameter als de originele uit de kit heb, maar die heb ik dus niet.
Mocht er iemand wat kunnen missen, een tank van rond 27,5 (27 0f 28 is natuurlijk ook geen probleem).
Toen maar eens begonnen aan de spatbord verbreders die gemaakt zijn van 1,5mm kwart rond, 1 kant zit er nu op.
En het verschil met de andere kant.
Verder ook de gaten van de luchthorens dicht gemaakt, wil kijken of ik uit de sparebox nog wat mooiere meer Amerikaans aandoende horens kan vinden, daarvan is de bevestiging waarschijnlijk anders, dus maar wat stukjes rond in de gaten gelijmd.
Toen was het tijd voor het chassis, dat vond ik zoals ik schreef dus te lang, ik heb het dus met 49mm ingekort (was de ruimte tussen de 2 chassis balken voor de achteras)
Zelf vind ik het voor een daycab nu veel beter staan.
Zo'n lang chassis had natuurlijk ook gekund, maar dat is voor mij meer voor zo'n custom show truck, en deze moet wel een beetje dat show gevoel krijgen met wat kleine custom parts maar verder toch ook wel een functionele werk truck zijn.
Eerst een foto van voor het inkorten (is dan wel zonder wielen)
Nu na het inkorten staat hij er dus zo bij.
In mijn oven veel beter en ook praktischer om dagelijks werk mee te verrichten.
Verder heb ik nog de naven uit de achter velgen geboord en worden die aangepast, want de naven die Italeri in de velgen gegoten heeft hebben naar mijn mening wel een heel hoor speelgoed gehalte, de naven van de Europese velgen zien er nog beter uit.
Die naafdeksels gaan ook gebruikt worden, daarvan snij ik om en om een boutkopje weg en word het stompje wat nu op de foto's te zien is nog bekleed met stukjes rond (idee is voor de meeste denk ik duidelijk, anders volgen later wel foto's).
Dat was hem dan weer even, ik ga weer vrolijk verder knutselen.
Groeten Sebas.