Helaas kan ik het schitterende bouwtempo van sommige hier niet volgen, maar ik heb toch een beetje verder gewerkt aan deze DAF.
In Jabbeke een dakairco gekocht en op de cabine geplaatst. Op wat referenties gevonden dat deze direct op het dak moet komen. Helaas paste de airco net niet helemaal over het dakluik, dus heb ik het dakluik er uit gesneden. Dat gaat iets sneller als de resin airco bijwerken.
Het chassis is ondertussen rood geworden, dus deze komt in de kleuren van Alfred Talke.
In Jabbeke ook eens een velletje BMF aangeschaft en al eens geprobeerd op de dieseltank.
De uitlaatdemper is met motip chrome gespoten. Nu dat deze op zijn plaats zit, kan ik verder met de uitlaat te positioneren.
Voor deze kit was/is de truc om de cabine in elkaar te lijmen op de achterwand na, om het interieur erin te kunnen schuiven.
Dat was ook mijn eerste plan, mede hierdoor wou ik van de achterwand en interieur 1 geheel maken. De kit heeft geen "interieurachterwand", zodat je recht tegen de cabineachterwand met de ribbels kijkt, dus die maak ik zelf en wou ik hier al ook op bevestigen. Bij het dryfitten bleek er toch ergens iets niet goed te zitten en heb ik besloten om de achterwand er toch in te lijmen en van daaruit verder te werken.
Het probleem om er dan het inteurieur nog in te krijgen heb ik opgelost door de bumper met de opstappen van de cabine los te snijden. Deze zitten enkel maar vast op de hoeken van de cabine en onderaan de deuren. Op de juiste positie terugplaatsen is geen probleem door de vorm van de grille. De verdiepingen in de deur klemmen dan nog een beetje, maar die kun je een beetje plooien.
Verdere vorderingen volgen in ieder geval