Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 11:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 maart, 2016 13:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Wat een mooie truck is dit geworden, zoveel oog voor detail en afwerking, chapeau!!! Persoonlijk vind ik de kleur van de daken er goed bij passen.

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 maart, 2016 16:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1388
Beste brouwers,

Hartelijk dank voor jullie reacties. :lol:

Ja, achteraf gezien, was het een redelijk bewerkelijke klus. Het had ook niet veel langer moeten duren, als alles zo lange tijd duurt, moet je er voor waken, dat het geen verplicht nummer wordt. Zo valt het dan ook niet mee, om alles netjes af te werken en geen bochten af te snijden.
Maar als alles klaar is en een beetje geworden is, wat je voor ogen had, geeft het resultaat wel de meeste voldoening en ben je alle moeilijkheden weer snel vergeten....

Voorlopig een beetje bijkomen, dan maar weer eens iets met vleugels bouwen.

Nogmaals, allemaal bedankt voor het meedenken en alle suggesties, ik hoop, dat ik jullie er ook weer veel plezier mee heb gedaan. :brouw:

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 maart, 2016 15:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Jammer dat je ons weer gaat verlaten voor je gevleugelde vrienden haha. Ik had zeker graag meer Mack's van je gezien maar misschien komt dat wel weer. Dit is in elk geval een heel geslaagd model geworden, heel mooi in mooie nostalgische kleuren.

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 maart, 2016 16:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1388
Christiaan,

Bedankt voor je mooie complimenten, :)

En het bloed kruipt nu eenmaal waar het heen gaat, dus maar weer eens kijken of ik weer eens een Fokker ga bouwen.

Trouwens, jouw Volvo en de Mercedes waren echte meesterstukjes. Mijn bewondering voor de resultaten. Moet ik nog een hoop leren ! :wink:
Ik heb ook begrepen, dat je met die modellen in Jabbeke in de prijzen bent gevallen.

Mijn felicitaties, dat heb je zeker wel verdiend :brouw: :brouw:

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 maart, 2016 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Mooi en zeldzaam oudje geworden John.
Weer een stapje verder in de ontwikkeling van truckbouwer, vooral de kleurkeuze geeft het echt dat gedateerde en een sepiafoto met een geschikte achtergrond zou erg mooi lijken.
Pinstripes op de trailer had ik zelf niet gedaan maar dat is puur Geschmacksache, ik zat zelf meer aan een two-tone in bruin te denken maar wellicht
zou dat weer te modern zijn.
Dat openen van die deuren komt nog wel een keer, iemand wiens naam ik niet noem :roll: bouwt een Scania met een paar mooie scharnieren hahaha.
Tot het volgende rubberwielenproject en ik ga ook zeker weer naar je gevleugelde project kijken en genieten.
Stiekem volgen omdat daar mijn oorspronkelijke passie lag :mrgreen:

grtz. Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 maart, 2016 0:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1388
Johannes,

Dank je voor je reactie !

Nog even over de kleur, ik heb ook zitten dubben over twee kleuren, b.v. bruin onder en een soort crème boven, maar inderdaad, dat zag je toen niet zo veel.
Ik ben nog wel van plan bij beter weer wat foto's buiten te maken, moet ook nog een goeie plek zoeken voor de achtergrond.

Ja, die scharnieren :( ik volg je advies en voor de volgende keer ga ik maar leentje boer spelen bij een zekere collega bouwer .... :D

Maar eerst eens kijken wat voor vliegend spul we gaan bouwen.

Met vr. gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 maart, 2016 23:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 jun, 2015 0:37 am
Berichten: 602
Woonplaats: Dordrecht
Heel mooi geworden, ik heb genoten van je verslag.

_________________
MVG
Kijk daar is, Aris
Brouw verslag tractor https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =2&t=47799
Brouw Cat https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =2&t=48224


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2016 13:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1388
Beste brouwers,

Zoals in mijn vorige laatste verslag had ik de bouw op dat moment afgerond. Maar ja, het blijft toch door het hoofd spoken, het model was nog niet helemaal af. :roll:

Dus na beëindiging van mijn vliegtuigproject, heb ik toch maar weer de draad opgepakt om de Mack helemaal af te bouwen.
Eerst heb ik de daken overgeschilderd in een licht soort bruin, de eerdere kleur was toch wat te gelig. Het ziet er nu wat beter uit in combinatie met het bruin van de rest.

De vorige week heb ik besteed aan het doorspitten van foto's en voorbeelden om wat zelf te creëren. Na wat schetsen heb ik alles in het Paint programma uitgewerkt en hier vandaan alles uitgeprint op wit decal papier. Dat was al een aardige klus, alles blokje voor blokje uit tekenen. Ik ben blij, dat ik dit apart heb gedaan.

Vervolgens kon alles op de trailer aangebracht worden. Dat kostte menig zweetdruppeltje, aangezien de Testor decal film, de neiging heeft op te rollen.
Maar eind goed al goed. Hiermee kunnen we dit project echt afsluiten. :D :D

Vandaag was het goed weer, voldoende zonlicht, dus hier zijn dan de echte eindfoto's.

photo 383132
photo 383133
photo 383134
photo 383135
photo 383136
photo 383137
photo 383138
photo 383139


Met vriendelijke groet,
John Haas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2016 17:26 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Gaaf geworden John.....echt heel gaaf.
Maaruh, waarom heb je deze foto's niet bij het bouwverslag geplaatst?....daar horen ze tenslotte thuis.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2016 18:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1388
Arjan, dank je voor je reactie :brouw:

Ik wilde de foto's ook onder het oorspronkelijke topic plakken, maar door het verstrijken van de tijd kon dat blijkbaar niet meer. Zodoende, maar als jij dat, als moderator, kan regelen, zou ik het zeer op prijs stellen. Alvast bedankt. :wink: :wink:

Met vr.gr.

JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement