Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 6:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 11 maart, 2016 13:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1387
Allemaal bedankt voor jullie complimenten ! :D

Het was een aardige "bere-klus" . Je begint eraan, zonder te weten wanneer je het af krijgt. :wink:

Maar ik ben wel tevreden met het resultaat, zoals altijd, er zijn wel dingen die achteraf beter konden, maar dat kennen we allemaal.

En de vraag van Ronald : Het "ding" :) op het dak is een schijnwerper, die met de hand bediend kon worden, die werden vroeger wel gebruikt om bij slechte wegen -verlichting borden en zo te kunnen lezen. In de jaren dertig was het allemaal nog niet zo goed geregeld, zeker in Amerika in de rural gebieden.

Vaak werden die lampen zo naar beneden gedraaid, dat het glas een beetje schoon bleef en ook ter bescherming voor steenslag etc. Vandaar, dat je ook veel steenvangers voor de radiateur zag. Dat was toen wel nodig.

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 maart, 2016 13:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 29 aug, 2015 14:10 pm
Berichten: 42
Woonplaats: Wormerveer
John,

Mijn complimenten voor deze bouw. Mooi resultaat.
Vrachtwagens zijn niet zo mijn ding, maar dit "scratch-building" is in mijn ogen wel DE ultieme vorm van modelbouw!
Zo is hier te zien dat jij beschikt over een flinke ervaring en kennis mbt modelbouw.

Gefeliciteerd met dit resultaat!

Mephisto

_________________
Huidig Proces:

*2010 Shelby GT500 1/12* maar dan net even anders...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 maart, 2016 14:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 17:01 pm
Berichten: 149
Woonplaats: Zegge
JohnH schreef:
En de vraag van Ronald : Het "ding" :) op het dak is een schijnwerper, die met de hand bediend kon worden, die werden vroeger wel gebruikt om bij slechte wegen -verlichting borden en zo te kunnen lezen. In de jaren dertig was het allemaal nog niet zo goed geregeld, zeker in Amerika in de rural gebieden.

Vaak werden die lampen zo naar beneden gedraaid, dat het glas een beetje schoon bleef en ook ter bescherming voor steenslag etc. Vandaar, dat je ook veel steenvangers voor de radiateur zag. Dat was toen wel nodig.


Ah, duidelijk, bedankt! Ik had wel een vermoeden dat het een lamp is, maar ik vond het vreemd dat ie naar beneden gericht is. Maar de reden is nogal logisch. :brouw:

Gr. Ronald

_________________
Scania V8 S-U-P-E-R Swedish Pefection /// Passion for power /// Nothing beats a V8

Ron Feijns Transport /// Roosendaal - Holland

Laatste projecten: Volvo F12 Globetrotter /// DAF 3600 Space Cab /// Volvo F16 /// Bezig: DAF XF 95 SSC + Revell dieplader
Op de werkbank: Scania 164, DAF XF Super Space Cab


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 maart, 2016 16:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Prachtig eindresultaat John, mag je trots op zijn.
Toch denk ik dat op een mooie dag, in een goeie setting, buitenfoto's helemaal recht doen aan je model :wink:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 maart, 2016 19:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Ik zeg "Hij is af". Ik zou der niets meer aan doen behalve de beide daken. Vind ik er niet bij passen. Net als of het nog primer is. Een licht bruine kleur zou volgens mij beter passen.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 maart, 2016 21:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 25 feb, 2015 23:30 pm
Berichten: 286
prachtig man!!! Ik wou dat ze deze in kits uitbrachten,zou zeer succesvol zijn.
Kan niet wachten voor je volgende!!! :brouw:

groetjes,

Yannick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 maart, 2016 21:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1387
Rémon,
Bedankt voor je reactie. Ik ben er zelf ook wel tevreden mee, het ziet er zonder opschriften best af uit. Misschien, komt er nog eens wat op, als ik later nog een prachtig opschrift vind, ik had er nu geen puf meer voor. :roll:

Even een toelichting over de daken. Voor zover mijn kennis reikt, werden in de 30'er jaren de daken opgebouwd uit houten spanten en liggers, bekleed met b.v. tri of multplex, wat weer waterdicht werd gemaakt met een soort canvas, wat behandeld was met cellulose ? lak. Zo ging dat ook bij vliegtuiglinnen, daar weet ik wat meer van :wink:

Het kleurtje mat Humbrol 95, had inderdaad wat meer crème of geler kunnen zijn. Ik zal eens kijken of ik nog een beter kleurtje heb, dat is geen probleem, alles nog een keer over te doen.

Groeten,
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 maart, 2016 21:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 21:55 pm
Berichten: 321
Woonplaats: Alkmaar
Schitterend model, mooie kleuren, en door het gebruik van dikker styreen ziet het model er ook robuust uit!
Petje af voor deze mooie Mack!

_________________
Slow Rollin' Low


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 maart, 2016 12:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Je hebt de 'look' van het origineel goed te pakken gekregen!
Ook alle pin-striping doet veel aan je model.
De bruine kleur vind ik wat minder, ik had gedacht dat je hem geel zou maken als op de voorbeeldfoto..

Het lijkt op zich een simpel modelletje maar je hebt hier mooi laten zien dat er toch heel wat werk in gaat zitten voordat je uiteindelijk dit resultaat krijgt!

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 maart, 2016 12:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Citaat:
Het lijkt op zich een simpel modelletje .....

Dat wordt anders niet gereflecteerd door de grote hoeveelheid details, en nog wel allemaal scratch op grond van weinig documentatie.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement