Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 18:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 07 nov, 2015 0:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Gezichtsbedrog? Ik denk dat ik toch wel iets te veel van deze hobby af weet om daar genoegen mee te nemen. :mrgreen:

Ik zou er nog een keer naar kijken.

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 nov, 2015 9:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 07 dec, 2012 12:40 pm
Berichten: 49
Zo heb ik het niet bedoeld ik wil niet je kennis in twijfel stellen, maar de naaf zat inderdaad niet goed aan een kant de ring zat aan de verkeerde kant je hebt dus gelijk heb het al veranderd. Was mezelf niet opgevallen :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 nov, 2015 19:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Geeft niks Mauriske, was niet belerend bedoeld maar sarcasme is soms schriftelijk moeilijk over te brengen.
Je bent goed bezig bezig met deze Scania, netjes in kleur allemaal, en goed dat je het nog hebt kunnen aanpassen.

Vooral zo doorgaan!

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2016 14:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 07 dec, 2012 12:40 pm
Berichten: 49
De Scania is klaar nu de foto's nog.
Alleen komt de kleur op de foto's niet goed over vind ik jammer want het is best een mooie kleur.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2016 19:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Hoi, hij is je opzig goed gelukt. Is zeker een mooi model geworden. Zeker voor je eerste truck die je gebouwd heb. Zitten een paar dingetjes in die beter en anders hadden gekunt c/q gemoeten maar das dan weer het oog van een ervaren scania bouwer :mrgreen:

Zo heb je het bovenbed er te laag in zitten. Snap wel dat je hem daar plaatst, tekening geeft het aan plus de plaatjes zitten op de achterwand om hem op te lijmen. Dit klopt opzig wel maar dan bij de lage cabinedak. Bij deze had het bovenbed op de naad van de cabine en dak moeten zitten. Vind verder dat je het interieur mooi van kleur hebt voorzien. Goeie kleur combie met de buitenkant.

Het chassis ziet er mooi uit, dat wat er uit moet springen, springt er mooi uit door de verf keuzes.
Wat ik aan het chassis jammer vind is dat de plaat boven op chassis aan de voorkant over de sitescurts naar buiten uit steekt. Dat ligt niet aan jou maar aan de plaat omdat hij universeel is en de sitescurts daar naar binnen lopen. Blij dat ik het zie kan ik er zelf rekenschap mee houden. En ja dan de accu bakken. Jammer dat je beide hebt geplaatst, maar ja dat moet je ook maar net weten en ook hier licht eigelijk de schult weer bij de Italianen. als je de accubak achter op het chassis gebruikt hoef je die aan de linker kant voor de tank niet te plaatsen en andersom idem dito. Helaas geeft Italeri dit ook niet aan in de bouw beschrijving dat je 1 van de 2 moet gebruiken.

Ik bedoel dit zeker niet om je model af te kraken maar gewoon (en dat moet kunnen vind ik en zo wordt het ook bedoeld) als opbouwende critiek waar wat uit geleerd kan worden, want daarvoor zijn we hier vind ik, om van elkaar te leren.

Je hebt de verf gebruikt die in de doos zat. Hoe is de verf kwa verwerken. Heb je het met de kwast geverft of met de airbrush? Laat het zich goed gebruiken? Is het een waterbasis of op olie basis verf.

Succes met je volgend project.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2016 21:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 jan, 2015 21:45 pm
Berichten: 85
Woonplaats: Kruisland
Mooi model!

Jammer dat ik hem nu pas zie, ik kreeg hem ook niet gevonden via de zoek functie.

Ik ben zelf ook de r730 aan het brouwen, (de imperial versie) en zie in dit topic toch wat leuke handige tips.

Ik vind hem in iedergeval goed geslaagd! (voor mij ook de eerste truck),

Groet,

Arno


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2016 21:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 07 dec, 2012 12:40 pm
Berichten: 49
Hoi Woaterman met het bed heb je wel gelijk maar dat is achteraf bij de Scania die ikzelf gereden heb zat heb bovenste bed aan de voorzijde dus niet achter de stoelen. Wat betreft de accu bak, ja daar heb ik eigenlijk niet op gelet. Die plaat ligt er los op dus die kan wat scheef gelegen hebben. De verf is goed te doen ik heb hem niet met de airbrush gedaan dus gewoon geverfd maar dat ging op zich wel goed. Aangezien dat dit de eerste truck was vind ik hem toch nog goed gelukt maar het kan beter, vooral de verf airbrushen is natuurlijk mooier. Bij de volgende gaan we er op letten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2016 21:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 07 dec, 2012 12:40 pm
Berichten: 49
Mc storm ik ga je model volgen kijken hoe jij het doet succes ermee...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2016 22:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 jan, 2015 21:45 pm
Berichten: 85
Woonplaats: Kruisland
Maurieske schreef:
Mc storm ik ga je model volgen kijken hoe jij het doet succes ermee...


Maurieske, dank en leuk dat je me wilt volgen! Echter ben ik bang dat ik niet zo goed ben in verslagen maken ben. Ik ben op dit moment bezig om de decals te monteren, Voor mij is dit ook de eerste truck, daarvoor een 5? tal racewagens gemaakt, en dat was het wel zo´n beetje.

Wel grappig dat ik via de zoekfunctie zoek om cabine los te maken en spuiten en daarna het interieur )op dit model als ook andere), ik geen resultaat krijg, en het hier in jou verslag gewoon staat.

Ik vind het een heel mooi model, en als je echt alles hebt geverfd zoals je zegt........ WAUW! heel mooi geworden.

Ik zal binnekort ook even een topic openen over mijn model, en mocht ik het vergeten, dan komen er zeker de eindfoto´s erop, maar vind dit er al goed uitzien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement