Ik ben nu eerst begonnen aan het chassis, zodat ik de cabine ophanging en de hefcilinders kan gaan maken.
Van 0,5 mm styreen een chassis gemaakt en zo goed mogelijk van een onduidelijke tekening en wat fotos de dwarsbalken gemaakt.
Helaas kwam ik er pas later achter dat ik toch nog weer een fout had gemaakt met de wielbasis.
Ik zag het pas op de fotos dat het chassis erg kort leek.
Had ik de europese wielbasis van 3200 mm toch genomen terwijl ik duidelijk 3600 mm op de tekening erbij gezet had....grrrr
Dus moest er later toch nog weer de zaag erin en 17 mm chassis er bij tussen.
Daarna de luchtvering van A&N eronder gemaakt.
Ik ga wel gewone assen gebruiken omdat ik niet zo'n fan ben van de manier waarop A&N de wielen wil bevestigen.
De remmen en de details moeten er nog aan.
Toen ook alvast de bevestigingen voor de spatborden van Auslowe aan het chassis gelijmd zodat ik weet waar alle bouten aan het chassis komen en ik straks niet in de knoei kom met de bevestigingen.
Auslowe verkoopt ook een handig hulpmiddel zodat alle bevestigingen op gelijke hoogte op de spatborden komen en de spatborden op gelijke hoogte aan het chassis.
Ik was even benieuw naar hoe jij die moeren gemaakt hebt. Ik heb zelf een meter lang zeskantig profiel maar die is naar verhouding te dik om daar moeren van te maken. Zijn daar kleinere maten van of hoe doe je dat?
Groet Jacco (op het account van R Bles).