Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 190 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 14 apr, 2016 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Prachtig model geworden Hermann.
Vooral de fotolocatie, de aangehouden ooghoogte en natuurlijk je gekozen fotohoeken maken het bedrieglijk echt.
Vooral de foto van de achterkant met alle bekabeling en die foto van net achter de cabine met het zicht op het chassis.
De velgen zou je misschien nog een keer met een tipje verf langs kunnen lopen en volgens mij zijn ook de dakspoilersteunen standaard niet in
kleur maar verzinkt maar dat alles zou ook zomaar anders kunnen zijn bij Mercedes.
Ook voor jou geldt: kun je jezelf nog overtreffen. Niet in de vorm van gadgetdetails zoals een opklapbaar accudeksel met inhoud want dat is je onderhand
wel toevertrouwd ;-) maar ook kwa onderwerp en bouw.......de lat wordt ook zo erg hoog gelegd.......
Maargoed, onze oosterburen zullen ook wel versteld staan van dit spul, een mooie standaard Duitse trailer ontbreekt nog als ik een suggestie mag doen.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 apr, 2016 0:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Je kan die Duitsers een aardig poepie laten ruiken Hermann!!
Prachtmodel, vol details en misschien mist er nog wat, maar dat is inderdaad miereneuken zoals de mensen het zelf al aangeven. Ik weet zeker dat je volgende model wel stickers op de gewenste plaats heeft :lol:
Geweldig :brouw: :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 apr, 2016 0:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Heren, een hele grote vette dank voor jullie lof!Afbeelding

Ik zal een aantal opmerkingen hieronder samen voegen.

De accu's kunnen inderdaad nog een paar stickers gebruiken, heb deze even niet voor handen, maar zal er tussentijds wel wat op proberen te verzinnen.

De dakspoiler steunen zijn wel en niet in de cabinekleur te verkrijgen.
Een tijd terug vroeg Sebas al eens, waarom er diverse Actrossen een spoilerset in de kunsstof kleur hadden.
Na deze vraag bij het MLF voorgelegd te hebben, kreeg ik direct reacties van de heren die bij Mercedes in de fabriek werken.

Mercedes levert bij een standaard Actros de spoilerset, bumper, zijfenders, de chassis panelen in de kunsstof kleur en de spoiler steunen, zoals Johannes al zei, in een verzinkte versie.
Tegen extra betaling kan men kiezen om deze zaken in de cabinekleur te krijgen en dan worden de spoilersteunen ook in kleur gespoten.
Op diverse referentie foto's heb ik dit ook bij de mee gespoten spoilers gezien, vandaar dat deze steunen in de blauwe kleur gespoten zijn. :wink:

De velgen lijken op de foto's heilige dagen te hebben, maar dit is de wash die ik gebruikt heb om de velgen ietwat gebruikt er uit te laten zien. :wink:

Zelf zag ik nog een vreselijke misser nadat ik de foto's had gepost, tijdens het bijtippen van het linkse knipperlicht heb ik een beetje de bumper geraakt. :oops:
Ik zag dit pas bij de foto in de ongenadige macro modus, en heb dit inmiddels weer helemaal keurig gekregen, was erg makkelijk te verwijderen. :)

Qua jezelf overtreffen, tja.... ik probeer iedere keer weer een zo origineel mogelijk onderwerp te pakken, of een onderwerp wat zelden of misschien nog nooit gemaakt is.
Het laatste is lastig, want je weet niet altijd wat er zo wereldwijd gemaakt wordt. :?

Een trailer zit vooralsnog niet in de planning omdat ik in dit geval alleen de 3 generatie lowliners met een L-cabine wil neerzetten.

Op de Duitse sites werd deze Lowliner ook veel gevolgd, en op de Wettringen en MLF is dit dan ook de eerste Lowliner met een L-cabine, en ook één die helemaal afgebouwd is.
Dit jaar bestaat de Wettringen 10 jaar, dus reden te meer om deze af te hebben en hiermee iets nieuws op tafel te hebben staan en ja.......een Actros Lowliner is ook een beetje hun ding. :lol:
De sideloader zal tegen die tijd dan ook helemaal gereed moeten zijn, omdat ik alleen de containerdeuren nog moet afmaken, en de container nog wat moet vervuilen.

Voorlopig zal ik nu vooral lopende projecten gaan doen, want er liggen nog een paar op tafel waar ik veel zin in heb om mee verder te gaan, en die ik ook tot een goed eind wil brengen.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 apr, 2016 0:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 jun, 2015 0:37 am
Berichten: 602
Woonplaats: Dordrecht
Schitterend geworden!!

_________________
MVG
Kijk daar is, Aris
Brouw verslag tractor https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =2&t=47799
Brouw Cat https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =2&t=48224


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 apr, 2016 1:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Helemaal duidelijk Hermann, heb ik verder niks meer te zeuren en kan ik straks lekker slapen :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 apr, 2016 8:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Prachtig Hermann! Het lijkt zo echt allemaal, vooral de chassis foto's!

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 apr, 2016 10:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Prachtig model Hermann, zeer goed gedaan. En ook mooie foto's.
Wel vind ik de spoilerset en steunen een beetje teveel blauw, maar als jij zegt dat het bij het origineel ook zo bestelt kan worden geloof ik je. Alleen als je de steunen zwart en de stangen zilver had gedaan had je wat meer variatie gehad.
Misschien de draaiknoppen voor de hoogte nog zwart??
Verder alleen complimenten. Ook het L bord op de grille heb je mooi gedaan met de schroeven erop. Super!!

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 apr, 2016 12:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Aardig modelletje, leuke foto's. Goed gedaan :mrgreen:

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 apr, 2016 12:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Trouwens ook mooie luchthoorns zie ik nu. Zit die kap er echt iets voor of is dat geschildert??

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 apr, 2016 15:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo mannen, voor jullie ook een grote dank voor de mooie bloemen. :brouw:

Christiaan, deze luchthoorns hebben inderdaad een aparte kap er voor zitten, zit zo kant en klaar in de kit.
Even zwart spuiten, chroom lak van de Formido er overheen spuiten en dan heb je dit als resultaat.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 190 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement