Hallo beste brouwers!
Bedankt voor jullie reacties, en om de vraag over het opschriftje te beantwoorden, Jeroen had het goed gezien!
Het opschriftje zit al in het manifoldje gegoten, en is heel secuur eruit gesneden.
Later is het uitgesneden opschrift plaatje op maat gesneden en weer terug geplaatst in het "V6 manifoldje".
Vandaag dan nog even wat beelden van de motor en EPS bak die nu zover gereed zijn, en alles even in de primer gespoten om de oneffenheden even voor de dag te halen.
Hieronder is op het blok een module met stekker geplaatst, waar later nog een bekabeling op komt te zitten.
Op de bak heb ik ook zo'n module gemaakt en is alles met 0,5x0,5mm stripjes en 1mm Meng moertjes afgewerkt.
Later zal hier ook de nodige bekabeling komen.
En aan de andere kant, de uitlaatpijp met een soort van flexibel stuk, ook helemaal op maat gemaakt.
Op het eind van deze pijp zit een soort van dun flensje, wat later op de Demper komt te zitten.
Tevens de regelklep die op de uitlaat zit, ook weer zoals bij de MP2 gemonteerd, en zoals op de referentiefoto's heb ik deze klep + bediening aan de binnenkant van de bocht gemonteerd, terwijl bij de nieuwere motoren bij de MP2 en 3, deze regelklep gewoon aan de buitenkant van de bocht zit.
Op de aansluiting van de turbo, heb ik de flens nog wat verder afgewerkt met Meng boutjes.
En natuurlijk ook de versnellingsbak bewerkt met hier en daar wat boutjes, moeren en imbussen en een één of ander olieleidingkje.
Dan even een totaalbeeld.....
De lucht toevoerleiding in progress......
En alles even los erbij geplaatst.....
Zo te zien past het allemaal.
Nu alles netjes opschuren en met cif borstelen, en dan is het de beurt aan de Voith Aquatarder.
Spuiten zal er voorlopig even niet inzitten, maar er is natuurlijk nog genoeg werk aan de winkel.
Heren, tot de volgende maar weer!
Bron: lkw-info.eu
Hermann.