Hallo brouwers!
Bedankt voor jullie reacties mannen!
, en Johan, dat zijn inderdaad mooie foto's, maar zitten deze stelschotels wel op de straat versies?
Ik dacht dat deze schotels alleen op Truckmasters en, zoals op je foto's, terreinknechten zaten/zitten.
Jeroen, de wielkasten moest nog een heel klein frutseltje af gevijld worden.
Ik heb een mooie mal van een tekening gemaakt, deze op de cabine gehouden, en nu zijn de kasten helemaal zoals ze horen.
Vandaag even wat plaatjes van veranderingen en wat nieuwe dingetjes.
Om te beginnen moest de bumper nog een wijziging krijgen.
Na veel bestuderen van foto's, waren er 2 kleine foutjes ingeslopen.
Het 1e foutje waren de panellijnen onder de knipperlichten, deze zitten dus niet op de bumpers van de lowliner, en als 2e, de dopjes boven de koplampen, deze zitten overigens weer wel op de LS trekkers en bakwagens.....
Bron: auto.samondeo.com
En LLS 1e type type Lowliner bakwagens, hieronder een voorbeeld van zo'n 1e type.....
Bron: auto.samondeo.com
Dus heren, ook deze verwijderen omdat de Lowliner bumper gewoon helemaal glad moet zijn.
Hieronder de verkeerde bumper....
En de juiste.....
Zoals jullie kunnen zien, is het roostertje ook ingekort wat later ook bleek te kloppen met de bouw van de kantel constructie.
Daar gaan we nu naar kijken, eerst alles netjes opmeten en de hoogte van de kantelbeugels onder de cabine bepalen.
Uiteindelijk kwam ik op een hoogte van 18mm voor de kantelsteunen uit en heb deze op het chassis geplaatst.
Tevens moest er een dwarsverbinding lopen, die wat meer naar voren zit omdat anders de radiator niet meer tussen het chassis past.
Hieronder zien jullie dat je dus niet zomaar een as van de ene naar de andere kant kan schuiven.
Inderdaad, motor is ook al ingekort naar een V6.
Dan na wat prakkiseren, heb ik toch besloten om er een complete dakspoiler set er op te gooien.
Voor het totaalplaatje vind ik zelf dat dit nét even wat meer uitstraling geeft en wat stoerder oogt, aan deze lowliner cabine.
De normale spoiler wordt gebruikt voor de maatvoering en zal na de verbouwing het binnenste gedeelte volledig weggezaagd worden.
Op deze manier blijf ik in ieder geval exact op maat.
De skirts aan de zijkant moesten overigens ingekort worden.....uiteraard!
Deze grijze cabine is niet de eigenlijke cabine, maar gewoon mijn pas-cabine.
De echte ligt al in de 1e laag blauwe lak.
Hieronder zien jullie nog net een stukje van het zwarte dakluik spoilertje.
Zo heren, dit waren weer even de kleine vorderingen.
Momenteel ben ik druk bezig met de blauwe cabine, en hoop deze helemaal netjes in de lak te hebben voordat het weer om gaat slaan.
Tot de volgende maar weer.
Bron: lkwinfo.eu
Hermann.