Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 190 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2015 9:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Je kan bijna instappen en wegrijden, ben benieuwd of het lukt met de stoelen en het bed, mooi werk!!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2015 16:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Bedankt voor jullie reacties mannen! :brouw: , en Johan, dat zijn inderdaad mooie foto's, maar zitten deze stelschotels wel op de straat versies?
Ik dacht dat deze schotels alleen op Truckmasters en, zoals op je foto's, terreinknechten zaten/zitten. :roll:

Jeroen, de wielkasten moest nog een heel klein frutseltje af gevijld worden.
Ik heb een mooie mal van een tekening gemaakt, deze op de cabine gehouden, en nu zijn de kasten helemaal zoals ze horen.

Vandaag even wat plaatjes van veranderingen en wat nieuwe dingetjes.
Om te beginnen moest de bumper nog een wijziging krijgen.
Na veel bestuderen van foto's, waren er 2 kleine foutjes ingeslopen.
Het 1e foutje waren de panellijnen onder de knipperlichten, deze zitten dus niet op de bumpers van de lowliner, en als 2e, de dopjes boven de koplampen, deze zitten overigens weer wel op de LS trekkers en bakwagens.....

photo 331617
Bron: auto.samondeo.com

En LLS 1e type type Lowliner bakwagens, hieronder een voorbeeld van zo'n 1e type.....
Bron: auto.samondeo.com
photo 331618

Dus heren, ook deze verwijderen omdat de Lowliner bumper gewoon helemaal glad moet zijn.

Hieronder de verkeerde bumper....
photo 329226

En de juiste.....

photo 331607

Zoals jullie kunnen zien, is het roostertje ook ingekort wat later ook bleek te kloppen met de bouw van de kantel constructie.
Daar gaan we nu naar kijken, eerst alles netjes opmeten en de hoogte van de kantelbeugels onder de cabine bepalen.
Uiteindelijk kwam ik op een hoogte van 18mm voor de kantelsteunen uit en heb deze op het chassis geplaatst.

photo 331605

Tevens moest er een dwarsverbinding lopen, die wat meer naar voren zit omdat anders de radiator niet meer tussen het chassis past. :wink:

photo 331604

Hieronder zien jullie dat je dus niet zomaar een as van de ene naar de andere kant kan schuiven.

photo 331606

Inderdaad, motor is ook al ingekort naar een V6. :mrgreen:

Dan na wat prakkiseren, heb ik toch besloten om er een complete dakspoiler set er op te gooien.
Voor het totaalplaatje vind ik zelf dat dit nét even wat meer uitstraling geeft en wat stoerder oogt, aan deze lowliner cabine.

De normale spoiler wordt gebruikt voor de maatvoering en zal na de verbouwing het binnenste gedeelte volledig weggezaagd worden.
Op deze manier blijf ik in ieder geval exact op maat.
De skirts aan de zijkant moesten overigens ingekort worden.....uiteraard!

Deze grijze cabine is niet de eigenlijke cabine, maar gewoon mijn pas-cabine.
De echte ligt al in de 1e laag blauwe lak. 8)

photo 331603

photo 331601

photo 331602

Hieronder zien jullie nog net een stukje van het zwarte dakluik spoilertje. :wink:

photo 331599

Zo heren, dit waren weer even de kleine vorderingen.
Momenteel ben ik druk bezig met de blauwe cabine, en hoop deze helemaal netjes in de lak te hebben voordat het weer om gaat slaan.
Tot de volgende maar weer. :brouw:

photo 331608
Bron: lkwinfo.eu

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2015 16:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Allememaggies :shock:
Je oog voor detail wordt steeds scherper of ben je op scherp gezet door de Duitsers tijdens je bezoek an Wettringen? :wink: :lol:
Succes verder :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2015 23:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 jun, 2015 0:37 am
Berichten: 602
Woonplaats: Dordrecht
Schitterend,

_________________
MVG
Kijk daar is, Aris
Brouw verslag tractor https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =2&t=47799
Brouw Cat https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =2&t=48224


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2015 13:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Nee Onne, de Duitsers hebben mij niet op scherp gezet.. :lol: ..Zie gewoon weer andere dingen waar je normaal gesproken zo aan voorbij gaat. :wink:

Ja mannen, vandaag weer de vorderingen van de Lowliner.
Om te beginnen, heb ik de dak spoiler gemaakt en moet zeggen, dat dit wonderwel in 1 keer slaagde.
De afmeting en de rondingen heb ik van de spoiler uit de kit aangehouden met 1 verschil, dat de zijkanten van de dak spoiler net even wat wijder moet worden, en de geleiders aan de binnenkant van deze spoiler weer wel exact op de afmeting van de originele spoiler uitkomen.
Hiermee kom je uiteindelijk ook weer goed uit met de windgeleiders die aan de zijkant van de cabine zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens de hoekschilden op de voorkant van de cabine.
Even zoeken in de kit en de onderdelendoos..........om er vervolgens er achter te komen dat deze hoekschilden helemaal niet in de MP1 kit zitten.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Revell houd geen rekening met een lage cabine, en op de MP1 Megaspace zitten deze hoekschilden er helemaal niet op.
Dan maar de hoekschilden van een MP2 pakken en modificeren.
De zijkantjes worden ook smaller dan bij de MP2, dus je moet even wat meer weghalen en niet alleen maar inkorten. :wink:

Afbeelding

En dan heren.....ja ....dan komt er een heel klein beetje kleur in het spel.
Om de blauwe tint van de foto te krijgen, heb ik de ondergrond eerst in de grijze primer gespoten, dan in de Kobaltblauwe kleur, om vervolgens dit babyblauw er op te spuiten.

Hierdoor krijg je net dat tintverschil, al is het niet helemaal exact als op de foto, maar komt er wel héél dicht in de buurt.
Het is trouwens sowieso heel moeilijk om kleur te bepalen vanaf een foto ivm lichtinval en zo.....
Oh ja, de spoilers zitten even los geplaatst en de bumper met dubbelzijdig tape. :wink:

Afbeelding

Hieronder zien jullie dat de bovenkant van de windgeleider nog een styreen stripje heeft gekregen en hiermee een realistischere afwerking heeft gekregen, is in het echt ook zo. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En opeens ziet het er totaal anders uit!Afbeelding
Ja heren, hierna de cabine polijsten, en alles wat geschilderd of gespoten moet worden, er op plaatsen.
Momenteel pak ik het mooie spuitweer nog even mee, en hebben de dieseltank en de velgen hun eerste laag al gekregen.

De velgen die er nu op zitten zijn van de smalle Eurocab, maar zal elkaar niet ontlopen omdat deze Actros ook van die grote AP nafen moet hebben, in tegenstelling tot de normale Actros trekkers die dit niet hebben.
Dit was het weer voor even, en tot de volgende maar weer. :brouw:

Afbeelding
Quelle: lkw-info.eu

Hermann.


Laatst bijgewerkt door Woefdram op zo 11 okt, 2015 13:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2015 13:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooi hoor, zo met die blauwe kleur :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2015 15:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Ja hele mooie kleur, wordt weer een geweldig mooi model :brouw:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 okt, 2015 17:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Onne en Christiaan, bedankt voor jullie reactie, en de overige kijkers, bedankt voor jullie interesse! :brouw: :brouw:

Vandaag gaan we naar de kleine details kijken, dus geen grootse dingen die getoond gaan worden.
Als eerste heb ik veel werk gehad aan de brandstoftank om deze mooi glad te krijgen, zodat er absoluut geen naden te zien zouden zijn.
Dan alles met filler na spuiten voor de eventuele kleine oneffenheden, dan polijsten, zwarte primer er overheen en dan alles met Tamiya silver Leaf afspuiten.
Deze Silver Leaf geeft net een warmere tint dan alu-gloss.

photo 332714

De accubak is inmiddels ook zo ver klaar en in de donkergrijze chassis kleur gespoten.

photo 332719

photo 332721

Het kleine luchtketeltje onder de accubak....

photo 332722

En met Meng inbus-moeren een soort van sokjes gemaakt, 0,5mm gaatjes geboord zodat er later de 4 luchtleidinkjes er op gemonteerd kunnen worden.

photo 332720

Als laatste ben ik aan de gang gegaan met de velgen en de grote AP naven die alleen op de mega-trekkers zitten.
Andre Actros trekkers hebben dan weer de kortere naven.

Alle velgen van Meng boutjes voorzien en op de achter velgen de uitdrukpunten met de dremel en een op maat geknipt polijstpapiertje, alles netjes weg geschuurd/getold.
Niets geen plamuur meer, maar gewoon wegschuren/ tollen, omdat deze velgbedden dik genoeg zijn, en de uitdrukpunten niet zo dik zijn.
Het resultaat.....

photo 332723

Dan de velgen en de uitlaatdemper deze keer met een Wash van Tamiya bewerkt.
De bedoeling van een wash is eigenlijk om detail en/of accenten naar voren te halen.
Ook breng je hiermee de steriele aluminiumkleur méér tot leven, of zoals sommigen zeggen, méér diepte.

Toch zou je kunnen stellen dat een wash ook een manier kan zijn van vervuilen of verouderen, sommigen zullen dit waarschijnlijk tegenspreken, maar het ligt in sommige gevallen, naar mijn mening, wel héél dicht bij elkaar.
Bij dit project is het dan ook bedoeld om wat meer accent te geven, en is verouderen eigenlijk niet zo aan de orde.
Het resultaat na wat droogstrijken met een wattenstaafje.....

photo 332715

photo 332717

Even het verschil met een onbewerkte velgring.....

photo 332718

photo 332716

En dan het chassis met de bewerkte achterwielen.....

photo 332725

Ja heren, op de foto is het misschien wat lastig te zien, maar in het echt ziet het er allemaal nét even verzorgder uit.
Dit waren weer even de vorderingen en ik zou zeggen......tot de volgende maar weer.

photo 332724
Bron: lkw-info.eu

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 okt, 2015 17:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey Hermann,

Allemaal kleine dingen die in het grote geheel wegvallen, maar zo belangrijk voor de 'sfeer' rond je model.
Mooi om te zien dat je elk onderdeel zo veel aandacht geeft.

Wordt alweer een plaatje om te zien.

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 okt, 2015 16:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo beste brouwers,

Vandaag weer eens een update van de Lowliner in wording.
Het is nu de beurt aan de wielophanging van de voor- en achteras.
Heel veel friemelwerk natuurlijk met daarbij de torsiestangen en de schokdempers die dit geheel dan helemaal compleet moeten maken.
De brede reactie of stuwstangen zitten iets naar boven, omdat de vooras wat dieper staat dan de achteras......zag dit ook ergens op een foto. :wink:

photo 334589

De schokdempers zijn van een SK kit, en zijn ingekort op de juiste hoogte.
De grote reactiestangen zijn met messing boutjes en moertjes van 1,2mm vast gezet, en voor de ronde reactiestangen zal ik met Meng moeren nog een soort van bevestiging simuleren.

photo 334590

photo 334592

photo 334593

photo 334591

En natuurlijk ook op de achteras....

photo 334594

photo 334595

Dan het friemelwerk aan de V6.
Het luchtmanifold weer op de correcte manier ingekort en het "Mercedes Benz" opschriftje op maat gemaakt en terug geplaatst.
De ster paste er niet meer in, want dan zou ik buiten het manifold komen, en op deze manier is het dan nog redelijk reëel.
Aangezien de cabine nu een stevige kantelconstructie heeft, zal de cabine goed gekanteld kunnen worden, en dan is het wel leuk dat alles er zo natuurgetrouw mogelijk uit ziet althans, ik doe er mijn best voor. :roll:

photo 334596

Dan de aanpassingen op de motor zelf zoals bij de MP2, met 1 verschil.... :roll: ......dat dit een iets oudere motor is, en dus ook ietsjes anders er uit ziet dan bij de nieuwere MP2. :wink:

photo 334597

photo 334598

photo 334599

En even het geheel los tussen het chassis geplaatst.

photo 334600

photo 334601

Ja heren, deze keer sta ik niet zo heel lang stil bij de motor, omdat dit redelijk hetzelfde is als bij de MP2, waar ik juist heel uitvoerig op ingegaan ben.
Nu nog de EPS-bak verder uitwerken, en dan is de, voor toentertijd de ultieme en vooruitstrevende krachtbron, helemaal gereed.
Oh ja, deze Lowdecker krijgt vanzelfsprekend ook een aquatarder, zover ik het heb kunnen vinden, zitten deze aquatarders altijd op deze "Duitse" Lowdeckers...... :roll:

photo 334602
Bron: lkw-info.eu

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 190 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement