Hallo brouwers,
Wide ik bij de vorige post even wat plaatsen......was ik even de foto-balk kwijt!
Maar goed, hij is weer terug, dus gaan we nu maar even verder.
rickW200 schreef:
ga is beginnen dan
Nou....bij deze dan.
Zoals sommige van jullie het misschien al hadden vermoed, ben ik inderdaad al een beetje en voorzichtig aan het frunniken en knutselen gegaan, gewoon om een beetje te kijken hoe het zou gaan.
Om te beginnen heb ik het research werk gedaan en de verschillen tussen de LS en de LLS bekeken.
De LS is een Actros die alleen de achteras lucht geveerd heeft en de LLS is dan natuurlijk de volledig lucht geveerde uitvoering.
De LLS heb ik tot nu toe ook alleen maar met lowliner banden gezien en uiterlijk zit er ook wat veschil tussen deze 2 uitvoeringen.
Hieronder de Actros LS....
Bron: heavycherry.com
En de Actros LLS.....
Bron: baumaschinenbilder.de
Het eerste wat opvalt is het verschil in de voorbumper, bij de LS zitten de knipperlichten in de koplamp units + 2 kleine knipperlichten op de hoeken, terwijl bij de LLS de knipperlichten niet in de koplamp units zitten, maar langere knipperlichten op de hoeken van de bumper.
Ook de wielkast aan de achterkant van de kabine, loopt bij de LS wat verder door naar beneden, terwijl bij de LLS dit rechter doorloopt.
Zover de grote zichtbare verschillen aan de buitenkant.
De bumpers in 1/24.......
Bij de onderste bumper vond ik de afdekplaatjes met de ronde lampjes nét even wat meer hebben.
Van styreen 2 afdekplaatjes maken en van de accessoires set van Italeri, de ronde glazen lampjes genomen en aan de achterkant van de plaatjes geplakt.
De knipperlichten moesten in dit geval natuurlijk zelf gemaakt worden, had dit in het topic van de Side Loader laten zien hoe dit gedaan is.
Dan de uitlaat waarbij ik alle gaatjes heb uitgeboord met aan de bovenkant een 0,8mm en aan de voorkant met een 0,5mm boortje.
Het was even monnikenwerk, maar het geeft wel een beter detail.
Dan de 1e gimmick, een accubak die echt open kan en waar straks nog 2 losse accu's voor worden gemaakt.
Het scharnier is van 0,6mm messingas en een 1mm messing buisje gemaakt.
Dan natuurlijk de cabine.
Nu had ik helaas even geen extra MP1 cabine meer liggen, want 1 is er in elkaar gezet voor een LS op een later termijn, en 1 met een vlak dak, voor op een nog véél latere termijn.
Gelukkig zit ik momenteel dan weer goed in mijn Actrossen stash, dus heb ik de doos gepakt van de Black Edition, en deze cabine een beetje aangepast.
Met 0,5 x 0,5mm styreen de naden van de opbergkasten dicht geplakt, daarna goed schuren, om vervolgens de laatste oneffenheden met een beetje putty verdund met thinner, alle naden even met een kwastje nalopen.
Dan alles laten drogen, uitharden, schuren, primeren en dan na afloop de algehele inspectie na al deze werkzaamheden.
Hieronder een foto van hééél dichtbij, zodat jullie zien dat alles absoluut strak is, alsof het een MP1 cabine is geweest.
Oh ja, de wielkastranden zijn er inmiddels ook uitgevreesd en gevijld.
En het algehele beeld.......
Ja heren, de aanpassing liet zich redelijk vlot doorvoeren, het meeste werk zit hem eigenlijk in de binnen cabine en de achterwand.
Tja, zoals jullie zien, is er aan deze wagen ook een begin gemaakt.
Tot de volgende!
Bron: baumaschinenbilder.de
Hermann.
Edit, Was nog een foto met de zwarte cabineplaten vergeten.