Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 18:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 190 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 sep, 2015 12:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo beste brouwers!

photo 328181
Bron: paytakhtkhodro.com

Het project van de Sideloader zit nu vlak voor de finish streep, en dat betekend dat de handen al weer jeukte voor het volgende project.
Dit is nou zo'n wagen die ik ook héél graag in de collectie wil hebben staan, in de tussentijd heb ik heel veel onderzoek gepleegd om deze wagen weer zo realistisch mogelijk te maken.

Hij wordt exact als het voorbeeld, en het lijkt hiermee een eenvoudig en grotendeels een OOB project, maaaaarrrrrrrr.......Afbeelding...........schijnt bedriegt.
Ook de kleurstelling wordt zo veel mogelijk als het voorbeeld nagebootst. :wink:

Helaas wordt er geen jumbo trailer erbij gebouwd, waarom zullen jullie je afvragen?????
nou heren, op de éérste plaats neemt dit te veel plaats in beslag, en een gewone losse 2 assige trekker kan soms mooier zijn dan een volledige combinatie, waarbij de aandacht van de trekker dan weer een beetje wegvalt naar mijn inzien.

Steekwoorden!.........Details, details en nog eens details, met een scheutje diverse gimmicks.
Verder zal er weer ongegeneerd en uitvoerig ingegaan worden op de verschillen van de gewone LS lowdeck en de LLS Lowdeck, kortom.....een verslag zoals jullie dat van mij gewend zijn. :mrgreen:

Nou mannen, ik hoop hiermee jullie interesse weer gewekt te hebben...........zo veel projecten die in mijn hoofd rondzwerven, en zooooo weinig handen en soms tijd........ppffffffff :?

Hermann.


Laatst bijgewerkt door Woefdram op do 14 apr, 2016 14:57 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: COMING SOON!!!!!!!
BerichtGeplaatst: wo 09 sep, 2015 14:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Nou kom maar op dan. :mrgreen:
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: COMING SOON!!!!!!!
BerichtGeplaatst: wo 09 sep, 2015 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
Zeker weten geen megatrailer?

Ik zit op het moment bij een mega-trailerbouwer :-)

Succes er weer mee! :brouw:

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: COMING SOON!!!!!!!
BerichtGeplaatst: wo 09 sep, 2015 21:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 19:23 pm
Berichten: 926
Woonplaats: Breezand
ga is beginnen dan :mrgreen: :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: COMING SOON!!!!!!!
BerichtGeplaatst: do 10 sep, 2015 16:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Woefdram schreef:
zo veel projecten die in mijn hoofd rondzwerven, en zooooo weinig handen en soms tijd........ppffffffff :?

Hermann.


Geen idee wat je bedoelt, heb ik nooit last van! :mrgreen:

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 sep, 2015 0:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Bedankt voor jullie reactie's heren! :brouw:
Daffie schreef:
Zeker weten geen megatrailer?

Ik zit op het moment bij een mega-trailerbouwer :)
In dit geval mag je er eentje maken in 1/24. :mrgreen:

Rolf,

Ik was al er al bang voor dat ik hierin de enige was. :mrgreen:

Tja heren, de titel is gemaakt.....ik moest nog even verzinnen over het type.
Op de foto staat een 1835, maar heb besloten een 1843 te maken.....ome Woefdram houd wel van een paar pk'tjes extra. :mrgreen:
Voor de truck veranderd er optisch gezien verder helemaal niets, nou ja....helemaal niets..... alleen een andere decal dan. :wink:
Nou heren, tot gauw! :brouw:

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 sep, 2015 8:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers,

Wide ik bij de vorige post even wat plaatsen......was ik even de foto-balk kwijt! :?
Maar goed, hij is weer terug, dus gaan we nu maar even verder.

rickW200 schreef:
ga is beginnen dan :mrgreen: :mrgreen:

Nou....bij deze dan. :mrgreen:

Zoals sommige van jullie het misschien al hadden vermoed, ben ik inderdaad al een beetje en voorzichtig aan het frunniken en knutselen gegaan, gewoon om een beetje te kijken hoe het zou gaan.

Om te beginnen heb ik het research werk gedaan en de verschillen tussen de LS en de LLS bekeken.
De LS is een Actros die alleen de achteras lucht geveerd heeft en de LLS is dan natuurlijk de volledig lucht geveerde uitvoering.
De LLS heb ik tot nu toe ook alleen maar met lowliner banden gezien en uiterlijk zit er ook wat veschil tussen deze 2 uitvoeringen.
Hieronder de Actros LS....

photo 328167
Bron: heavycherry.com

En de Actros LLS.....

photo 328176
Bron: baumaschinenbilder.de

Het eerste wat opvalt is het verschil in de voorbumper, bij de LS zitten de knipperlichten in de koplamp units + 2 kleine knipperlichten op de hoeken, terwijl bij de LLS de knipperlichten niet in de koplamp units zitten, maar langere knipperlichten op de hoeken van de bumper.

Ook de wielkast aan de achterkant van de kabine, loopt bij de LS wat verder door naar beneden, terwijl bij de LLS dit rechter doorloopt.
Zover de grote zichtbare verschillen aan de buitenkant.

De bumpers in 1/24.......

photo 328345

Bij de onderste bumper vond ik de afdekplaatjes met de ronde lampjes nét even wat meer hebben.
Van styreen 2 afdekplaatjes maken en van de accessoires set van Italeri, de ronde glazen lampjes genomen en aan de achterkant van de plaatjes geplakt.
De knipperlichten moesten in dit geval natuurlijk zelf gemaakt worden, had dit in het topic van de Side Loader laten zien hoe dit gedaan is. :wink:

Dan de uitlaat waarbij ik alle gaatjes heb uitgeboord met aan de bovenkant een 0,8mm en aan de voorkant met een 0,5mm boortje.
Het was even monnikenwerk, maar het geeft wel een beter detail.

photo 328199

Dan de 1e gimmick, een accubak die echt open kan en waar straks nog 2 losse accu's voor worden gemaakt.
Het scharnier is van 0,6mm messingas en een 1mm messing buisje gemaakt.

photo 328198

photo 328350

Dan natuurlijk de cabine.
Nu had ik helaas even geen extra MP1 cabine meer liggen, want 1 is er in elkaar gezet voor een LS op een later termijn, en 1 met een vlak dak, voor op een nog véél latere termijn. :wink:

Gelukkig zit ik momenteel dan weer goed in mijn Actrossen stash, dus heb ik de doos gepakt van de Black Edition, en deze cabine een beetje aangepast.
Met 0,5 x 0,5mm styreen de naden van de opbergkasten dicht geplakt, daarna goed schuren, om vervolgens de laatste oneffenheden met een beetje putty verdund met thinner, alle naden even met een kwastje nalopen.

photo 328202

Dan alles laten drogen, uitharden, schuren, primeren en dan na afloop de algehele inspectie na al deze werkzaamheden.
Hieronder een foto van hééél dichtbij, zodat jullie zien dat alles absoluut strak is, alsof het een MP1 cabine is geweest. :P
Oh ja, de wielkastranden zijn er inmiddels ook uitgevreesd en gevijld.

photo 328352

photo 328351

En het algehele beeld.......

photo 328354

photo 328353

Ja heren, de aanpassing liet zich redelijk vlot doorvoeren, het meeste werk zit hem eigenlijk in de binnen cabine en de achterwand.
Tja, zoals jullie zien, is er aan deze wagen ook een begin gemaakt.Afbeelding
Tot de volgende!

photo 328172
Bron: baumaschinenbilder.de

Hermann.

Edit, Was nog een foto met de zwarte cabineplaten vergeten. :oops:


Laatst bijgewerkt door Woefdram op za 12 sep, 2015 12:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 sep, 2015 9:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Blijft vermakend en verbazend, jouw verslagen. verbazend vooral hou gemakkelijk het je lijkt af te gaan maar we zien natuurlijk ook alleen maar het fraaie eindresultaat. Dit type Actros wordt haast alweer een klasssieker en die Mega-Car uitvoering is wel erg stoer!

Succes, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 sep, 2015 10:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Mooie leerzame en gedegen start Hermann,

Ik kijk alweer vol verwachting uit naar het vervolg van deze laagdekker.
Die gaatjes in de uitlaat :shock: en accubak! maar dat zijn wel weer de echte Woefdram-details!

Succes!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 sep, 2015 15:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 22:46 pm
Berichten: 749
Woonplaats: Gouderak
Weer een mooi bouwsel van jouw met heel heel veel lees en leer plezier :brouw: :mrgreen:
Veel plezier en suc6.

GR.EEF :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 190 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement