Bedankt jongens voor de complimenten en de tips
.
@Hermann, aan plaatjes om de motorruimte af te dekken had ik inderdaad al gedacht. Ook aan de zijkanten achter de voorspatborden, anders kijk je er daar ook los door.
@Christiaan, bij hele grote combi tanks zie je inderdaad lasnaden zitten van het tussenschot. Ik heb grotendeels deze tank als voorbeeld gebruikt. De lasnaad zit onder de tankband weggewerkt
:
Een klein beetje verder gewerkt aan de MAN. Het interieur staat volledig in kleur.
Tegenwoordig is bijna elke trekker een automaat, maar Italeri voorziet nog een pook. Deze maar vervangen door een draaiknop. Moet alleen nog zwart geschilderd worden:
Over de Renault AE wordt weleens lacherig gezegd dat het een visbokaal is
, maar de TGX XXL moet daar niet voor onderdoen. Wat een lel van een voorruit zit er in dat ding.
Bovendien is het interieur van deze curbside kit niet echt gedetailleerd kwestie van achter- en zijwanden. In een 'normale' Italeri zitten deze er bij, maar bij de DAF en de MAN is het achterpaneel ook de binnenkant van de cabine, maar dan in negatief. Weinig detail dus, en binnenkant heeft gewoon de vorm van de buitenkant.
Kun je twee dingen doen. Ofwel nieuwe binnenpanelen maken, ofwel wegsteken.
Ik ga voor de laatste optie. Leek me bovendien wel leuk om dat eens te proberen.
Het plan is om gordijnen uit te printen op papier en deze in de cabine te hangen achter de stoelen. Verder nog een bedhoes op het onderbed en tegen de achterwand komt een geprinte led-plaat om die achterwand nog wat verder te camoufleren.
Dit is hoe het er zou komen uit te zien:
Ook de cabine nog wat verder gedetailleerd. Dit is hoe hij er nu bijstaat. De ledplaat is al de definitieve die erin gelijmd zit, maar de achterwand is nog dryfit:
Alle kleine aanbouw onderdelen voor de cabine zijn inmiddels ook gespoten.
De velgen zijn ontchroomd en staan nu in Humbroll blinkend zwart. Volgende keer Alclad Chrome spuiten.
Het einde komt in zicht.
Tot de volgende.
gr
Eddy