Bedankt voor de reacties jongens
.
Na nog eens goed te hebben nagedacht bleek het systeem met de gordijntjes toch niet alles. De stoelen zitten klem tegen het onderbed, zodoende heb je eigenlijk geen ruimte om de gordijntjes achter de stoelen te hangen. Bovendien zou dit met een constructie in de cabine geplaatst moeten worden. Om dan het interieur er langs onder nog te kunnen inschuiven ging hem echt niet worden.
Dan maar, onder een beetje 'forumdruk'
besloten om middels wat extra strippen en profielen de achterwand aan te passen en licht dicht te maken, zodat je de kieren niet meer ziet.
Na de velgen gespoten te hebben met Alclad werd het tijd om het chassis verder af te werken. De zijfenders geplaatst, de A&N achterspatborden en de CTM achterlichten. Vooral de achterspatborden installeren had nogal wat voeten in de aarde.
Het zijn er van de 2e serie die Andrey gemaakt heeft. De eerste waren in 1 geheel, deze zijn in 3 onderdelen. Een los middenstuk is bijzonder handig om te spuiten, maar een crime om te installeren. De passing is toch niet helemaal zoals het zou moeten. Vooral het mooi rond krijgen van de 3 losse onderdelen is een probleem. Vorig jaar in Jabbeke heb ik met Andrey gesproken en hij ging vanaf dan enkel nog spatborden in 3 delen maken, dus ook voor de Daf XF, Volvo FH...
Ik weet nu wel niet of dat zo een heel wijze beslissing is van hem. Misschien heeft hij bij de nieuwere modellen het beter aangepakt van in het begin, maar voor deze MAN spatborden heeft hij volgens mij de oude masters gewoon doorgezaagd. Daardoor heb je verlies van de zaagsnede, en dat merk je bij het in elkaar plakken. Je krijgt ze niet helemaal mooi rond.
Anyway, ik wil helemaal niets afkraken van A&N, maar dit is gewoon iets waar ik tegen aan liep. Zijn andere producten zijn van prima kwaliteit
.
Eerst wilde ik de motorruimte met plaatjes aan het chassis dichtmaken, maar ik heb toch maar besloten om iets anders te proberen. Een blokje hout in vorm gezaagd, geveild, geplamuurd, geschuurd en gespoten. Nu is de motorruimte gevuld en kijk je er niet meer dwars doorheen. Is verder niet gedetailleerd, maar daar zie je toch niets meer van als de cabine erop staat.
Dus, eindelijk een rollend chassis. Altijd weer een mijlpaal in de bouw:
De cabine is nu ook helemaal voorzien van decals. De randen van de koplampglaasjes zwart gemaakt. Dit geeft toch weer een extra detail aan de verder witte cabine.
Alles staat nu lekker uit te drogen, daarna de cabine op het chassis plakken en de laatste onderdelen zoals de spatlappen, dakspoiler, zonneklep en spiegels aanbrengen en dan is de MAN klaar.
gr
Eddy