Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 11:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: MAN TGX 18.440
BerichtGeplaatst: di 27 dec, 2016 14:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Je hebt helemaal gelijk Eddy, daar heb ik niet aan gedacht maar dat kan natuurlijk ook.
Wel ben ik het nu met Danny eens, die achterwand....
Maar misschien zie je er straks met je gordijntjes niks meer van.

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MAN TGX 18.440
BerichtGeplaatst: wo 28 dec, 2016 20:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Je maakt er een hele nette bouw van Eddy, vooral de kleuren van het interieur vind ik erg geslaagd zo, maar ook de details aan het chassis zien er erg goed uit. Alleen zoals hierboven ook al genoemd, misschien voor de achterwand een plaatje styreen maken..

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MAN TGX 18.440
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2017 0:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Bedankt voor de reacties jongens :brouw: .
Na nog eens goed te hebben nagedacht bleek het systeem met de gordijntjes toch niet alles. De stoelen zitten klem tegen het onderbed, zodoende heb je eigenlijk geen ruimte om de gordijntjes achter de stoelen te hangen. Bovendien zou dit met een constructie in de cabine geplaatst moeten worden. Om dan het interieur er langs onder nog te kunnen inschuiven ging hem echt niet worden.
Dan maar, onder een beetje 'forumdruk' :wink: :lol: besloten om middels wat extra strippen en profielen de achterwand aan te passen en licht dicht te maken, zodat je de kieren niet meer ziet.

Na de velgen gespoten te hebben met Alclad werd het tijd om het chassis verder af te werken. De zijfenders geplaatst, de A&N achterspatborden en de CTM achterlichten. Vooral de achterspatborden installeren had nogal wat voeten in de aarde.
Het zijn er van de 2e serie die Andrey gemaakt heeft. De eerste waren in 1 geheel, deze zijn in 3 onderdelen. Een los middenstuk is bijzonder handig om te spuiten, maar een crime om te installeren. De passing is toch niet helemaal zoals het zou moeten. Vooral het mooi rond krijgen van de 3 losse onderdelen is een probleem. Vorig jaar in Jabbeke heb ik met Andrey gesproken en hij ging vanaf dan enkel nog spatborden in 3 delen maken, dus ook voor de Daf XF, Volvo FH...
Ik weet nu wel niet of dat zo een heel wijze beslissing is van hem. Misschien heeft hij bij de nieuwere modellen het beter aangepakt van in het begin, maar voor deze MAN spatborden heeft hij volgens mij de oude masters gewoon doorgezaagd. Daardoor heb je verlies van de zaagsnede, en dat merk je bij het in elkaar plakken. Je krijgt ze niet helemaal mooi rond.
Anyway, ik wil helemaal niets afkraken van A&N, maar dit is gewoon iets waar ik tegen aan liep. Zijn andere producten zijn van prima kwaliteit :brouw: .

Eerst wilde ik de motorruimte met plaatjes aan het chassis dichtmaken, maar ik heb toch maar besloten om iets anders te proberen. Een blokje hout in vorm gezaagd, geveild, geplamuurd, geschuurd en gespoten. Nu is de motorruimte gevuld en kijk je er niet meer dwars doorheen. Is verder niet gedetailleerd, maar daar zie je toch niets meer van als de cabine erop staat.

Dus, eindelijk een rollend chassis. Altijd weer een mijlpaal in de bouw:

photo 399415

photo 399418

photo 399416


De cabine is nu ook helemaal voorzien van decals. De randen van de koplampglaasjes zwart gemaakt. Dit geeft toch weer een extra detail aan de verder witte cabine.
Alles staat nu lekker uit te drogen, daarna de cabine op het chassis plakken en de laatste onderdelen zoals de spatlappen, dakspoiler, zonneklep en spiegels aanbrengen en dan is de MAN klaar.

photo 399417


gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MAN TGX 18.440
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2017 13:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
nou eddy er staat een strak gebouwde chassis op tafel , netjes
ook de cabine zit er strak en gaaf uit zo
wat mij wel op viel was de nummerplaat , ED 105 ZZ , jou naam plus gewicht en aanduiding zeer zwaar of... :roll: :lol: :brouw:
al met al staat er mooie model op tafel
ben benieuwd als het huwelijk voltrokken is tussen cabine en chassis
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MAN TGX 18.440
BerichtGeplaatst: do 26 jan, 2017 16:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooie MAN Eddy, decals zitten er lekker strak op en de extra details, zoals de bekabeling en de CTM achterlichten geven het model net dat beetje meer.
Live te zien in Goes neem ik aan? :wink:

Succes nog even met de laatste loodjes :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MAN TGX 18.440
BerichtGeplaatst: do 26 jan, 2017 20:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 okt, 2016 11:45 am
Berichten: 451
Woonplaats: Fijnaart
hoi Eddy,

echt mooi werk hoor. Is nu al zeer strakke MAN !


groet,
Wilbert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MAN TGX 18.440
BerichtGeplaatst: do 26 jan, 2017 23:15 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Ziet er toch strak uit zo in het wit Eddy, ik kan me voorstellen dat het een crime is geweest om niet passende spartorden toch weer in model te krijgen, hoe heet die man ook al weer die zou zeggen "Hier word ik niet vrolijk van"

Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MAN TGX 18.440
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2017 11:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hoi Eddy,

Je oplossing voor de motor vind ik een hele goede oplossing.
Het chassis ziet er zoals gezegd, inderdaad heel strak uit.
ook de achterlampen en de zwarte randen om de koplampglazen zien er heel mooi uit.
Op naar de eindfoto's zou ik zeggen!

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MAN TGX 18.440
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2017 0:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Mooi Eddy, nogmaals strakke bouw.
Misschien zou je nog even kunnen kijken naar de stand van de achterspatborden want die lijken niet waterpas maar kan ook vertekening zijn van
de foto.
Andrey maakt heeft van deze spatborden geleerd en maakt ze zo niet meer, voor jou te laat maar voor de anderen een weet.
Dus des te meer respect dat je het er nog zo uit hebt weten te halen.
Goeie keus om onder de cabine de zaak dicht te zetten. Ik had het ook met een DAF model en op tafel lijkt alles goed totdat je een foto op
ooghoogte maakt en de foto later bekijkt. Dan kijk je door de lamellen van de grille zo door dat gapende gat......
Op naar de eindfoto's.

groet. johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MAN TGX 18.440
BerichtGeplaatst: di 18 apr, 2017 14:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Zo, ondanks dat de MAN al in Eeklo, Goes en Jabbeke te zien was, was hij nog niet helemaal klaar. Dit weekend als laatste de trailer slangen erop gemaakt en nu is hij definitief klaar:

photo 408492


Verder had ik ook nog het plan om er een brede achterspatlap op te maken, maar zoals Johannes al opmerkte, staan de achterspatborden niet helemaal in lijn met elkaar. Als er dan een rechte balk met spatlap op komt, zie je nog meer dat de boel niet pas staat, dus dat idee maar laten varen.
Oh, enne Koos, scherp opgemerkt van de nummerplaat :lol: :lol: maar dit is de plaat die ook op de originele zit. De letters zou zo maar kunnen, maar die 105...
zit ik nog een heel eind vandaan hoor :lol: :mrgreen: :wink: .

In afwachting van nog een aantal buitenfoto's zijn dit voorlopig de eindfoto's:

photo 408498

photo 408497

photo 408507

photo 408493

photo 408495

photo 408499

photo 408500

photo 408501

photo 408502

photo 408503

photo 408504

photo 408505

photo 408506

photo 408508

photo 408509

photo 408510

photo 408516

photo 408515

photo 408511

photo 408514

photo 408513

photo 408512


Van een afstand lijkt dit een OOB bouw te zijn, maar als je goed kijkt zijn er toch nog redelijk wat aanpassingen gedaan waar ik, behalve dan de resin spatborden, tevreden mee ben.
Het was een fijne bouw, maar toch heb ik twijfels over de new concept kits van Italeri. Ondanks de mindere onderdelen, is de pasvorm niet zoals je gewend bent van de oude Italeri's. Kromgetrokken chassis, passing van de achterbrug etc.
Italeri is inmiddels gelukkig afgestapt van dit concept, getuige de nieuwe Stralissen en Actrossen :brouw: .

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement