Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2016 11:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Ja, Jeroen... dat weet ik ook niet. Ben soms wat te impulsief denk ik. Maar bij de motorwagen heb ik ook niet echt veel meetwerk gedaan. Toch grotendeels van foto's. Maar goed, al met al heb ik er dus inderdaad wat tijd mee verloren maar nu zou het een heel eind moeten lukken. Ik heb nu zelf qua breedte nog 4mm speling want volgens de tekening wordt ie nu 9,6cm en de voorwagen is 10cm breed. De PE rijplaten van KFS zijn wel breder dan de 1,9 die ik nu zou moeten hebben. Daar zal die 4mm wel in gaan zitten schat ik. Rustig beginnen en kijken waar ik uitkom.

Jacco.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2016 15:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Volgens mij mag een truck en aanhanger in Ned 250 cm breed zijn, dat is 104,2mm.
Ik denk dat deze ook gewoon maximaal breed is, dus dan zou je nog meer speling moeten hebben.

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2016 15:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Ik denk dat ie zelfs breder mag als 2,50 meter, ik heb nu lessen voor CE en de motorwagen is 2,51 en de wipkar is wel gewoon de 2,50. volgens dat ik weet is dat allemaal binnen de nl wetgeving.

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2016 16:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Maximale breedte van bedrijfswagens is 2,55 meter, of 2,60 meter bij geconditioneerde voertuigen mits de wanden van het voertuig minimaal 4,5 cm dik zijn.

Tot zover de theorieles..... :mrgreen:

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2016 20:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Klopt helemaal wat Zeger daar zegt. Dus JC zijn volvo mag 2,55 meter breed zijn, omgerekend dus 10,6 mm breed (afgerond) :mrgreen: .

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2016 21:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Woaterman schreef:
.... omgerekend dus 10,6 mm breed (afgerond) :mrgreen: .


Dan ben je wel erg aan t prutsen op de 4 kante millimeter.... :lol: :wink:

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2016 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
griffioen72 schreef:
Volgens mij mag een truck en aanhanger in Ned 250 cm breed zijn, dat is 104,2mm.
Ik denk dat deze ook gewoon maximaal breed is, dus dan zou je nog meer speling moeten hebben.

Rekentechnisch heb je helemaal gelijk, maar mijn motorwagen is 10,1cm breed. Vanmorgen nog gemeten. Dat betekend dat ik nog 5mm speling heb. Ik ga wel de breedte van de motorwagen aanhouden. Één maat die "vast" is is die van de rijplaten. Die zijn 2,1cm breed ipv 1,9cm. Daarmee heb ik dus nog 1mm over. Snappen we het nog?

Nu de vorderingen. Ik was van plan om het aanhangerchassis uit 4 delen op te bouwen. Ik wist dat het lastig zou worden maar dit is het resultaat.
photo 360524
photo 360523
photo 360522
Ik had met één ding geen rekening gehouden... de onderkant heeft meer bochten dus is langer. Aangezien ik aan de achterkant begonnen was met lijmen kwam ik aan de voorkant niet gelijk uit... :x
Alles weer los gehaald en aan de voorkant begonnen. Nu klopt het wel. De dwarsbalken voor de spindelpalen heb ik helemaal door het chassis heen gedaan voor de stevigheid. De basis is er.
Toen ie helemaal in elkaar zat bleek er over de hele lengte een bocht in te zitten. Ik heb dus de 2 dwarsverbindingen weer los moeten halen. Die had ik met secondelijm vastgezet... nooit meer los te krijgen natuurlijk maar uiteindelijk toch de bocht eruit gekregen.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2016 22:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Bij het zien van de eerste foto was inderdaad al gelijk mijn gedachten: waarom de boven en onder kant niet meer overlengte gehouden...
Gelukkig is het na wat stapjes voor en achteruit weer goed gekomen en heb je nu weer een mooie basis.
Ik zeg, vooruit met die geit weer :mrgreen:.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 apr, 2016 0:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Ik had deze weer even op een zijspoor gezet ivm andere opdrachten, maar vanavond ben ik weer even bij Robert geweest om de bedrading zo veel mogelijk weg te werken. Onder de cabine was alles al netjes weggewerkt maar we hebben nu de achterkant gedaan. Alleen het middenstuk nog maar dat kan pas als alle verlichting aangesloten is. Er komen nl nog 2 pijlers met knipperlicht bij en de dekverlichting nog. Dan pas kan de centrale unit weggewerkt worden.
photo 368043
Ik zeg er vast bij dat de onderkant niet is als in het echt. Ik heb er wel veel details op en aan zitten maar niet van een bouwtekening ofzo. Als het goed is is dat straks niet meer te zien.
photo 368042

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jun, 2016 19:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Het is weer een tijd geleden dat ik hieraan gewerkt heb. Ik zag door de bomen het bos even niet meer. Ik heb nu het chassis gespoten in de originele kleur. Die hangt te drogen.
photo 376035
Ook heb ik de assen op de juiste plek zitten en moeren op de velgen gemaakt.
photo 376034
photo 376033
Nu ik de wielen erop kan zetten weet ik hoever het chassis van de grond komt en kan ik de rest op de juiste hoogte bevestigen. Aan de hand van de 1:1 tekening moet het lukken.
photo 376036
Voor de rest nog even wat onderdelen gemaakt. Moet ook nog ff wat bestellen zoals rijplaten.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement