Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 6:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2015 0:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Zoek de verschillen:
AfbeeldingAfbeelding
Ik had dus o.a. voor de Volvo F10 decals binnengekregen maar om het velletje vol te krijgen heb ik een aantal decals voor deze auto laten verbeteren oftewel kleiner laten maken. De 3 decals op de luifel waren veel te groot. Nu is het beter.
Verder heb ik de spindelpalen van de aanhanger gemaakt en gespoten. Foto's volgen.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 dec, 2015 16:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Ik heb de laatste dekplaten aangebracht op de motorwagen. De overgangsplaten van het dek naar de luifel en de platen achter de spatborden.
De richtingaanwijzers achter moeten nog aangesloten worden. Dan is de motorwagen af. De aanhanger is minstens net zo ingewikkeld als de voorwagen.
Wish me luck!
photo 347996
photo 347995
photo 347997

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 dec, 2015 22:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Nu de aanhanger nog inderdaad..
Als je ziet hoe de truck eruit ziet moet het met de aanhanger ook wel goedkomen.

Misschien nog een idee voor de Volvo, de naven in de achterwielen wat kleiner maken zodat ze verder naar binnen vallen en in de chassiskleur spuiten/verven? Doet toch altijd meer met je model dan je denkt :wink:..

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 dec, 2015 11:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
zijn dat KFS platen die je gebruikt?? En is 1 set genoeg voor een hele combi??
Mooi hoor, succes met de aanhanger

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 dec, 2015 13:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Daar heb je al een hele mooie truck staan. Veel bouw plezier met de wipkar.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 dec, 2015 19:49 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Ondanks de véle tegenslagen heb je hier toch een heel waarheidsgetrouw model neergezet Jacco, ziet er mooi uit! Ik hoop dat je nog wat meer close up foto's maakt.

Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 dec, 2015 23:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
griffioen72 schreef:
zijn dat KFS platen die je gebruikt?? En is 1 set genoeg voor een hele combi??
Mooi hoor, succes met de aanhanger

Ja ze zijn van KFS en nee ik had zeker niet genoeg aan 1 set. Ik heb er voor de motorwagen 5 gebruikt en ga er nog zeker 4 bestellen voor de aanhanger.

Ik ben vanavond weer aan de gang geweest met de spindelpalen.
Voor diegenen die nog niet weten wat dat zijn... Dat zijn dus staande constructies waarin een draadeind zit, een spindel dus. Dit kan je dus vergelijken met een draadeind van een meter of 2,5 en een dikte van ca 5cm. Het voordeel van dit systeem is dat je de hoogte van het dek op de cm nauwkeurig op hoogte kunt instellen en dat het nooit kan zakken omdat de spindel moet draaien om de "moer" omhoog of omlaag te bewegen. Als de PTO dus uitstaat kan de spindel niet draaien en het dek dus niet zakken tijdens het rijden. Aangezien deze combi 3 spindelpalen heeft en 1 hydraulisch uitschuifbare paal is deze dus heel nauwkeurig af te stellen.
Dat dus over hoe en wat.
photo 348970
Hier zie je de spindelpalen waarin een M2 draadeind zit. Ik heb voor de drager waar het dek op komt te rusten, in een rechthoekig buisje 2 gaatjes geboord waar de draadeind doorheen kan en een moertje in het midden. Best wat gepriegel dus.
photo 348971
Zo komen ze aan het chassis vast en tussen de 2 liggers komt een verbindings-as te zitten die ervoor zorgt dat de 2 spindels even snel draaien anders krijg je hoogteverschil.
De achterste steunen zijn een heel ander verhaal. Het is een dikke stalen draaibare buis die onder de auto doorloopt met aan weerszijden een staander die hydraulisch in hoogte verstelbaar is. Om het dek aan de achterkant helemaal naar beneden te krijgen moeten de staanders helemaal ingeschoven worden en dan naar achteren wegdraaien. Het maken van die staanders was ook nog een heel karwij want ze zijn zeskantig en hol van binnen.
photo 348973
Ik wist niet echt hoe ik ze moest maken maar na een hoop uurtjes schuren en vijlen ben ik toch redelijk in de buurt gekomen van hoe het moet zijn.
photo 348969
photo 348972
De bovenste foto is de staande stand waarin hij dus kan uitschuiven en op de onderste kan het dek dus helemaal zakken.
Ik heb alleen een probleem met de plamuur die ik gebruik. Hij is te vloeibaar en daarom krijg ik de kieren pas na een keer of drie opvullen dicht. Voorheen had ik hetzelfde merk maar die was veel dikker en dus beter verwerkbaar. (iemand ervaring?)
Zal voor de duidelijkheid even 2 foto's plaatsen waarop de echte aanhanger staat in de staande en in de liggende stand.
photo 348982
photo 348981

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2015 12:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Ziet er allemaal prima uit.
En voor iemand die zegt wat hij niet ziet bouwt hij niet vind ik dat je toch behoorlijk wat details erin bouwt.
Jammer dat je zoveel platen nodig bent, ik had al zo'n vermoeden.
Wou ze zelf ook een keer bestellen voor een vrachtwagen transporter maar het werd mij te duur.
Succes met de bouw :brouw:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2015 19:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
griffioen72 schreef:
Ziet er allemaal prima uit.
En voor iemand die zegt wat hij niet ziet bouwt hij niet vind ik dat je toch behoorlijk wat details erin bouwt.
Jammer dat je zoveel platen nodig bent, ik had al zo'n vermoeden.
Wou ze zelf ook een keer bestellen voor een vrachtwagen transporter maar het werd mij te duur.
Succes met de bouw :brouw:

Wat je zou kunnen doen is één setje kopen en dan één zo'n dekplaat op een stuk polystyreen leggen, zorgen dat ie vast ligt en dan met een dremel (o.i.d) alle gaatjes doorboren. Als je het boortje dan een beetje heen en weer haalt worden de gaatjes ovaal. Is wel veel werk maar het kán wel...
Heb ik bij de spatborden ook gedaan. Je blijft het wel zien hoor dat het zelfgemaakt is. Krijg je nooit zo strak als de originele, maar het is een optie...
Ook zijn de platen van KFS niet hetzelfde als de daadwerkelijke maar dat vind ik acceptabel.
photo 349137
Zo zijn ze in het echt. Om de rij zitten er 2 gedraaid.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2015 20:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Ziet er al heel netjes uit en je hebt er al genoeg werk in zitten maar zie dat je nog meer dan genoeg te doen hebt. Heb niet helemaal gegrepen of je hem ook echt beweegbaar gaat maken. Wat die rijplaten betreft, als je niets had gezegt had ik het niet geweten 8)

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement