Hallo Beste brouwers!
Jaaaaa, Woefdram is weer back on Topic.
Het heeft even geduurd, na de Wettringer dagen had ik even niet zo veel tijd en zin in modelbouw, vervolgens een vakantie er overheen, en nu alles weer een beetje rustig is, en de aanloop probleempjes ivm de nieuwe update in de album rubriek heb opgelost, heb ik het plastic maar weer eens aangeraakt.
Om te beginnen, de gele 3 assige SK is niet meer onder ons.
Dit wil zeggen dat ik deze tijdens de Wettringer dagen, aan een andere MB liefhebber heb verkocht.
Deze MB liefhebber heeft plechtig beloofd dat deze SK een mooie plek zou krijgen in zijn "Regal".
Met deze wagen had ik eigenlijk ook het minst omdat er in mijn ogen nog teveel missers in zaten, en in het kader van, "ruimte maken in de vitrine kast", mocht deze voor een mooie prijs dan plaats gaan maken voor de andere MB's.
Dus bij deze, een laatste groet!!!!!
Ok dan, dan nu even de kleine vorderingen aan deze eurocab.
Om te beginnen heb ik een aantal luchtketels gemaakt voor de accubak, en deze van banden voorzien.
De radiator die aangepast moest worden met nog een buiten radiator voor de turbo.
Deze radiator moet nog verder bewerkt worden en komt oorspronkelijk uit de Revell kit van de MB 1628
Dan gaan we naar de motor zelf, we verbouwen een OM442LA om naar een OM441LA, dus een V6 met turbo.
Tijdens de verbouwing had ik toch een kleine Deja vu, omdat deze motor grote overeenkomsten vertoond met de van de Actros.
De uitlaatspruitstukken zijn weer van de inlaat headers gemaakt, wederom met styreen de bochten gedaan en de turbo ook weer vermaakt en geplaatst.
De toevoeren van de inlaat moeten zelf gemaakt worden en de airbox komt ook van de Revell kit.
Deze airbox ziet er nagenoeg hetzelfde uit als bij de echte, dus hoef hier eigenlijk niet veel aan te wijzigen.
Gewoon de bevestigingsbeugels op maat maken en deze airbox op zijn plaats hangen.
Dan de motor..........
Ja heren, na een lange tijd is de kop er dan weer af.
Ik zou zeggen........tot de volgende maar weer!
Bron: baumaschinenbilder.de
Hermann.