Hallo brouwers!
Inderdaad Jeroen, de 2 voorbeeld foto's zijn van 2 verschillende chassis lengtes.
De foto's waren niet het voorbeeld, dat kwam later pas, toen ik besloten had om geen koelbox er op te zetten.
Het voorbeeld was mijn "technische specificaties voor bedrijfswagens" boekje.
Het rechtse blauwe boekje is mijn "Benzen bijbeltje", hierin staan alle NG en SK modellen die Mercedes ooit gemaakt heeft, vermeld.
Hierin staan alle cabine varianten en bouwseries met hun bij behorende chassis maten.
Ook staan hierin de verschillende lengtes ivm bladveren of luchtveren, met daarbij de chassis- en cabine hoogtes in zowel beladen als onbeladen stand.
Alleen al voor de 1424 zijn er al 10 pagina's van alle 1424 varianten die door Mercedes gebouwd zijn.
Kortom, een boekje wat mijn uitgangspunt is, en ik dus héél zuinig op ben.
Het linkse boekje staat alles over hulpramen en opbouwen tbv NG/SK.
Ook staat hierin vermeld de verschillende bevestiging manieren om een hulpraam op een vast chassis te monteren, dus ook een boekje om zuinig op te zijn.
Goed heren, na dit kleine misverstandje is er niets aan het chassis veranderd en gaan we dan weer rustig door.
Het kopschot is nu gereed gemaakt met profieltjes, hierin had ik behoorlijk wat vrijheid, omdat er vele verschillende kopschotten waren te vinden.
Vervolgens even de brandstof tanken opgezocht en deze even in de steunen geklemd, om te kijken hoe dit in zijn geheel er uit ziet.
En even een foto met een normaal en volwaardig achterwiel er op, om te laten zien dat deze kleine winkelwagen wieltjes nogal een vertekend beeld kunnen geven in het geheel.
De deurlijst aan de achterzijde van de bak, die er nog los in zat, laat ik weg.
Bij de meeste foto's zag ik dat de achterzijde van de bak gewoon dicht zat met een groot zeil.
Hiermee komen de deuren te vervallen en is de bak meer zoals de tijdsgeest toen was.
Dit betekend dat ik nu aan de onderkant van de bak bij het chassis, nét genoeg ruimte heb om de lichtbak met de achterlichten te kunnen plaatsen, deze komt namelijk onder de laadvloer te zitten.
Natuurlijk moet deze eerst nog even gemaakt worden.
Goed heren, dit was hem weer voor even, en ik zou zeggen.....tot de volgende maar weer!
BronHermann.