Hallo brouwers!
Ben je lekker aan het knutselen en freubelen, krijg je opeens de kriebels om aan deze verder te gaan.
Misschien komt het, omdat ik op Baumaschinenbilder even lekker bij de SK'tjes aan het kijken was, en hierdoor weer een impuls kreeg om weer eens even bij deze Sk te kijken.....of misschien omdat er een passie ligt bij deze oudjes.
Goed, dit wordt niet zo'n super detailbom, maar gewoon een "voor mij" een eenvoudig model met hier en daar een rem en luchtleidinkje, omdat er toch een kofferbouw op komt.
Het idee was om van de koeltrailer een losse koelbox te maken.
Nu had ik de koelbox met tape in elkaar gezet en even gekeken hoe dit stond met de smalle cabine.
Naar mijn idee was deze koelbox toch wel erg hoog en groot voor zo'n smalle cabine, zéker gezien de tijdsgeest.
Voordat ik zelf een box zou gaan maken heb ik ook nog even naar de wapperbak trailer gekeken en had hier ook een half boxdeel in elkaar getaped, en na een beetje kijken, vond ik de totale verhoudingen er véél beter uitzien.
Naar mijn idee laat de koelbox zich toch veel beter lenen voor een normale brede cabine, dus deze gaat dan ook voor een volgend project weer de kast in.
Een hoge jumbobak was toentertijd net in opkomst en dus geen doorsnee, het transport bedrijf Trio en Weijs uit Elst staan nog vers in het geheugen.
Goed, het wordt geen Nederlander, maar toch!
Om te beginnen, is de uitlaat nu gereed gemaakt met de holle pijp op het uiteinde.
Toen was het hulpframe aan de beurt, en heb deze helemaal volgens mijn "Benzenbijbel" gemaakt, schuine vlakken aan de voorkant en de U-profieltjes op 600mm van elkaar.
Tevens moest de bodemplaat ook aangepast worden omdat het een vaste bak wordt, hier onder een "zoek de verschillen" plaatje....
Nu je van de trailer de halve platen gebruikt, zit er 1 manco op de zijplaat.
De zogenaamde vouwen aan de rand van het zeil, deze uiteindelijk met 0,5x0,5mm stripjes gemaakt, deze precies zoals aan de andere kant, glooiend er op geplakt en toen dit allemaal goed droog en uitgehard was, dit allemaal zo dun mogelijk schuren zodat het lijkt, dat deze vouwen zijn mee gegoten in het plastic.
En natuurlijk het passen met het hulpframe en bak.....
Dan het kopschot dichtmaken met een vlakke plaat, waar dadelijk de profielen op geplakt gaan worden.
En als laatste, de deuren alvast in de gele primer gespoten, omdat het kopschot en deuren in de cabinekleur worden gespoten.
De kleur van het zeil weet ik nog niet, wit of grijs, moet dit nog even op later termijn bekijken.
Zoals jullie zien heren, ook ik pak tussendoor even een ander projectje erbij.
Tot de volgende maar weer!
BronHermann.