Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 1:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: MB Eurocab 1424
BerichtGeplaatst: do 24 dec, 2015 14:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Mooie vorderingen hoor, netjes. Goed idee met die ribbels en daarna folie. Moet ik onthouden :wink:
Je hebt bij die ander MB ook twee hefcilinders gemaakt.
Nu weet ik niet of het origineel dat ook heeft maar alle trucks die ik ken hebben er maar 1.
Nu heb ik bij mijn Volvo wel twee gemaakt omdat het de bedoeling was dat ze de cabine vast moesten houden en de cabine zo zwaar is, maar normaal heeft mijn FH ook maar 1 cilinder.
Kan zijn dat daarom de luchtfilterpot in de weg zit??

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MB Eurocab 1424
BerichtGeplaatst: vr 25 dec, 2015 8:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Vind het altijd weer een plecier om te zien hoe jij de stuurinrichting en kantelcilinders maakt. Altijd wer een genot om te zien.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MB Eurocab 1424
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2015 11:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Christiaan en Raymon, bedankt voor jullie reacties!

Christiaan,

Nu je dit zegt, heeft de SK inderdaad maar 1 hefcilinder, heb het uiteindelijk ergens tussen mijn referentie foto"s gevonden.
Vandaar dat ik bij de luchtfilterpot maar niet uit kwam. :lol:
Ach, we hebben in ieder geval 1 in reserve voor een andere SK.

De Actrossen hebben in dit geval wél 2 hefcilinders.
Als je goed kijkt, zie je bovenin de 2 cilinders zitten.

photo 352023
Bron: wettringer-modellbauforum.de

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MB Eurocab 1424
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2016 11:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Okay dat wist ik niet Hermann.
Wel een aparte constructie, die ene cilinder lijkt me ook nog kleiner als die ander.
Dan zou één cilinder toch sneller gaan als de ander?? Geen idee, rare vogels onze Oosterburen.
Ben ook nooit een fan geweest van MB, liever een ster in mn ruit als op mn grille haha :brouw:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MB Eurocab 1424
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2016 13:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 21:55 pm
Berichten: 321
Woonplaats: Alkmaar
Het zou zo maar kunnen dat de kleine cilinder als (extra) terugtrekcilinder wordt gebruikt, voor als de cabine over het dode punt is bij terugkantelen, maar dat is maar een wilde gok :brouw:

_________________
Slow Rollin' Low


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MB Eurocab 1424
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2016 20:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Prachtig weer Hermann! Wij hadden voor de Volvo FM een MB NG 2222 met net zo'n V6!

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MB Eurocab 1424
BerichtGeplaatst: ma 04 jan, 2016 10:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo heren, op de éérste plaats allemaal een gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst.Afbeelding
Op de 2e plaats, bedankt voor de reacties, complimenten en interesses! Afbeelding
Wat de 2e cilinder op de Actros precies is.......Tom zou best eens gelijk kunnen hebben, heb zelf eerlijk gezegd ook geen idee. :?

Christiaan schreef:
rare vogels onze Oosterburen......... liever een ster in mn ruit als op mn grille haha :brouw:
Hahahahah, ik heb dit vaker gehoord.
Laat ik het zo zeggen...deze eigenwijsheid heeft tot hele mooie en goede innovaties geleid waar alle andere merken hun voordeel mee konden en kunnen doen.
Zonder Karl Friedrich Benz hadden we vandaag de dag nog steeds kolen in een ketel staan scheppen om voorruit te komen.Afbeelding....Afbeelding

Hermann.Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MB Eurocab 1424
BerichtGeplaatst: ma 04 jan, 2016 16:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Woefdram schreef:
Zonder Karl Friedrich Benz hadden we vandaag de dag nog steeds kolen in een ketel staan scheppen om voorruit te komen.

Dan was er wel een ander met het idee gekomen.... :wink:
Maar feit is dat Mercedes / Benz een hoop gedaan heeft voor de auto industrie!

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MB Eurocab 1424
BerichtGeplaatst: zo 28 mei, 2017 19:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Ben je lekker aan het knutselen en freubelen, krijg je opeens de kriebels om aan deze verder te gaan.
Misschien komt het, omdat ik op Baumaschinenbilder even lekker bij de SK'tjes aan het kijken was, en hierdoor weer een impuls kreeg om weer eens even bij deze Sk te kijken.....of misschien omdat er een passie ligt bij deze oudjes.
Afbeelding

Goed, dit wordt niet zo'n super detailbom, maar gewoon een "voor mij" een eenvoudig model met hier en daar een rem en luchtleidinkje, omdat er toch een kofferbouw op komt.
Het idee was om van de koeltrailer een losse koelbox te maken.
Nu had ik de koelbox met tape in elkaar gezet en even gekeken hoe dit stond met de smalle cabine.
Naar mijn idee was deze koelbox toch wel erg hoog en groot voor zo'n smalle cabine, zéker gezien de tijdsgeest.

Voordat ik zelf een box zou gaan maken heb ik ook nog even naar de wapperbak trailer gekeken en had hier ook een half boxdeel in elkaar getaped, en na een beetje kijken, vond ik de totale verhoudingen er véél beter uitzien.
Naar mijn idee laat de koelbox zich toch veel beter lenen voor een normale brede cabine, dus deze gaat dan ook voor een volgend project weer de kast in.

Een hoge jumbobak was toentertijd net in opkomst en dus geen doorsnee, het transport bedrijf Trio en Weijs uit Elst staan nog vers in het geheugen.
Goed, het wordt geen Nederlander, maar toch!

Om te beginnen, is de uitlaat nu gereed gemaakt met de holle pijp op het uiteinde.

photo 411830

Toen was het hulpframe aan de beurt, en heb deze helemaal volgens mijn "Benzenbijbel" gemaakt, schuine vlakken aan de voorkant en de U-profieltjes op 600mm van elkaar. :wink:

photo 411834

photo 411835

Tevens moest de bodemplaat ook aangepast worden omdat het een vaste bak wordt, hier onder een "zoek de verschillen" plaatje....

photo 411836

Nu je van de trailer de halve platen gebruikt, zit er 1 manco op de zijplaat.
De zogenaamde vouwen aan de rand van het zeil, deze uiteindelijk met 0,5x0,5mm stripjes gemaakt, deze precies zoals aan de andere kant, glooiend er op geplakt en toen dit allemaal goed droog en uitgehard was, dit allemaal zo dun mogelijk schuren zodat het lijkt, dat deze vouwen zijn mee gegoten in het plastic.

photo 411832

photo 411833

En natuurlijk het passen met het hulpframe en bak.....

photo 411829

photo 411831

Dan het kopschot dichtmaken met een vlakke plaat, waar dadelijk de profielen op geplakt gaan worden.

photo 411852

En als laatste, de deuren alvast in de gele primer gespoten, omdat het kopschot en deuren in de cabinekleur worden gespoten.
De kleur van het zeil weet ik nog niet, wit of grijs, moet dit nog even op later termijn bekijken.
Zoals jullie zien heren, ook ik pak tussendoor even een ander projectje erbij. :mrgreen:
Tot de volgende maar weer!

photo 349652
Bron

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MB Eurocab 1424
BerichtGeplaatst: zo 28 mei, 2017 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Ik zou toch nog eens naar de overhang achter kijken, het lijkt me wat te lang.
Ik weet niet hoelang wettelijk mag maar ik zou de achteras wat naar achteren doen of de bak iets korter.
Dat komt de verhouding ten goede :wink:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement