Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 9:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: MB Eurocab 1424
BerichtGeplaatst: za 25 jul, 2015 9:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Ah, je bent er weer :wink:

Ik miste je al :mrgreen: Dacht al die zit vast met z'n krent in verwegistan inspiratie opdoen voor z'n volgende projecten. :lol:


Mooie vorderingen weer Hermann
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MB Eurocab 1424
BerichtGeplaatst: za 25 jul, 2015 9:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 22:46 pm
Berichten: 749
Woonplaats: Gouderak
Ik kan het probleem van geen zin en alle moed bij elkaar halen om de hobby uit te kunnen voeren.
Ik ben ook sinds een week of 4 de draad weer aan het oppakken, en beetje voor beetje begint het gevoel weer terug te komen.
Wat hiet laat zien ziet er goed uit en netjes uit.
Je bent het zeker nog niet verleert, maar het zijn mooie Benzen die je bouwt, echt schitterend.

Gr.Eef :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MB Eurocab 1424
BerichtGeplaatst: ma 27 jul, 2015 12:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Bedankt voor jullie reactie's en inderdaad, de "zin" en vooral tijd in modelbouw, is weer helemaal aanwezig! :D
Dit betekend dat we met de motor weer een stukje verder zijn.
Om te beginnen heb ik de motor voorzien van brandstofleidingen, en zal later de retourleiding en de compressor nog maken en toevoegen.

photo 321674

Zoals jullie op de foto kunnen zien, zitten de brandstoffilters aan de voorkant van het blok ipv aan de achterzijde zoals dat bij de V8 zit.
Dit zal wel te maken hebben dat de turbo en de luchttoevoeren deze achterste plaats innemen. :roll:
Tevens de voorste radiator verder bewerkt met styreen stripjes van 0,5x1mm en deze netjes recht onder elkaar geplakt.

photo 321673

Dan de luchttoevoer naar de Turbo verder afgewerkt zodat deze netjes aansluit op de filterbak.
Deze toevoeren liggen nog los op het blok.

photo 321672

photo 321671

photo 321669

Zo heren, dit waren weer de kleine vorderingen voor vandaag.
Tot de volgende maar weer!

photo 321675
Bron: baumaschinenbilder.de

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MB Eurocab 1424
BerichtGeplaatst: ma 27 jul, 2015 19:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Wat een priegelwerk Hermann :shock:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MB Eurocab 1424
BerichtGeplaatst: vr 23 okt, 2015 17:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Dit topic ook maar weer eens naar boven gehaald.
Aangezien ik met de motor van de Actros bezig ben, heb ik het V6 blok van deze Benz er ook bij gepakt en een beetje parallel mee gebouwd, omdat er toch relatief dezelfde onderdelen gemaakt moesten worden.

Om te beginnen, heb ik het brandstofleidingwerk er nu zover op zitten, dus ook de retourleidingen.

photo 335466

photo 335462

En de lucht toevoeren die in de juiste stand staan, met daarbij de slang naar de compressor.....

photo 335465

Ook de radiator aan de linkerkant voorzien van een soort manchet voor de luchttoevoer van de intercooler.....

photo 335469

photo 335460

photo 335461

En een geribbled slangetje op maat gemaakt die ook zijn aansluiting heeft gevonden op de intercooler.

photo 335459

En om het nog completer te maken........een messing buisje van 0.6mm op maat ( warm) gebogen waar later een heuse echte peilstok in komt te zitten, en er écht olie gepeild kan worden.
Waarom?????................ :roll: :roll: ......omdat het kan!Afbeelding

photo 335463

photo 335464

En ter vergelijk en vermaak, de verschillen, of overeenkomsten van de twee V6 blokken van de SK en de MP1.

photo 335467

photo 335468

Zo heren, dat was het dan weer voor even, het is weer even genoeg gekkigheid voor vandaag dacht ik zo.
Tot de volgende!

photo 304041
Bron: baumaschinenbilder.de

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MB Eurocab 1424
BerichtGeplaatst: vr 23 okt, 2015 23:43 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Hermann,

Je bouwt heerlijk! Soms(lees als standaard) kijk ik eens en denk dan dit moet niet gekker worden, we hebben een Johannes, een Zeger en een Hermannnnnn.... Stuk voor stuk een eigen ding waar ik regelmatig van denk "dit gaat nergens meer over" maar schitterend om te zien! :wink:

Groet Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MB Eurocab 1424
BerichtGeplaatst: za 12 dec, 2015 0:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Jeff, bedankt voor je mooie compliment! :brouw:

Ja, ook hier gaat het verder.
Aangezien de blokken van de Actros en deze SK parallel zijn gebouwd, betekend dit, dat deze topics momenteel ook even parallel lopen.
Het motorblok was ook al gespoten, en moest ook nog wat detail en schilderwerk krijgen.
De versnellingsbak is nog in aanbouw, maar hier hoeft niet zo heel veel meer aan te gebeuren, omdat dit een gewone handgeschakelde bak wordt.
Hieronder de vorderingen, en om af te trappen.....eerst even de accubak.

photo 347838

Dan de bochten van de uitlaat die op de demper zijn aangesloten en aan het chassis de 2 stroppen waar de bochten in hangen.

photo 347839

photo 347840

En dan de motor zelf natuurlijk....

photo 347841

De peilstok waarbij de olie ëcht gepeild kan worden....

photo 347842

photo 347843

Ook hier weer het flexibele stuk tussen de uitlaatpijp.....

photo 347844

photo 347845

photo 347846

photo 347847

photo 347848

photo 347849

En even tussen het chassis geplaatst.....

photo 347850

photo 347851

photo 347852

photo 347853

Zo heren, dit was het dan weer voor vandaag, en ik zou zeggen......tot de volgende maar weer!

photo 347854
Bron: baumaschinenbilder.de

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MB Eurocab 1424
BerichtGeplaatst: za 12 dec, 2015 4:00 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Dit bedoel(de) ik dus... Wel wat zwarte verf op de peilstok aan brengen tussen min en max want nu staat je motor droog!

Groet Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MB Eurocab 1424
BerichtGeplaatst: za 12 dec, 2015 11:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooi hoor al die details :brouw:
Gewoon lekker verder gaan met ons verbazen :wink:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MB Eurocab 1424
BerichtGeplaatst: do 24 dec, 2015 13:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Ook hier weer wat kleine ieniemienie vorderingen, waar weer wat tijd in is gaan zitten.
Zoals bij de Actros, ook hier een cabine telescoop geplaatst.
Aan de bijrijderskant kreeg ik dit niet voor elkaar, omdat de luchtfilterpot in de weg zit en de telescoopveer niet goed wegklapt.
De stuuras geplaatst met op de stuurpomp een scharnierpunt, en de 1mm as komt uiteindelijk gewoon in de stuurkolom in het interieur terecht.
De as zal dan in de stuurkolom heen en weer schuiven, net zoals ik dat eerder bij de NG 2032 gedaan heb.

photo 349660

photo 349658

photo 349655

En natuurlijk de bodemplaat verder bewerkt met daarbij een scharnierpunt waar de stang van de versnellingsbak naar de versnellingspook wordt bevestigt.
De stang van de versnellingsbak zal wederom uitschuifbaar zijn als de kabine gekanteld wordt

photo 349659

En alles met folie en papier bewerkt....

photo 349656

zo heren, dit waren weer even de kleine vorderingen, iedereen alvast fijne dagen en een goed en gezond 2016 gewenst!
Tot de volgende maar weer!

photo 349652
Bron:www.multipino.com

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement