Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 feb, 2015 11:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 okt, 2012 8:11 am
Berichten: 34
Woonplaats: drachten
jeff schreef:
ingzagers schreef:
Frans Maas DAF 3300 als titel......een vervolg van de bouw van een Volvo :roll: :roll: :roll: beetje raadselachtig allemaal.


Duidelijk gezegd en ik snapte het ook niet helemaal, haal de advertentie weg en maak er een mooi project van, het model is het zeker waard! Maak voor de Volvo een nieuw topic aan en update deze apart, zo is het voor de lezers/volgers duidelijker en overzichtelijker. Maak er wat moois van en nogmaals deze DAF combi is het zeker waard, succes ermee :wink:

Jeff



Hallo jeff

hierbij laat ik je weten dat het ind om de daf 3300 gaat die op marktplaats stond
de advertentie is gister verwijderd om dat ik toch heb besloten om hem zelf te gaan houden
thnx voor het advies ivm de Volvo ook hier wordt een nieuwe topic van aangemaakt.

met vriendelijke groet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb, 2015 13:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 okt, 2012 8:11 am
Berichten: 34
Woonplaats: drachten
zo hier waren we weer,
nu hebben we even alle tijd om voorzichtig de Daf uit elkaar te gaan halen.
en nu maar hopen dat er niets afbreekt dat kunnen we niet gebruiken.

Afbeelding


heb ik even geluk na lang op zolder te hebben gezocht heb ik voor als nog een stukje voorbumper,
kunnen vinden ben ik even gelukkig :D zou het anders niet geweten hebben hoe ik dat dan moest gaan oplossen.

Afbeelding

hmmm nu stuit ik tijdens het uit elkaar halen op het volgende probleempje
er zitten twee verschillende richting lampjes op :shock: die kleine half ronde is het origineel,
dat is de rechterkant helaas zit aan de linker kant een ander lampje.

0rigineel lampje
Afbeelding

en dit is helaas niet het originele lampje
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb, 2015 13:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 okt, 2012 8:11 am
Berichten: 34
Woonplaats: drachten
toch nog even een foto van hoe hij er uit moet komen te zien,
dit gaat best een hele klus worden maar rustig blijven alles komt goed.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb, 2015 16:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Eerst maar eens in de ovenreiniger zou ik zeggen. Een afsluitbare bak, cabine inspuiten met Mr Muscle ovenreiniger en wat uurtjes laten weken. Dan ben je de verf tenminste al kwijt en gaat het restaureren vast een stuk makkelijker.

Succes, André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 feb, 2015 13:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Ik heb een tijd terug ook een oud model gekocht, en die heb ik een week in de bak laten liggen (was hem er vergeten uit te halen.... :roll:) , maar toen waren de meeste gelijmde onderdelen ook van elkaar af wat ook mijn bedoeling was.

Ik had de wagen toen in Blue Wonder gezet. http://www.bluewonder.nl/assets/uploads/siteimages/23c84fcede45a1bc369994f3c0392346_92.png de blauwe fles moet je hebben.

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 feb, 2015 14:46 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Inderdaad eerst maar eens de cabine van zijn lak ontdoen, dit werkt heel goed met Mr Muscle of Bleu Wonder. Kijk eens op MP voor een 2e handsje als donor truck voor wat extra onderdelen zodat je altijd wat onderdelen achter de hand hebt in geval van nood en deze "truckjes"hoeven echt niet zo duur te zijn. Welke as configuratie ga je de truck maken, als 4x2 of zoals de wagen nu is met een 6x2/4 chassis, persoonlijk vind ik de laatste mooier omdat dat de wagen een wat "voller" gezicht geven. ga je heel officieel kijken dan kloppen de as maten van Italeri niet helemaal maar daar zou ik me dus niet aan storen.

Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 feb, 2015 23:13 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Wordt hij gebouwd als enkel achteras bakwagen?
Want als ik het chassis zie is het een tandemasser.

De decals voor een Maas truck zijn in ieder geval nieuw leverbaar via flevodecals.

Aangezien ik niet zo ben van het ik ga volgen, zal ik toch wel regelmatig eens hier kijken.
En een reactie plaatsen als ik wat nuttigs te melden heb.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 maart, 2015 11:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 okt, 2012 8:11 am
Berichten: 34
Woonplaats: drachten
AdV-Online schreef:
Eerst maar eens in de ovenreiniger zou ik zeggen. Een afsluitbare bak, cabine inspuiten met Mr Muscle ovenreiniger en wat uurtjes laten weken. Dan ben je de verf tenminste al kwijt en gaat het restaureren vast een stuk makkelijker.

Succes, André. :brouw:




hallo andre

super bedankt voor de tip voor het verwijderen van de verf
anders had ik de hele auto moeten opschuren met waterproof 2000 denk k
de wagen is inmiddels helemaal gestript hij ligt uit elkaar nu het onderstel voorzichtig los halen


groeten sjoerd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 maart, 2015 11:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 okt, 2012 8:11 am
Berichten: 34
Woonplaats: drachten
jeff schreef:
Inderdaad eerst maar eens de cabine van zijn lak ontdoen, dit werkt heel goed met Mr Muscle of Bleu Wonder. Kijk eens op MP voor een 2e handsje als donor truck voor wat extra onderdelen zodat je altijd wat onderdelen achter de hand hebt in geval van nood en deze "truckjes"hoeven echt niet zo duur te zijn. Welke as configuratie ga je de truck maken, als 4x2 of zoals de wagen nu is met een 6x2/4 chassis, persoonlijk vind ik de laatste mooier omdat dat de wagen een wat "voller" gezicht geven. ga je heel officieel kijken dan kloppen de as maten van Italeri niet helemaal maar daar zou ik me dus niet aan storen.

Jeff


Hallo jeff

ik denk dat ik de truck zo laat hoe hij nu is, de bedoeling is hem helemaal kaal te gaan maken
en dan vervolgens helemaal weer op nieuw te gaan spuiten in de kleur wat hij nu ook heeft.
Ind het is wel een optie ja om ook mp wat i de gaten te gaan houden net als wat jij zei om een
donor truck te gaan zoeken het is nooit weg natuurlijk.
maar ik ben bang dat het moeilijk gaat worden denk ik om een tweede originele richting aanwijzer te vinden :(

met vriendelijke groet sjoerd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 maart, 2015 12:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Er zijn meerdere Daf kits op de markt geweest, dus je hoeft niet perse deze kit te hebben.

(deze kit die jij hebt heb ik in een aantal jaar maar 1 keer gezien, dus dat zal een M.I worden ben ik bang.)

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement