Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 13:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 jan, 2015 14:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Hoi
Hier van mijn kant een nieuwe topic. Ik dacht dat de titel genoeg zegt over wat erin dit topic gebouwd gaat worden
8) .
Ik ben hier mee begonnen omdat mijn R730 Imperial ff stil ligt omdat ik op spulletjes wacht uit Engeland.

Ben al een aantal weken met deze truck bezig. Heb vooral veel tijd gestopt in het chassis.
Dit was een reeds gebruikt chassis dus er zat wat opknap werk in.
Heb alle onnodige zaken van het chassisbalken gehaald wat er door Italeri op gegoten is en alle overbodige bodige gaten heb ik dicht gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik de achterspatborden in elkaar gezet en alle naden dicht geplamuurd.

Afbeelding

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 maart, 2015 15:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Ik zeg goeie dag :P is al weer ff geleden dat ik wat gepost heb.
Het was toen niet zoveel alleen het chassis en ik weet das niet zoveel :mrgreen:

Maar heb de afgelopen weken niet stil gezeten.
Bouw deze truck namelijk onderweg op de vrachtwagen als ik een vrij uurtje over tijdens mijn nachtrust.
Dus de ene week kan dat veel zijn de andere week helemaal niet. 8)

Wel dit is waar ik de afgelopen weken mee bezig ben geweest.


Laat ik beginnen met het Interieur :D

Omdat ik naar een plat dak toe ga in plaats van de 143 topline dak moet ik dus gebruik gebruiik maken van het dak van de 2 serie.
Maar zoals jullie weten is de binnenkant niet geheel het zelfde dus deze verbouwd naar die van een 3 serie.

Dit moet het worden
Afbeelding

Afbeelding


En zo heb ik het gedaan.

Ben begonnen om alles overtallige randjes weg te halen en de verdiepingen in het dak dicht te maken.
Vervolgens heb ik de zonnekleppen van het dak van de 3 serie uitgesneden en deze met een verhoging op het dak gelijmt.
Afbeelding

Daarna heb ik het onderdeel waar de radio en boxen in zit een beetje bewerkt en er een plaatje achter gelijmt en deze tegen de zonneklep aan gelijmd.
Afbeelding

Maar het dak heeft een soort latten patroon. Dus hier voor strips van 0,5x3mm gebruikt.
Afbeelding

Maar dan is het nog niet klaar. Nu moet het dakluik er nog uit. Dus daar de stripjes weggesneden.
Toen met een hoekstukje van 2x2mm de rand gemaakt en een strip van 3mm gebruikt om tot aan het dakluik te
komen.
Verder met een paar dunne stripjes een afwerkrandje voor de afwerking geplakt en een ronde staaf voor de scheidings rand in het plafond.
En natuurlijk vergeten we de verlichting niet die ik ook uit het dak van de 3 serie heb gehaald.
Afbeelding

Hij is niet helemaal 100% maar ik doe het er mee.

De stoelen heb ik ook aan de achterkant dicht gemaakt.
Afbeelding
Nu alleen nog ff de armsteunen der op maken en de knoppen vvorr stoel aanpassing.
Heb zoals jullie kunnen zien de stoel steunen van de 4 serie gebruikt maar dan omgekeerd.



Verder heb ik een kist gebouwd die aan de bijrijderskant van de truck komt.
Ik heb hier voor de trailer kist gebruikt uit de accessoires doos.

Deze heb ik in elkaar gelijmd, toen in twee gelijke delen gezaagd en beide voorzien van een achterkant.
Afbeelding

Daar na heb ik ze aan elkaar gelijmd en voorzien van de nodige ijzer profielen om een draagconstructie te maken.
Met dit als resultaat.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie kunnen zien zit er al een profiel aan gelijmd voor de zijverlichting.

En zo moet hij dan aan het chassis komen.
Afbeelding
Het past inderdaad maar net. Misschien moet ik de luchtketel nog iets verplaatsen maar das een later probleem.
Wat ik nu nog moet doen is de ophanging aan het chassis maken.

Nu ben ik met nog een vrij dikke verbouwing bezig. Dit is de de voorbumper.

ik wil dit gaan maken.
Afbeelding
Afbeelding

Nodig :!:
Scania bumper 2 serie
Afbeelding

Daf 3300 onder bumper
Afbeelding


Hoe gaan we te werk :?:
Ik ben begonnen met eerst een verstevigen van de scania bumper met een balk.
Tevens er een plaat onder gelijmd waar de Daf bumper op komt.
Omdat de Daf bumper smaller is dan die van de scania heb ik deze doormidden gezaagt.
Verder heb ik de gegoten verstralers in de Daf bumper er uit gesneden want die vond ik niet mooi.
Hier komen later lossen lampen in.
Afbeelding

Daarna de 2 delen onder de scania bumper gelijmd.Afbeelding

Afbeelding

Nu is het zaak om de Daf bumper in het juiste model te krijgen zodat hij mooi aansluit op de Scania Bumper.
Dit ga ik doen door er strippen op te lijmen die ik vervolgens in model ga scheuren.
Afbeelding

Afbeelding
Dit is het begin, dit eerst laten drogen en dan beginnen met in vorm maken en dan op voor de 2e ronde en misschien wel een derde tot dat hij perfect is.


Zo de halve middag al weer om door het schrijven van dit verslag en een beste dacht ik :lol: :lol: :lol:

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 maart, 2015 16:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Hé Remon.

Jij hebt ook niet stilgezeten!
Prachtig om te zien hoe verschillende kitonderdelen samenkomen tot een bumper.
Doe zo verder :brouw:
Heb je ook nog een voorbeeldfoto van het origineel? voor de geîntereseerden?

mvg
Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 maart, 2015 16:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Mooi project die ik zeker ga volgen!

ik heb nog nooit iemand gehoord die tijdens de rust, zit te bouwen..... heb je dan geen last van de lijmdampen?

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 maart, 2015 19:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
nou remon , krijg hij gelijk een schokbreker en vering test onderweg , ben je niet bang dat de onderdelen door de cabine vliegen :roll: , of wat kwijt raakt :(
en tom , in deze auto,s kunnen de ramen ook open hoor , dus ventilatie zat :wink:
en waarom niet bouwen alvorens te gaan slapen en dan je nachtrust pakt
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 maart, 2015 19:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
:arrow: Koos; Volgens mij heb jij ook het enige onderweg gebouwd hahah

Ik doe dat voor dat ik ga slapen of zoals gister op de dagboot terug vanaf zweden.
Heb gister lekker 4 uur wezen bouwen op de kajuit :mrgreen:

En nee ben niet bang dat alles door de cabine vliegt want ik heb alles van de bouwdoos per afdeling,
Motor, interieur, chassis, cabine enz, per onderdeel in van die afsluitbare diepvries zakjes zitten waardoor ik niets kwijt raak.
Wat betreft het bouw gereedschap, dat heb ik allemaal in een vis koffertje zitten.
Laat ik volgende x wel ff een foto van zien :mrgreen:

Wat de lijm dampen betreft en dus ook de verf dampen (ja ik verf nog altijd allen met het penceel) heb ik geen last van de dampen. Plus ik verf alles met Humbroll en dat is na 6 uur droog en tegenwoordig ruikloos, dus das 's morgens ook geen probleem bij het weer opbergen voor dat ik ga rijden.

Ps ik bouwde eerder altijd alles op mijn slaapkamer toen ik nog in het ouderlijk huis woonde.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 maart, 2015 8:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
heel weinig remon , gaan als een jekko , en geen lijm of verfdampen maar wel chemiedampen :?
er was er wel een [ zat bij reedijk ] die onderweg modellen maakte schaal 1:50 , had in de kist van de tankoplegger alle spuitbenodigheden enz , die maakten ze voor de verkoop :)
waren wel mooie modellen en weinig ruimte nodig , alhoewel , als je er een paarhonderd heb staan dan word het ook een beetje krap :lol:
gaan zeker zien hoe de scania word
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 maart, 2015 10:06 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Heeyyy Remon,

Dat is een mooie update, de kist aan de Rechterzijde zeer er erg goed uit zeg! Toen ik de eerste foto van de 1/1 bumper voorbij zag komen dacht ik die lampen ken ik, maar jij dus ook :mrgreen: Is het geen optie om je schuine profiel (schoor) van de bekisting tussen de 90 graden profielen te maken ipv er op, win je in ieder geval weer wat ruimte en de kisten op onze wagens zitten ze ook tussen :idea:

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 maart, 2015 11:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Netjes hoor, je dak ziet er goed uit.
Net als Jeff zegt zou ik ook de schroor tussen de profielen doen, is makkelijker als de ketel nog verplaatsen denk ik en zo word het origineel ook gelast.
Ook slim om de trailerkist van de accessoirekit te gebruiken voor de deense kist.

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 maart, 2015 9:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Hoi

Nauw voor de nieuwsgierigen dit is dan door de weeks mijn werkplek voor de hobby :P

Afbeelding

Afbeelding


En dan nu n de kist.

Heb de beide schoren even aan gepast en de ophanging aan het chasis gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Deze is nu gelukkig klaar nu de bumper af maken en beginnen met de deense tank.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement