Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 13:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 31 mei, 2015 7:07 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Zo ga je in de rust uurtjes toch steeds een stapje verder Remon, ook de stoelen heb je netjes afgewerkt. De bumper zit stiekem toch ook al heel wat werk in maar zal hem straks wel netjes staan.

Groet Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei, 2015 14:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hey Remon

Zo in de rust uurtjes ga je inderdaad gestaag verder, er zitten al genoeg mooie details in.
Toch denk ik dat je met de booster een fout hebt begaan, of eigenlijk Italeri.
Na jou verhaal van de boosters van de vooras van de 2 serie op de achteras van de 3 serie dacht ik van: huh???
Dus heb ik de bouwbeschrijving van de 3 serie Streamline en een 4 serie er eens bij gepakt.
En wat blijkt, Italeri heeft daar een modificatie toe gepast.
De as van de 4 serie is heel anders als die van de 3 serie (zal in het echt ook wel zo zijn?), dus ook de bevestiging van de boosters.

Op zich horen die platen die jij weg hebt gehaald wel op de boosters te zitten, dat is namelijk de bevestigings plaat waar de booster mee aan de achteras vast zit, alleen zit hij dat bij Italeri niet, zoals op onderstaande foto te zien is.

Afbeelding

Bij de 4 serie daar in tegen zie je van die kromme beugels aan de booster zitten die aan de achteras vast zitten en dus ook meer naar de werkelijkheid.
Op de onderstaande foto is dat te zien, en dus ook gelijk het verschil in de assen.

Afbeelding

Dus als je het geheel een beetje kloppend zou willen krijgen zou je nog een soort van beugels/steunen van de boosters naar de as moeten maken.
Want als je toch met details bezig bent, kan je dit net zo goed meenemen :wink:

Verder blijf ik je volgen, want ja, zo'n 3 serie is toch wel een beetje naar m'n hart :oops: :mrgreen:

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2015 17:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Leuk van je duidelijke uitleg Sebas, blijkt dat ik der helemaal niet zo ver naast
zit als je deze foto's bekijkt die ik gemaakt heb uit de originele brochure van toen de Streamline uitkwam.

Afbeelding
bij de sleeper kun je beter zien dat dat er een verbinding zit net als bij de 4 serie.
Afbeelding



om de kist te kunnen openen heb ik in elke deur een opener gemaakt. Dit was iets wat ik eigenlijk had moeten doen voor ik hem in elkaar lijmde maar ja dat heb ik dus niet met
gevolg dat ik het achteraf moest doen. Als je de foto's bekijkt is der volgend mij geen verdere uitleg nodig :mrgreen:

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zo weer een klein stapje verder :roll:

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 nov, 2015 19:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Zo. naar een lange tijd van rustig met dit model bezig te zijn geweest en niet zoveel zin om elke keer een Update te plaatsen gooien we der nu maar eens een hele dikke uit.

Begin maar eens met het Interieur.

Ben daar druk mee bezig geweest en heb het interieur in elkaar gelijmd en geverfd en heb het nu tot in deze staat.
photo 343040
Nu alles wat nog zilver is Blauw verven en als het verf nog nat is in strooien met blauwe interieur stof wat vermengt is met licht en donker grijs om een wat meer typisch Deense stof te krijgen. Hopen dat dat lukt deze week.

Verder heb ik vloermatten en matjes voor de motortunnel gemaakt die uit eindelijk ook met Blauwe interieurstof worden bedekt.
photo 343048

photo 343049

Ook heb ik het stuurkolom onder verlengt om het wat realistischer te maken.
photo 343047

Na op het www zoeken na een voorbeeld van een deurpaneel om te kijken wat stof moest worden op het Italeri onderdeel kwam ik deze foto tegen van een 3 serie deur.
photo 343056
Toch even iets anders dan het paneel die Italeri leverd. Blijkbaar nog die van de 2 serie. Om dit te maken moet eerst wat aan de binnenkant van de deuren gedaan worden. Zoals jullie op de foto kunnen zien is de onderkant van de deur gewoon staal. Dus het ik dat gedeelte eerst maar eens opgevuld.
photo 343042
photo 343050
en dan is dit het resultaat. Nu het paneel nog gaan maken.


Het Chassis en delen daar van heb ik nu zover in de kleur staan incl de kisten tank, spatborden en luchtfilter.
photo 343053
photo 343051
photo 343054
photo 343055

Iets wat mij wel mooi toe leek op dit model was een mooie plaat achter op de cabine. Om dit netjes te krijgen heb ik de achterwand glad gemaakt.

Eerst heb ik alle verdiepingen dicht geplamuurd en er een 0,3 mm plaat over heen geplakt.
photo 343039
photo 343037
photo 343044


Ik wil van dit model iets speciaals maken dus was op het idee gekomen om de bestuurdersdeur open te maken en het leek mij ook gaaf om het dakluik open te maken. Dus zo gezegd zo gedaan en het dakluik open gemaakt met dit als resultaat.
photo 343038
photo 343036


Het dakrek en lichtbak zijn ook af.
photo 343043
photo 343041


verder alle onderdelen zoveel mogelijk zilver geverfd zodat ze on definitieve kleur kunnen krijgen
photo 343046
photo 343045

Dit was het tot nu toe.

Nu heb ik nog een vraag aan jullie. Wil ook graag de lucht leidingen leggen op dit model, dus wie kan mij helpen met een tekening, schema of foto's of link waarop ik kan zien hoe alles een beetje loopt. al vast bedankt

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 nov, 2015 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Mooie update weer Remon, begin nu toch wel benieuwd naar een totaal plaatje te worden van waar je heen wilt.
De gladde achterwand ben ik dan weer niet zo'n fan van, maar dat is geheel een kwestie van smaak.
Mooi dat je de deurpanelen ook aanpast, daarbij geef je zelf al aan dat het onderste deel gewoon van staal is.
Kijk eens naar je 2 serie panelen, die hebben het zelfde patroon als de 3 serie.
Je had dus met het onderste stuk 2 serie paneel ook die ruimte op kunnen vullen.
Zo heb ik het tenminste ooit bij mijn 3 serie van Ole Holm gedaan.

Afbeelding

Susses verder.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 nov, 2015 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Dankje Sebas

Tja das voor mij een weet en voor jullie nog een vraag maar garandeer je hij word beter en mooier dan dei 142 van 3 jaar terug.
Mooi voorbeeld van de 3 serie deur paneel. Ziet er goed uit maar dit lijkt mij ook nog maar een begin want erg veel details zitten er niet op. Weet niet of je der meer aan gegaan hebt kwa details en dat ga ik wel doen.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2015 13:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
moi allen :lol:

De afgelopen tijd bezig geweest met het stofferen van de binnenkant. Aan gezien het (zeker voor 20 jaar terug) bijna gebruikelijk was om bij een Deense truck de binnenkant van blauwe stof te voorzien heb ik dat bij dit model ook gedaan. Omdat het hier om een oude truck van 20 jaar oud gaat heb ik de blauwe interieurstof vermengt met 2 tinten grijs om een wat afgekleurd resultaat te krijgen. met dit als resultaat.
photo 346311
Misschien niet iedereens zijn smaak maar ik ben der best tevreden mee. :wink:

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2015 17:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Je kon op de 2 serie de zogenaamde "blue cab" uitvoering bestellen, daar heeft het wel wat van weg!

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2015 19:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Oke dan zit ik er inderdaad dicht bij :lol:

Vanmiddag nog ff met de stoelen bezig geweest. De stoel verstellings hendels van hun gele kleur voorzien en aan beide stoelen nog een beugel gemaakt waarmee je de stoel naar voren kunt schuiven.

photo 346339

photo 346337

Nu de beugels nog zwart verven en dan zijn de stoelen af.

Verder de rem- en koppelingspedaal aan het dashboard vast gemaakt in plaats van aan het voor frame van de cabine. De pedalen heb ik er af gehaald net zoals het gaspedaal van de vloer waar ik een staafje in de vloer heb gemaakt.

photo 346335

photo 346340

De reden daarvoor is.......wel dit heb ik namelijk ontvangen voor dit model.

photo 346334

photo 346338

Wat ik jammer vind is dat er bij het licht setje geen stads/knipperlicht zit en dat de lampjes voor in de toplampen alle 4 wit zijn en niet 2 wit en 2 rood (voor naar achteren). Heb CTM hierover vandaag een mail gestuurd met de vraag cq suggestie of het misschien een idee is om die er nog bij te maken en of ze der 2 rood kunnen maken. Voorstellen en ideeën zijn altijd welkom staat er op hun site dus we zullen het zien of ze der wat mee doen. Ik hoop het persoonlijk wel. Want met dit zetje kun je de hele truck voorzien (voor, zij en achter) van geëtste lampen op de kniplichten naar vind ik een beetje jammer.

Kijken wat we vanavond nog kunnen dien aan de modellen.

Laterz :!: :!: :!:

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 dec, 2015 14:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Mooie stoelen.

Ik snap niet goed wat je bedoelt met de stads/knipperlichten?? Die grote dingen kun je toch nooit maken met een platte etchset??
En als je die van italeri met clear verft en een stukje zilverfolie eronder heb je toch een goed resulaat.
De achterkant van de toplichtjes zou ik ook gewoon met clear rood doen, lijkt me niet zo'n probleem??

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement