Zo hier ook maar weer even een Up-date plaatsen.
De laatste 2 maand druk bezig geweest met een tussendoor projectje en met de andere projecten.
In die 2 maand natuurlijk niet stil gezeten wat deze betreft. IK ben bezig geweest met onder anderen het dakrek.
Deze stond al in de verf maar was er niet tevreden over dus maar in de MrMuschle.
Heb boven het dakluik een nieuwe plaat gemaakt die iets minder hoog is en iets groter van formaat. Verder aan beide kanten een beugeltje gemaakt. Hier komen de Michelin poppetjes op.
Tevens een betere manier van bevestiging gemaakt voor de lichtbak. Dit afgekeken van Zeger bij de Ginaf voor de diezeltanks
.
Natuurlijk ook een paar bouten en moeren geplaatst
Verder gaten in het dak geboord voor het bevestigen van de zwaailampen en dakrek.
en dan ziet het dak rek er dan uit als alles der op zit.
En hier dan het dakrek op het dak incl dekzeil.
Nu dat wat het meeste werk en tijd voor deze truck, de afgelopen 2 maand, in beslag heeft genomen.
De deurpanelen van de 3 serie zoals ze op deze foto staan;
Dit is de enigste referentie foto die ik kon vinden maar hij is meer dan duidelijk genoeg.
Ik ben begonnen met het dicht maken van de binnenkant van de deuren. Omdat dat uit staal is en 1 geheel vormt met de deur.
Daarna heb ik de onderplaat van het paneel uit gesneden. Dit uit 0,75mm dikke plaat. Toen heb ik de (zeg maar) verhoging gemaakt. Hiervoor het 0,5 mm plaat gebruikt en de form hier op afgetekend en uitgesneden. Dit ging helaas niet in 1x
Met het truckje houtlijm de 2e uitgesneden om deze 2 vervolgens met revell lijm op weer een 0,5mm plaat gelijmt. Gewachten tot de lijm droog was en weer uitgesneden in de form van het op gelijmde model, dit dan nog 2x herhaald om zo op een dikte van 2mm uit te komen. Vervolgens de schuine kanten er in gevijld en geschuurd en aan de boven kant een verdieping in gemaakt door 3mm vanaf de bovenkant de bovenste 0l5mm plaatje weg te halen. Op de plek waar de luchtbuis van de kachel moest komen een buisje van rond de 6mm en holte van 4mm gelijmd en het gat in de paneel uitgeboord om diepte te krijgen. De opgelijmde ring vlak geschuurd zodat deze net uit het paneel steekt. Dan aan de achterkant een kleine inkeping gevijld waar de knop zit voor het nachtslot van de deur. Uit 2 kapotte originele 2serie deurpanelen de roosters gesneden en geschuurd om tot een dikte van 0,5mm. Deze op de paneel gelegd en afgetekend op de plek waar die moest komen en op die plek een inkeping in de bovenste plaat van 0,5mm gemaakt. Daarna de beide roosters geplaatst. Toen de beide handgrepen gemaakt van 1x3mm profiel en voorzien van de afdek knoppen voor de bevestiging schroeven. Daarna heb ik uit een 0,5mm plaat de beide panelen gemaakt waar de stof op komt. Als laatste heb ik de portier openers gemaakt die aan de binnen kant van de deur zitten. Dit was een behoorlijk gepriegel en geduldig werkje. Het eerst de bodemplaat uitgesneden, hierom heen een 0,25mm strip gelijmd en toe de handgreep er in gelijmd. Nadat dit allemaal droog was de handgrepen op de stofpanelen gelegd en uitgesneden. Van 2 staafjes (1x 1mm en 1x 2mm) de bediening gemaakt van de nacht vergrendeling. Toen was het moment aangebroken om alles op elkaar te lijmen met dit als resultaat.
En zo ziet het er uit als ze op de deuren zittenl
Ze liggen nog los want dit zijn mijn Masters want ik heb een mal bak gemaakt en ga erbinnen kort rubbermallen van gieten zodat als ik weer een 3serie ga bouwen (heb nog een paar liggen) ik zo van resin 2 deur panelen kan gieten.
Ik dacht dat ze voor 90% erg goed gelukt zijn. De close-up foto's laten natuurlijk wel erg veel zien maar ja dat kan ik bij de resin onderdelen dan netjes maken. Ik ben in elk geval zeer tevreden.