Hallo beste brouwers!
Tja.....toch maar een Daimler erbij.
Een kit die de meeste in de kast hebben liggen en uiteindelijk zéér zelden hier op het forum te zien.
Er is onlangs een brouwer geweest die er ééntje in opdracht heeft gemaakt, en zover mijn geheugen rijkt, hebben Jeroen en Onne er ook 1 gemaakt.
Daarom dacht ik .....ach waarom niet, ik heb er 2 liggen, een MP1 en een MP2 die allebij van Revell zijn.
Even ienemienemutte en het is uiteindelijk na 3x ienemienemutte deze geworden......
De bedoeling is, om er een Sideloader van te maken.
Dit idee is geboren bij de Fuso, waar ik gestaag mee verder ga, maar deze vooral Japans wil houden, zoals de Duitsers vooral Duits worden gehouden.
Dus dit betekend dat de Fuso met een gewone lange laadbak wordt gemaakt en de MP2 met een Sideloader.
Dit bouwwerkje draait al een tijdje zachtjes op de achtergrond mee, en dacht, ach waarom geen bouwverslag van deze kit die de meeste wel hebben, maar heel weinig zien.
Op het Duitse Forum is dit weer een vaak geziene kit en bijna altijd een Lowliner, dus daar doen we dan maar even niet aan mee.
Voor dit project betekend dat de lage cabine variant wordt gemaakt, omdat ik de Megaspace net even iets te groot en zelfs wat lomp vind, qua proporties dan.
Wat dat dan betekend.....tja, ik hoef het eigenlijk al niet meer te vertellen.....flinke cabine verbouwingen en veel scratch werk.
Zoals de Titel al zegt, het wordt een 3 asser met een naloper én....alles luchtgeveerd, dus óók de vooras.
Even de stand van zaken zoals ze er nu voor staan.
Bij de cabine is de onderste neep weggezaagd...
Tevens moet de grill ook radicaal aangepast worden, de onderste lamel eraf en het rondje van de MB ster moet dan meer naar boven toe om weer in het midden uit te komen.
Vervolgens bij de bumper de bovenste spoilerset eraf zagen en als voorbeeld even de bumper van de MP1 erbij gelegd om het hoogteverschil aan te geven.
De bovenste schuine hoekjes moet je weer terug op de bumper lijmen.
Dan de roosters in de bumper dicht maken, omdat bij deze uitvoering de roosters er niet in zitten.
Dan de achterplaat inkorten en de cabine in elkaar lijmen.
Dan de snorkel wat plamuren en schuren voor een beter fit, en wat zie ik..........een open dakluik!!!
Vervolgens de kunstof raamlijsten bewerken met een soort randje, kwam in de periode van het overgangs model wat net voor de MP3 zat.
Later zal hier zo'n grote ronde spiegel op gaan komen die vloeiend overloopt op de raamlijst.
En dan natuurlijk de bodemplaat en dashboard verzagen omdat er een motortunnel in moet komen.
Tja mannen, dit project loopt zachtjes met de Aziaten mee en voor de verandering eens een modernere Benz.
Aankomende tijd even niet zo veel tijd voor modelbouw als jullie van mij gewend zijn, maar dat is maar van tijdelijke aard.
Heren, ik hoop jullie interesse wederom gewekt te hebben en ik zou zeggen.....Bis Bald!
Oh ja, het wordt een Duitser.
Hermann.