Mooie vorderingen Eddy,
En ook mooi dat het goed is gekomen met de trailer, zou zonde zijn als het project hierdoor in een hoek was beland.
Voor wat betreft de vervuiling, je moet kijken wat je verder aandurft.
Maar het is niet altijd alleen maar droog zandstof, de trucks gingen ook door bergpassen met sneeuw en modder.
Hieronder een mooi voorbeeld, in een Engels draadje over Astran chauffeurs in, ik geloof, Iran:
BRON:
http://www.trucknetuk.com/phpBB/viewtopic.php?f=35&t=13629&start=1620Hier zie je ook goed dat het vuil als een soort schuine lijn van beneden-voor naar boven achter loopt.
Om het vuil duidelijker te krijgen zou je ook een gedeelte van de deurrand weer schoner kunnen maken.
(Waar de handen van de chauffeur hem hebben vastgepakt, zie ook op de Scania hierboven)
Dan krijg je meer leven in het vuil, en een sterker contrast tussen het vuil en het geel, als je begrijpt wat ik bedoel.
Over dingen onder het chassis van de trailer, De Astran chauffeurs hadden in ieder geval ook grote dieseltanks die inderdaad zoals Christiaan aangeeft in de lengte midden onder het chassiszaten. Dat waren soms wisseltanks die er weer af konden en in een depot, ik geloof in Turkije bewaard werden. Zal eens kijken of ik dat nog kan vinden.
En over de airco, kun je niet een stripje styreen eronder aanbrengen? Of een balkje voor en achter zodat hij minder 'zweeft?
EDIT: hier nog een voorbeeld van hetzelfde forum, hier zie je ook duidelijk twee grote kisten onder de trailer hangen:
denk ook aan voldoende reservewielen voor de truck en trailer ...
De tank waar ik het over had noemden de Engelsen 'Belly-tanks' en werden ook wel in Bulgarije met goedkope diesel gevuld.
Nog een linkje voor specifieke MAN-vervuiling:
http://www.trucknetuk.com/phpBB/download/file.php?id=36310&mode=viewZie maar wat je met dit alles doet
In ieder geval goed op weg zo!
Mooi!
Odorf