Bedankt voor de reactie's mannen.
Dat dat kastje aan het chassis voor magneetventielen voor de bediening van de liftas zijn zou mij heel overtuigend overkomen.
Zeker omdat ik weet dat de concurrent met de kip ook zo'n soort kast je aan het chassis heeft hangen voor de bediening/regeling van de liftas.
Inmiddels zijn we met de F12 ook weer wat verder, ook aan heel wat kleine details gewerkt, hopelijk gaan die straks het verschil weer maken.
Wat werk achter de (CTM) gril.
En met de gril er voor.
(pitje op de foto de linker cabine hoek naast de gril inmiddels opgevuld met een beetje putty, na het drogen nog even bijwerken).
Ook het dakrek word weer gemaakt zoals bij de Sties VOLVO en word weer een kenmerkend VOLVO rek.
Alles eerst in elkaar gelijmd en een nachtje gefixeerd met tape laten drogen.
Vanochtend de tape er af gehaald en wat bijgewerkt.
de koplampunits nog voorzien van boutjes.
Ook de opstappen uitgeboord, zo krijg je weer wat meer diepte in het geheel en ze zijn wat steviger als de CTM opstappen die je ook eerst nog moet buigen.
Knipper- en stadslichten van de oude kit van oranje verf ontdaan schoongemaakt en gepolijst en vervolgens in Tamiya clear orange geverfd.
Ook wat hendels voor aan de stuurkolom in de maak.
Dan nog even alle gekheid op een stokje, klaar voor de spuiterij.
Eerst de nog niet gespoten delen in de hechtprimer zetten en dan grijze primer en zilver.
Dan kan de cabine in het wit gespoten worden, na het drogen afgeplakt en de rest in het metallic groen.
Wanneer dat dat geet gebeuren weet ik nog niet, hangt ook helemaal van het weer af.
Groeten Sebas.