Ik zeg hallo uit Zweden
, jep deze jonge staat de hele dag al in Helsingborg, dus tijd gehad om te brouwen
. Natuurlijk niet alleen vandaag ik red het gemiddeld om op een normale werk dag ongeveer een uurtje aan de hobby te besteden. Wat heb ik dan zoal gedaan. Wel ik heb veel werk en tijd zitten in het verbouwen van 2 dieseltanks. Ik heb een tank van +/- 1000 l en een van 300 l gebouwd. Lijkt misschien raar maar het is de bedoeling dat de 300 l tank een PTO tank wordt. Dit is immers een eigenrijders auto dus moet multifuctioneel inzetbaar zijn
. Ook heb ik de deksel van de accubak (omdat het een longline wordt met lang chassis vind ik het onnodig om die achterop te plaatsen) zelf maar gebouwd want die met het rooster uit de kit lijkt echt niet als er ook al een vlonder over heen komt.
Hier dan de foto van dit geheel!
Omdat ik hier een sleper van wil bouwen met dubbel lucht heb ik (zoals al gezegt) de set van KFS gekocht. Deze set heeft hele mooie dwarsbalken en om nou op het deel van italeri de zelfden te krijgen heb ik aan de hand van de onderdelen van het deel van KFS er 2 bij gemaakt. Vond het wat raar lijken om die van Italeri te gebruiken. Vandaag dus tijd gehad om die onderdelen in elkaar te lijmen.
Nu is het wachten tot dat alles goed is uitgehard en verlijmt zodat we alles netjes kunnen maken door wat schuur en snij werk. Zoals jullie op de foto kunnen zien zijn alle gaten in het chassis van Italeri (die overbodig zijn) gedicht. Moet ze nu alleen nog netjes maken zodat het er net uit ziet alsof er nooit een opening heeft gezeten.
Ook ben ik met de achterassen bezig geweest. De onderdelen allemaal netjes gemaakt door de gietnaden er af te halen. Verder heb ik alle mee gegoten bouten er af gehaald wand die worden door meng bouten en moeren vervongen. Van het veer gedeelte, aandrijfas en sleepas heb ik de bevestigings beugels waarmee de as aan het veerpaket wordt vast gezet verwijderd. Dit ga ik vervangen met staafjes 1mm evergreen en moerkoppen met draad van meng om een realitischer beeld te krijgen. Moet natuurlijk wel met die lat mee gaan.
Tevens heb ik (ivm de supersingels op de stuuras) de luchtbalgen van de trekas door gezaagt en er een plaat van 2mm tussen gelijmt. Dit om het diameter verschil van de banden op te vangen zodat hij niet in zijn kont hangt. Of ik dit ook ga doen met de lucht balgen van de sleepas weet ik nog niet. Zit er aan te denken om hem gelift te bouwen.
Dit was het voor nu kijken wanneer we weer wat kunnen doen voor de volgende update. De groeten uit Zweden
_________________
Remon
Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd:
https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/