Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 maart, 2014 11:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Zoals Jullie merken heb ik beide projecten toch maar opgesplitst omdat dit project toch iets groter wordt dan
alleen maar ff in elkaar zetten. Heb een paar hele gave :idea: om dit een hele dikke Scania te maken.

Ik heb dus de foto's en tekst uit het andere Topic verwijderd en in dit topic geplaatst.

Dus dit is het doosje
Afbeelding

Ik had het tandem as chassis van de R730 dus doormidden gezaagd en deze weer verlengt naar een wielbasis van 3800.
Dit door een stukje van 21mm chassis er tussen te zetten en toen weer aan elkaar gemaakt op mijn richtplankje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb dit gedaan omdat ik er een Hele dikke Zweed van ga maken met een wielbasis van 3800mm.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Laatst bijgewerkt door Woaterman op do 26 nov, 2015 20:46 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2014 11:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 16 dec, 2013 15:06 pm
Berichten: 71
Ik volg, want waarschijnlijk veel tips en trick te leren in dit topic.

Succes Remon.

_________________
Mijn websites:
http://www.vazily.be/
http://www.s14motorsport.be/

Mijn projecten:
Ford C-600 AMT
Freightliner FLC Italeri


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2014 15:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 jun, 2013 22:59 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Brunssum
Ik ga hem ook volgen! Kan er vast wel iets van opsteken!

Succes met de bouw!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2014 16:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Als jullie deze blijven volgen kun je der zeker van zijn dat je der vee van opsteekt.
Er zijn diverse dingetjes die Italeri niet goed heeft gedaan en de 4 en R serie vergen dan ook diverse aanpassingen.
Ik ga der namelijk ook een paar dingen aan veranderen en het een en ander toevoegen.

Maar tot nu toe heb ik de bumper gedeeltelijk in elkaar gelijmd.

Afbeelding

Afbeelding

Nu ff wachten tot de lijm goed uitgehard is zodat we kunnen beginnen met de aanpassing van de bumper.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2014 20:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Ben bezig geweest met het verbouwen van de opstap aan de bestuurders kant.

Eerst de onderste platen er afgezaagd.
Afbeelding

Toen het onderste opstap er afgezaagd
Afbeelding

Deze toen aan de bumper gelijmd
Afbeelding

Afbeelding

Toen ongeveer 2 á 3 mm van de bovenste opstap weg gehaald.
Afbeelding

En toen alles aan elkaar gelijmd met de bovenrand van de bumper ongeveer 3 mm boven de bovenkant van de zijopstap.
Afbeelding

Dit nu goed laten drogen en daarna alles alles schuren en plamuren en glad maken.

Het is iets ingewikkelder om het te doen dan verwacht.
Is het je te veel werk en snap je niet helemaal hoe je het moet doen "begin der dan niet aan" maar
zet het dan gewoon in elkaar en zet er een randje op van ongeveer 3 mm.
En verleng vervolgens de luchtbalgen van de ophanging die je onder de cabine vast lijmt.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 sep, 2014 10:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Na wat tijd verdrijf met andere bezigheden zijn we ook weer met dit model begonnen.

Hier ff een dryfitt van de opstelling voor het chassis.

Afbeelding

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 sep, 2014 13:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 nov, 2008 22:08 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Gouda
Het begin is er! Ben benieuwd naar het vervolg.

_________________
Gr. Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 nov, 2015 20:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Goeden avond heren. Naar meer dan een jaar stil gelegen te hebben met deze truck zijn we er zins deze week weer mee begonnen. Al mij spulletjes van KFS zijn al lang binnen maar er ging wat meer tijd in de 143 Topline zitten dan verwacht. Die is nu zover klaar dat ik er onderweg in de truck niet veel meer aan kan doen dus die bouwen we de komende tijd thuis in het weekend af. Nu naar deze R730 Imperial, wat is nu de bedoeling, wel alles wat hier bovenstaat kunnen jullie allemaal vergeten we beginnen compleet op nieuw. Ik ga hier een 6x2 Longline van bouwen in Zweedse style. Wat dat in houd zullen jullie tijdens de bouw zien.

Wat ik onderanderen voor dit model heb besteld is de sleper set met dubbelle montering van KFS. Het is de bedoeling dat deze truck een wielbasis van 4900 krijgt.

Ik ben deze week begonnen met het schoonmaken van het Italeri chassis. Dit houd in dat ik alles er af heb gehaald wat overbodig is. Verder heb ik alle chassis onderdelen van de KFS set uit het CNC frame gehaald en netjes gemaakt.

Hier dan een paar foto's van het nieuwe begin.
photo 345603
photo 345604

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2015 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Ik zeg hallo uit Zweden :P , jep deze jonge staat de hele dag al in Helsingborg, dus tijd gehad om te brouwen :D . Natuurlijk niet alleen vandaag ik red het gemiddeld om op een normale werk dag ongeveer een uurtje aan de hobby te besteden. Wat heb ik dan zoal gedaan. Wel ik heb veel werk en tijd zitten in het verbouwen van 2 dieseltanks. Ik heb een tank van +/- 1000 l en een van 300 l gebouwd. Lijkt misschien raar maar het is de bedoeling dat de 300 l tank een PTO tank wordt. Dit is immers een eigenrijders auto dus moet multifuctioneel inzetbaar zijn :roll: . Ook heb ik de deksel van de accubak (omdat het een longline wordt met lang chassis vind ik het onnodig om die achterop te plaatsen) zelf maar gebouwd want die met het rooster uit de kit lijkt echt niet als er ook al een vlonder over heen komt.
Hier dan de foto van dit geheel!
photo 349190

Omdat ik hier een sleper van wil bouwen met dubbel lucht heb ik (zoals al gezegt) de set van KFS gekocht. Deze set heeft hele mooie dwarsbalken en om nou op het deel van italeri de zelfden te krijgen heb ik aan de hand van de onderdelen van het deel van KFS er 2 bij gemaakt. Vond het wat raar lijken om die van Italeri te gebruiken. Vandaag dus tijd gehad om die onderdelen in elkaar te lijmen. photo 349191

Nu is het wachten tot dat alles goed is uitgehard en verlijmt zodat we alles netjes kunnen maken door wat schuur en snij werk. Zoals jullie op de foto kunnen zien zijn alle gaten in het chassis van Italeri (die overbodig zijn) gedicht. Moet ze nu alleen nog netjes maken zodat het er net uit ziet alsof er nooit een opening heeft gezeten.

Ook ben ik met de achterassen bezig geweest. De onderdelen allemaal netjes gemaakt door de gietnaden er af te halen. Verder heb ik alle mee gegoten bouten er af gehaald wand die worden door meng bouten en moeren vervongen. Van het veer gedeelte, aandrijfas en sleepas heb ik de bevestigings beugels waarmee de as aan het veerpaket wordt vast gezet verwijderd. Dit ga ik vervangen met staafjes 1mm evergreen en moerkoppen met draad van meng om een realitischer beeld te krijgen. Moet natuurlijk wel met die lat mee gaan.

photo 349192

Tevens heb ik (ivm de supersingels op de stuuras) de luchtbalgen van de trekas door gezaagt en er een plaat van 2mm tussen gelijmt. Dit om het diameter verschil van de banden op te vangen zodat hij niet in zijn kont hangt. Of ik dit ook ga doen met de lucht balgen van de sleepas weet ik nog niet. Zit er aan te denken om hem gelift te bouwen.

Dit was het voor nu kijken wanneer we weer wat kunnen doen voor de volgende update. De groeten uit Zweden :mrgreen:

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 dec, 2015 13:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
leuke update, netjes gedaan allemaal.
Passen die supersingles bij jou scania wel in de wielkasten??
Ik kom er nu bij mijn volvo achter dat die kfs supersingles niet passen.

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement