Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 4:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2016 20:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Nette Volvo Johannes en als je eigen gemoedsrust maar goed is dan is al dat detail werk toch niet voor niets.
Groetjes Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2016 20:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
ingzagers schreef:
En ja hoor, details zijn weg en het is dus weer gelukt om uren te spenderen aan iets waar je nu niets meer van ziet. :mrgreen:
Maar het zit er voor mij gemoedsrust.

Klinkt mij wel een beetje bekend in de oren... :D Maar weer een heel mooi exemplaar Johannes. De stickers op de bak zien er ook heel goed uit.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jan, 2016 11:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Zoals gisteren al aangegeven zit er onder de bumper nogal wat hulpstaal voor een extra opstaptrede.
Makkelijk bij de besteldiensten, instappen en uitstappen iets vriendelijker voor je knieen en vanaf de voorlaatste serie F6
was dit standaard.
Nog even naar het voorbeeld.

photo 256346

Voor het gaatjesmaken had ik een malletje gemaakt en uiteindelijk heb ik het dubbele aantal tredes geboord waarbij
er dan de helft overbleef geschikt voor gebruik.

photo 356398

Gisteravond de beugel en console waarop het geheel afsteunt op het chassis gemaakt.
Onder het zwarte spatbord zit ook nog een verzinkte staalplaat, het nut ontgaat me even maar zal wel met vuil te maken hebben.

photo 356397

photo 356396

Bij daglicht (9 van de 10 keer kan ik alleen 's avonds eraan werken) zie ik dat en nog wat bijgepunt moet worden maar ik ben blij
dat het eronder zit.

tot de volgende keer.
Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jan, 2016 12:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Netjes hor Johannes.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jan, 2016 19:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Het zijn vaak de kleine dingetjes die nog moeten gebeuren, die het vervelendst zijn.
Maar ja, het moet tóch!

En ze zijn bepalend voor het uiteindelijke resultaat. En dat heb je tot nu toe al prima voor elkaar.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 feb, 2016 1:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Na een griepperiode waarbij het veel hoesten en koorts was heb ik op mijn planning toch nog
iets kunnen doen aan de Volvo.
De kleine 6 cilinder TD60 waar toch nog 180 PK uitgeperst werd moest zelf gebouwd worden.
Omdat ik het als handig heb ervaren een stuk aandrijfas aan het blok te lijmen tijdens de ruwbouw i.v.m. het uitlijnen hier ook
maar weer teruggepakt op deze ontdekking.
Inmiddels is de motor geinstalleerd maar wel in 2 delen, de radiateur moest ik later lossnijden van het blok omdat ik het als 1 geheel niet
in het chassis kreeg vanwege.........de al aangebrachte bumper. Tja....
Omdat het nachtfoto's zijn vertekenen de kleuren maar hier moeten jullie het mee doen.

photo 358610

photo 358609

photo 358608

photo 358607

De decals van beide projecten zijn nu binnen dus is het een kwestie van tempo maken nu om zowel de DAF als de Volvo voor
Jabbeke klaar te krijgen....wordt nog spannend.

groeten, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 feb, 2016 11:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
mooi blokje geworden. Soms is het ff handig om een paar stappen vooruit te denken Johannes 8) :idea:

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 feb, 2016 0:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Omdat ik nog steeds aan het spuiten ben met de DAF was het vandaag weer een Volvo dag.
Na gisteren het blok gemonteerd te hebben is vanmorgen de losgesneden radiateur erachter aan gegaan, geen centje pijn Remon
en een beetje vooruitdenken kan dus inderdaad geen kwaad en levert soms rare oplossingen op.
Gelukkig had ik mijn voorbouw goed gemaakt en past de bodemplaat perfect over de radiateur.
De uitlaat kan er nu onder gemaakt worden en de diverse componenten aangesloten maar dat doe ik als de lijm goed uitgehard is.

Dus de cabine maar verder afgemaakt, altijd het rottigste werkje vind ik de beglazing.
Dat doe ik dus de laatste projecten ook uitsluitend met dubbelzijdig tape en het werkt goed. Ik bedenk me dat ik eigenlijk heel veel
dubbelzijdig plakband gebruik.....

De grille is een verhaal apart.
Het kunnen maken van de grille was eigenlijk de voorwaarde voor het bouwen van dit model.
3D print was te grof en ik vond zoals eerder aangegeven een stuk PE mesh van een ander project wat wel de juiste maas had.
Om het stukje gaas heb ik een kunststof rand gelijmd en met epoxylijm vastgezet op het metaal, op de kunststof rand een
0,5 mm strip als sierstrip.
Diverse plaatjes die voor de besvestiging van de ecfhte grille zorgen heb ik achter het gaas gelijmd en de rechthoekige plaat
waar het turbo 6 embleem moest komen.
Dat was werk wat ik maanden geleden al gedaan had en tevens het decal uitgetekend op die maat.
De decals kwamen deze week binnen dus als eerste heb ik die geplakt en het geeft direct dat F6 gezicht.
Afijn, ik schiet lekker op zo maar er is nog veel te doen.
En foto's zeggen meer dan hele vellen tekst dussss

photo 358684

photo 358679

photo 358678

photo 358680

photo 358681

photo 358682

photo 358683

tot de volgende keer, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 feb, 2016 0:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Wou, die gril maakt hem inderdaad, na het spuiten zou je niet zeggen dat het zelfbouw is (positief bedoeld).
Succes nog met de laatste dingetjes, dan heb je er straks op Jabbeke weer een mooi en bijzonder model bij.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 feb, 2016 9:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Zeer geslaagde Volvo look Johannes!

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement