Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 7:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 204 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 28 mei, 2020 19:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Kleur bekennen, een leuk maar ook zo belangrijk moment tijdens de bouw.

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2020 15:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Bedankt voor jullie reactie's heren, en natuurlijk ook voor de volgers voor de interesse.

Vandaag weer wat gestage vorderingen.
Het bekabelen is begonnen en heb nu de achterassen en de luchtbalgen van de éérste bekabeling voorzien.
Tevens is de schaarlift zwart gespoten en nu ook definitief bevestigd.

photo 509354

photo 509353

photo 509365

Vervolgens het rubber van de grote treeplank een anthracite zwarte kleur gegeven en de markeringsborden op de onderrijbeveiliging geplaatst.

photo 509355

photo 509357

Dan de rubberen wielblokken gemaakt en deze verbonden met lood draad, dit is draad wat vissers gebruiken en het mooie van dit draad is, dat je dit in elke gewenste vorm kan plaatsen, en niet gaat zweven als je het in een bocht legt, dus meer realisme.

photo 509360

photo 509361

De steun voor de vloerplaat is nu ook mooi wit en moet alleen nog de rubber blokken aan de bovenzijde zwart verven.
Deze steun staat nog los op het chassis, want hij moet strak langs de Van-Body komen en het begin van de vloerplaat ondersteunen.

photo 509362

En even de ontwikkelingen tot nu toe....

photo 509364

photo 509363

Nu nog even wachten op de bestelling van Howard, want daar zitten de vierkante achterlichten bij, die er later op gezet moeten worden zodat de achterkant ook méér gezicht gaat krijgen.
Ook moet ik even uitzoeken of dat deze Fuso überhaupt een kenteken- of registartieplaat krijgt, heb dit bij de JAL cateraars nog niet kunnen ontdekken.
In ieder geval...wordt vervolgd en tot de volgende keer maar weer!

photo 509366
Bron

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2020 15:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 maart, 2018 16:20 pm
Berichten: 162
Woonplaats: Dordrecht
Heel tof met die details en de kleuren erop. Heb je iets om het looddraad van de blokken zitten of is dat verf?

_________________
Jeroen
jeroentsje.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jun, 2020 12:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Jeroen,

Dit is een mantel die om het lood draad zelf zit.
Als je de het draad op maat knipt, dan kan je de mantel er zo afschuiven, het is een nylon soort die goed met secondelijm te verlijmen is.
Deze mantel kan je ook zilver spuiten, en dan lijkt het net een gewapende brandstof leiding, dus diverse toepassingen die je met dit draad hebt.

photo 509642

En zo zijn er meerdere hengelsport zaken die toepasbaar zijn in de modelbouw, zoals onder anderen rubberen tubes in diverse maten waar je uiteindelijk per meter minder voor betaald dan in de gemiddelde hobby zaak, en diverse maten vislood om je modellen te verzwaren, om zo maar eens een paar dingen te noemen. :wink:


Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jun, 2020 13:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Woefdram schreef:
Jeroen,
En zo zijn er meerdere hengelsport zaken die toepasbaar zijn in de modelbouw, zoals onder anderen rubberen tubes in diverse maten waar je uiteindelijk per meter minder voor betaald dan in de gemiddelde hobby zaak, en diverse maten vislood om je modellen te verzwaren, om zo maar eens een paar dingen te noemen. :wink:

Hermann.

Daar heb je groot gelijk in, het zou sommigen verbazen hoeveel bruikbare spulletjes je kan vinden buiten de modelbouwhandel zelf. Neem nu bvb koperdraad in diverse dikten: die vind je gratis in elektronisch afval, die zitten gewikkeld rond de spoeltjes. Nog te zwijgen wat dioramabouwers gewoon gratis uit de natuur kunnen halen zoals bvb mossen en takjes.
Er wordt wel eens gezegd dat de modelbouwer vrijwel alles kan gebruiken maar ja, "alles" is relatief en wat verder rondkijken kan je veel geld doen besparen. :D

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jun, 2020 13:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 maart, 2018 16:20 pm
Berichten: 162
Woonplaats: Dordrecht
Ah ok, ik heb inderdaad ook spoelen looddraad uit de vishandel maar die met de mantel heb ik nog niet eerder gezien. Dit onthou ik!

_________________
Jeroen
jeroentsje.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jun, 2020 12:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Zo mooi dit :brouw: :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2020 10:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo beste brouwers!

Bedankt voor jullie reactie's en inderdaad Walesha, buiten de hobbyzaken om is er genoeg bruikbaar materiaal te vinden. :wink:

Ok heren, vandaag een leuke update waar jullie....en vooral ik op zaten te wachten.....de aanvang van de Van-Body. :D
Na de PDF van Doll GSE bekeken te hebben, bleek dat ik qua maten behoorlijk goed zat, dit betekend dat met de lengte van de box, in deze catogerie, ik genoeg ruimte had en de hoogte zou ook helemaal goed uitkomen.
De Van-Body zelf is 2400mm hoog en op het chassis met de schaardelen kom ik dan weer vrijwel exact uit op de maten van Doll.....hoe is het mogelijk, en dit terwijl ik met het bepalen van de lengte en hoogte van het chassis de Doll PDF nog niet in mijn bezit had. :mrgreen:
Goed, even een paar plaatjes van het prille begin van deze box...

photo 510094

photo 510087

En de uiterste stand.....

photo 510086

photo 510085

photo 510084

De steun nu ook wat meer gedetailleerd, en de positie op het chassis is nu ook bekend.

photo 510088

photo 510089

photo 510097

Dan de vierkante achterlichten met de zelf gemaakte zwarte huisjes op de achterzijde plakken en een kentekenplaat op de houder.
Deze kentekenplaat is een aluminium plaat, waarvan ik destijds een set gekocht heb, deze wit gelakt, decal er op en dan aflakken met Vallejo vernis voor de metallen look.

Ik zag later op verschillende foto's dat de JAL cateraars gewoon gekentekend zijn, alleen de nieuwe trucks op vele foto's hadden dit even niet, omdat dit nog af te leveren trucks waren. :wink:

photo 510090

De acteruitrijvlichten zitten onder de treeplank....

photo 510091

photo 510092

En met de box op het chassis....

photo 510093

En als laatste, de kleine reflectors op de zijkanten van de onderrijbeveiliging....

photo 510095

Ja heren, de achtekant heeft zijn smoeltje gekregen en dan is het nu de beurt aan de Van-Body.
De achterzijde krijgt ook een werkende roldeur en de voorzijde de loopbrug die omhoog en omlaag kan, de 4 deuren aan de voorzijde, waarvan 2 die alles afsluiten, en op allebei de deuren nog een extra uitschuifdeur zit die de loopbrug afschermt tegen het naar beneden vallen.

Tevens komt er dan nog een bruggetje, wat in het echt van aluminium is, wat vanaf de loopbrug tot in het vliegtuig wordt gelegd, want de loopbrug staat niet tegen het toestel aan. :wink:
Zat te doen dus, maar daar kom ik later allemaal en stukje voor stukje op terug. :mrgreen:
Dit was hem weer voor even en tot de volgende maar weer!

photo 510096
Bron

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2020 11:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 maart, 2018 16:20 pm
Berichten: 162
Woonplaats: Dordrecht
Ziet er goed uit Hermann! Ik ben benieuwd hoe je die roldeur gaat aanpakken.

_________________
Jeroen
jeroentsje.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2020 20:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Gaaf Hermann, nog genoeg te doen maar dit geeft al weer een beter zicht op het totaal plaatje!!

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 204 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement