Hallo brouwers!
Vandaag een aardige update van deze Fuso.
Het chassis is nu spuitklaar gemaakt, een aantal delen zoals torsiestangen en de achterste cabinesteun worden apart gemaakt en gemonteerd.
De torsiestangen ivm de moeilijk bereikbaarheid tussen het chassis met spuiten, en de cabinesteun ivm met het nog precies uitmikken van de cabine.
De rest zit er zo ver op en alle andere attributen kunnen dan zo los op het chassis bevestigd worden.
Om te beginnen zijn steunpoten ook aan de binnenzijde van rivets voorzien.....
En heb ik de hydrauliek leidingen met de verdeelblokken en ophangsteunen gemonteerd.
Tevens de spatborden aan de hand van de referentiefoto's van de verdere details voorzien en op de juiste hoogte gemonteerd, wat betekend dat deze spatborden hoger hangen dan op een straat versie....maar dat had ik al eerder in het topic laten zien aan de hand van diverse foto's.
Tevens de stutten op de bovenzijde van het frame gemaakt, hierop rust de "Van-Body" en dus niet op de schaardelen zelf.
De grote opstap van een CTM traanplaat voorzien, die later zwart meegspoten wordt.
Dan de leidingen aan de voorpoten, plus de slangen die er tussen zitten omdat de voorpoten uitgeschoven kunnen worden.
Op het frame van deze poten zitten de 2 voorste stutten voor de Van-Body.
En even uitgeschoven....
De steunen waar later de kantelsteun apart op wordt gemonteerd....
En de ondersteuning van de vloerplaat waarbij op de zijkant een paar kabel isolatie tubes als kabelsteuntjes zijn geplakt, en in de top een sensor die de vloerplaat aanspreekt.
Wat deze sensor nu precies doet weet ik niet.....helaas.
Dan even een voorbeeld foto van hoe dit in het echt er uit ziet....
En hoe het er bij mijn model nu uitziet.
De cabine heb ik 2 lagen clear coat gegeven om een zo mooi mogelijk "wit" resultaat te krijgen.
Nu maar even minimaal 2 weken van de cabine afblijven, omdat de blanke lak goed moet door- en uitharden.
Daarna zal de cabine gepolijst worden om uiteindelijk de witte lak er op te spuiten.
En even 2 funfoto's van de progressie tot nu toe.
Ja heren, als het chassis zwart is, dan is het de beurt aan het grote werk de Van-Body zelf en natuurlijk de binnen cabine afwerken.
Dit was het voor vandaag en tot de volgende maar weer!
BronHermann.