Halllo brouwers!
Heren, nog bedankt voor de reactie's, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Ja mannen, dan gaan we van de USA weer even naar Japan, de Fuso in dit geval.
Zo tussen alle bedrijven door heb ik ook hier weer een beetje aan gewerkt.
De prio bij dit model ligt bij het gereed maken van de schaardelen en het chassis, zodat het in ieder geval in de beschermlaag van de primer gespoten kan worden.
Voor vandaag is het de beurt aan de schaar constructie, waarbij de assen voor de rollen aan de zijkanten van deze constructie is gemaakt, en deze in een iets opgeheven positie zitten om een vrije beweging bij het knikken te krijgen.
Ook de hefcylinders hebben de éértse leidingen gekregen en alles even in de zwarte primer.
Zoals op de eertse foto te zien is, heb ik een scharnierpunt gemaakt voor de beweegbare kabelgoot.
Deze kabelgoot wordt uiteindelijk in een rails onder de koelbox bevestigd, zodat deze kabelgoot vrijelijk kan bewegen, en de box nog naar voren geschoven kan worden.
Hoop denkwerk, maar we komen er wel uit.
Op de onderste foto zien jullie die bewuste kabelgoot aan de rechterzijde zitten.
En de 1/24 versie....
En met een 1,2mm boutje op het scharnierpunt geschroefd...
En natuurlijk in volle actie....
Aan het uiteinde aan het bovenste gedeelte komen de kabels en slangen in een lus onder de box te hangen.
Dan de cabine in de zwarte primer, omdat dit een mooie witte cabine moet worden.
Het wit reflecteerd veel mooier op een zwarte ondergrond en krijgt een nog witter uiterlijk.
Oh ja, de grill had ik ook nog een beetje bewerkt met rastertje van dun styreen.
Ja heren, ook hier gaat het gewoon door.
Dit was het weer voor vandaag en tot de volgende maar weer!
Hermann.