Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 204 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 feb, 2014 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Zo Hermann, succes met die cabine. Op zich zal de frontpartij met de koplampen wel het lastigst zijn en je loopt geheid nog wel tegen andere dingen aan. Maar het lef is er en gewoon blijven tonen je voortgang want niks is onmogelijk.
Enne Odorf, laat jij dan ook zien wat jij maakt want je maakt me telkens weer nieuwsgierig met die tips.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 feb, 2014 22:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
altijd gaaf zo'n zelfbouwwagen. ken(de) hem niet, maar daar gaat snel verandering in komen als ik dit zo zie......Heel veel succes ermee, blijf je volgen als de belastingdienst.

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 feb, 2014 2:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo mannen!

Ik vind het erg leuk om te zien dat deze Japanner goed in de smaak valt, bedankt. :brouw:

@Hessel,

Dan zal jij één van de weinige zijn met deze art dumptruck, en ebay prijzen zijn inderdaad vaak belachelijkte noemen.
Aoshima heeft een heel groot assortiment van deze Dekotora trucks, maar dan wel in 1/32, dat dan weer wel!

@Koos,

De "speed lights" komen inerdaad op deze Fuso, was toen in 1996 of 1997 nog bij wet verplicht, en deze Fuso is van die periode.
Ik weet niet precies wanneer deze wet van de baan was, maar de nieuwere trucks hebben deze lichten inderdaad niet meer.
Op de wat oudere Fuso's die nu rondrijden zie je soms dat ze de glaasjes van deze lampen in de carroseriekleur hebben gespoten of gewoon helemaal weg hebben gehaald.

@Odorf,

Ik bespeur enige enthousiasme :mrgreen:, De ramen heb ik inderdaad éérst voorgeboord, het styreen is heel dun en kan zomaar scheuren als je dit niet doet.

Ook heb ik een blueprint van deze bewuste site, let wel dat hier lang niet alles op staat.
Het is een eenvoudige print en het front en de achterkant van de cabine zal ik van foto's moeten halen.
Wat het uittekenen betreft, het styreen is zó dun dat de blueprint er doorheen schijnt, gewoon overtrekken dus.

De velgen heb ik bij Hessel besteld, ik heb alleen foto's opgestuurd van hoe ze moesten worden.

Voor een chinese 6 is deze cabine niet goed, de cabine staat bij een chinese 6 meer naar voren op het chassis en daardoor worden de opstap treden veel langer, kijk maar eens goed naar de foto/foto's. :wink:
Dit is, zover ik weet en het referentie materiaal rijkt, alleen bij alle chinese 6 uitvoeringen zo, en bij sommige 4 assers.

@Johannes,

Het frontje wordt inderdaad nog een klus, maar ik heb al een idee hoe ik dit ga aanpakken.
Misschien valt het achteraf ook wel mee, we zullen zien. :wink:

@Richard,

Als dit project gereed is, dan zal je een Fuso nooit meer vergeten. :lol:
Het enigste wat ik er daar aan kan doen is om met zo veel mogelijk fotomateriaal te bombarderen.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 feb, 2014 10:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Prachtig project Hermann, het begin van de ziet er veelbelovend uit en als ik zie hoe je de zijkanten van de cabine hebt gemaakt, verwacht ik niet dat je bij het front veel problemen zult tegenkomen. Het moeilijkst vind ik om zo'n cabine een "eigen" gezicht te geven, zodat hij echt lijkt op het origineel. En dat zit vooral in het deel óm de voorruit, zoals raamstijlen en de aansluiting naar het dak, maar vooral het model van de voorruit zelf. Wat ik zelf vaak doe is van een stukje stevig papier een voorruit maken, zodat ik tijdens de bouw al af en toe kan kijken of het allemaal een beetje lijkt.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 feb, 2014 10:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 nov, 2008 22:08 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Gouda
Een leuk project Hermann. Weer eens iets heel anders dan standaard. Respect om het helemaal zelf te gaan scratchen. Het begin ziet er al veelbelovend uit. Ben benieuwd naar het vervolg.

Gr. Johan

_________________
Gr. Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 feb, 2014 11:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 21:55 pm
Berichten: 321
Woonplaats: Alkmaar
En ik maar denken dat de Amerikanen van het chroom zijn, maar die Jappen kunnen er ook wat van!
Doet pijn aan je ogen als een volledig verchroomde Fuso in je achteruitkijkspiegel verschijnt op een stralende dag.
Succes Hermann, dit gaat echt wel goed komen!

_________________
Slow Rollin' Low


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 feb, 2014 18:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Lijkt me wel. Ik betaalde toen overigens € 75,- voor die dumptruck. Dat was zelfs inclusief verzenden. Even een plaatje daarna is het jou verslag weer.

Hessel

Afbeelding

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 feb, 2014 11:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Mannen, bedankt voor jullie leuke reacties en grote interesse. :D

@Zeger,

Dat is inderdaad nog een verassisng wat betreft het frontje.
Gelukkig heb ik héél veel referentie materiaal, dus hier zal het niet aan liggen, nu nog een goede vertaling naar het styreen en zal dit met veel geduld en dezelfde manier doen als bij de zijplaten.

@Tom,

Ja Tom, "chroom" is ook bij de japanners erg geliefd, ik zal tzt ook eens wat shogun Fuso's plaatsen, gewoon voor de leuk en om te laten zien waar men daar allemaal zo'n beetje "in" en mee rijd.

@Hessel,

Dat is inderdaad een grappige kit, naar onze smaak en begrippen zoooooo fout, dat het toch wel weer leuk is.
Bij de japanners steekt hier een veel diepere betekenis achter deze opgefleurde trucks en is hier een hele subcultuur door ontstaan.
Elk detail heeft zo een betekenis en is niet enkel en alleen voor het mooie.
Het laat hiermee ook zien waar de chauffeur voor staat en waarmee hij zich indentificeert.
Bij de jeugd begint dit al bij kleding accessoires, waarmee ook zij hier een héél persoonlijke betekenis en identiteit aan geven.

Afbeelding

Dan nog even wat plaatjes van de zijpanelen.
Ik moet zeggen dat het werk tot nu toe nog aardig volgens verwachting verloopt.
Momenteel heb ik 2 zijpanelen die qua maat exact kloppen en precies passen op de blueprint én op de kleurenfoto passen die ik een beetje op schaal heb geprint.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze zijpanelen ben ik al rond gegaan naar de achterwand en hier 2 bevestigings strippen gemaakt, daar waar de achterwand gelijk zal gaan lopen met de zijkanten.

Afbeelding

Dan kan ik nu zo zachtjes aan, aan de achterwand gaan beginnen.
Tot de volgende.

Afbeelding

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 feb, 2014 15:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Zo Hermann,

Die zijwanden zien er al pico-bello uit zeg! Gaat je vast lukken de hele cabine zo te maken.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 feb, 2014 19:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Maak er een master van en ik ben je man.... en ook André zit hier te genieten.

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 204 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement