Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 7:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 181 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 apr, 2014 20:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 apr, 2013 11:20 am
Berichten: 197
Woonplaats: België
Prachtig scratchwerk.
Het begint tegenwoordig meer en meer voor te komen dat men 3d tekeningen maakt voor de onderdelen.
Wordt tijd dat ik me daar ook eens mee bezig hou.
Nog veel succes met dit project.
mvg Bruno


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 apr, 2014 20:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 apr, 2013 11:20 am
Berichten: 197
Woonplaats: België
sry dubbelpost :/
mvg Bruno


Laatst bijgewerkt door plastiekprutser op wo 02 apr, 2014 20:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 apr, 2014 20:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Hoi
Bert,

Chapeau voor wat je daar aan het friemelen bent schaal 1/35 pffff iets te klein voor mij. Maar ik volg je wel,hoor

Doe vooral verder :brouw:

groeten
Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 apr, 2014 9:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Wordt zeker een fraai modelletje, het motorblok heb je ook knap gemaakt zeg in die schaal! En het digitale werk gaat je ook goed af. Zo te zien heb je al genoeg om er een 1:24/25 versie van te maken. Kwestie van verschalen.

Succes, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 apr, 2014 10:26 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Thanks
Ik klooi gewoon lekker door, al wordt het eens tijd om er eens wat kleur aan te gaan brengen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2014 16:58 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Vandaag maar weer eens wat gedaan, en met name qua kleurstelling.

Ik heb, nadat ik achterbak vast gelijmd had, de boel maar een in de Vallejo zwarte grondverf gezet, nou das echt een superformule, maar niet heus. Maar daarover straks wat meer. De nieuwte toevoegingen zijn trouwens de stuurstangen en alvast wat remleidingen er opgezet. Zag op de foto's dat ik dus wel de schokbrekers vergeten ben evenals de aansslagrubbers voor de torsiearmen, slordig, want nu moet ik gaan pieren om het te kunnen verlijmen.

De kleur is olivedrab, maar op een zwarte ondergrond wordt dit toch aardig Ral 6014, het is niet geheel dekkend gespoten voor een soort preshading idee en dat pakt aardig uit.

Ik heb een aantal foto's met flits en 1 buitenopname voor de kleur gemaakt

Op de foto's is het een en ander te zien waar ik wat minder gelukkig mee ben. Op de zijpanelen kan je zien dat het nog niet geheel strak is geschuurd, ik dacht dat ik er al aardig was, dus moet nog even aan de gang en dan nog maar een laagje groen.
Op de ondervloer van de laadbak is te zien waarom ik niet geheel blij ben met de vallejo. IK zag in het zwart dat het niet geheel dekkend was maar ik hoopte dat het groen dit effect zou weghalen, het is net of er natte stukken onder zitten, het droogde niet egaal op.
nu is dit op de kleine oppervakte amper te zien, maar bumper en zijpanelen zijn wat groter dus dat gaat opvallen.

Ik moet dus nog even plamuren, schuren en overniew spuiten

maar het begint wel meer te lijken niu het groen er op zit

Okee, maar weer een aantal plaatjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en de buitenfoto vanwege de kleur, maar persoonlijk vind ik de binnenfoto's beter overkomen als zijnde de kleur zoals die ook op het model zit

Afbeelding

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2014 17:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
vind hem al mooi worden hoor! en klein ook, daar heb ik te lompe vingers voor, ben ik bang. dat preshading, het idee is dus eerst een hele donkere ondergrond, en een net niet dekkende eindkleur zodat het er her en der, en dan vooral langs de randjes. klopt dat? en dat is dan vooral van toepassing op een legervoertuig, of wellicht ook op civiele voertuigen? ben er een beetje angstig voor, maar jou gaat het blijkbaar wel goed af...

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2014 17:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ja, in de basis wel. Je kan de randen uiteraard ook alleen zwart maken, maar dit vind ik handiger, je hoeft dan niet veel op de randen te spuiten want dat blijft toch iets donkerder, Maar het iss voornamelijk een kwestie van gewoon doen, op gevoel een stoppen wanneer je tevreden bent.
IK denk dat een tweede model al veel beter zal worden omdat ik nu de maten al heb en de fouten al eerder kan ondervangen, plus daarbij weet ik wat ik voor diktes nodig heb.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 apr, 2014 6:52 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik ben toch maar weer aan het plamuren en schuren want ik stoorde me toch een beetje aan wat ik op de foto's zag, ook de kleur zinde me niet geheel, als je foto's kijkt van de Daf (en dat zijn ook foto's van recente Dafs dus niet alleen oude foto's is de RAL 6014 grijzer van tint dan het olive drab wat ik er nu op heb zitten. met de kleurbepaler krijg ik vaak de German grey, maar dat geloof ik dus niet. Ik moet dus even experimenteren welke en wat ik neem. Puur RAl 6014 is er niet in een potje en omrekenen naar een ander merk geeft wel goede benaderingen maar geen goede kleur, je heb ook altijd nog te maken met het schaaleffect in de kleur, dus het moet sowieso lichter worden. Nu ben ik aardig gewend aan het zelf mengen van kleuren en een inschatting kan ik wel maken, dus ik ga eerst beginnen met 70% OD en 30 % donkergrijs en vandaaruit verder werken, dit betekend dat ik dan de cabine en radiobak meteen mee moet spuiten.
Nu ben ik op het frame enkele dingetjes vergeten (schokbrekers, aanslag torsiearmen en de ribbels op bumber en nog een paar kleine details). Ik ga die dus eerst maken, ook de cabine nog voorzien van wat details meer en de radiokap, tja, organiek hoort daar geen zeil overheen en moet ik dan de uitsparing maken wegens het hebben van de EZB bak.
Ook wil ik eigenlijk een tweede laadbak maken voor de Web uitvoering, of ik ga mijn tekeningen uit proberen om een tweede model te maken (daar neig ik nu een beetje naar, tegen die tijd heb ik wel een paar nette wielen)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 apr, 2014 11:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 16 aug, 2013 11:48 am
Berichten: 64
Wat een prachtig modelbouwproject is dit toch en ook nog eens een erg leuke DAF. Ben benieuwd naar het vervolg!

Koen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 181 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement