Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 14:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 13 nov, 2015 23:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Mooie truck geworden Koos, niet alledaags.
En netjes gebouwd.

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 nov, 2015 9:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
:shock: :shock:

Koos wat flik je me nou, mooie proffesionele eindfoto’s en nog scherp ook :lol:

Nee ff zonder gekheid Koos, ziet er echt geweldig uit deze International, m’n complimenten :brouw:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2015 9:41 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Inderdaad Koossie, mooie foto's! Mooi dat je deze zonder hoog blingbling gehalte heb gemaakt en het deze Internationals blijven schitterende wagens, over de chassis lengte zullen we het nooit eens worden ( :mrgreen: ) Wordt tijd dat ik mijn Transtar ook ga afbouwen...

Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2015 12:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
dank u heren
ja jeff , lang wielbasis hoort bij sommige uitvoeringen , zeker toen de lengte vrijgegeven werd , kwam er een ommekeer
nu zie je haast alleen maar neuzen , en ik vind coe,s toch iets hebben van ....een bepaalde uitstraling
de decals die op de international zitten komen uit een van de dozen international transtar en is al ruim 35 jaar oud [ heb ze nog niet gebouwd dus wie weet..]
maar gewoon lauw water en op plakken , perfect en zonder scheuren of breken
dus tot de volgende bouwverslag van een ..... ja wat eigenlijk
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2015 13:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Moi Koos

Heb niet zoveel met de trucks van de andere kant van de oceaan maar op een of andere manier vind ik een COE truck wat hebben. Misschien wel omdat ik een ontzettende frontstuur gek ben. Wat jou truck betreft vind ik het een mooie strakke kale truck. Met precies dat er op wat er op hoort. Dat je geen chroom gebruikt hebt maar alles gewoon aluminium hebt geverfd staat de truck beter. Heb niet zoveel met heel veel bling bling op een truck. Nu heb je echt het idee dat je hier met een werktruck te maken hebt.


Een paar kleine dingetjes waarvan ik heb, dat als je dat anders gedaan had bij deze COE was hij net iets realistischer geworden. Als eerste de toplampjes en knipperlichten heb je met gewone oranje verf geverfd. Een beetje jammer want als je de lampjes eerst zilver (ik gebruik dan humbrol nr 11) had geverfd en dan met clear oranje (Humbrol nr 1322) had je een mooi transparant doorzichtig oranje gekregen. Verder vind ik de luchtslangen een beetje aan de grove kant. Als je daar voor de stroomkabeltjes van een internet of telefoon kabel gebruikt en die dan omwikkeld had rond het naaldje van het lijm potje van revell, had je een wat meer realistische stroom en luchtleidingen gehad.

Wat ik ook wel jammer vind is dat je het opstapjes voor naar de cabine zwart hebt inplaats van zilver. Persoonlijk had ik de gaten in de bumper ook dicht gemaakt en de naven van de achterassen net als die van de vooras rood geverfd.

Ik bedoel dit niet als afkraken van jou model maar gewoon als positieve inbreng en tips waar je misschien wat aan hebt voor bij dit model of de volgende.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2015 21:00 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Tja Remon wat is realistisch in jou ogen en die van Koos en hoe ver wil je gaan in detailleren.... Luchtslangen om een lijmnaaldje krullen vind ik persoonlijk weer te klein, zou het dan zelf eerder strak om een penceeltje rollen en toplichtjes direct in de Tamiya clear orange ipv van jou manier, maar ieder bouwt op zijn eigen manier. Gaten in de bumper horen juist bij een oudere Amerikaan, 2 minimaal waar de trekogen zitten bevestigd, je kunt een Amerikaan wat dat aan gaat niet vergelijken met een Europese truck. Vroeger waren juist bij de Amerikanen de wielen helemaal wit of aluminium of verchroomd, natuurlijk had je wel andere opties maar voor een "gewone" werktruck had ik dezelfde keuze gemaakt als Koos, had ik de naven een van de achteras een andere kleur gegeven had ik de naaf ook los gemaakt van de velg, maar nogmaals, ieder zijn eigen ding maar van een Yank kan je nooit een Europees maken en is ook de bouw van deze jongens ook heel anders :wink:

Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2015 22:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Lekkere simpele truck, niet zo een show ding en netjes gebouwd met een mooie kleur!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2015 1:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hoi Koos,

Inderdaad een mooie truck geworden, zie ze hier momenteel regelmatig rondrijden, wel met de korte chassis, maar zoals je zelf zegt, dit zullen de wagens zijn uit de periode met vastgestelde maten.
Voor je modelenl vind ik het ook altijd mooi dat het gewone werkpaarden zijn zonder al te veel glitters. :wink:, is natuurlijk een persoonlijke smaak. :wink: dat dan weer wel!

Op naar de volgende COE.......????? 8)

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 nov, 2015 23:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
En weer een mooie oldie neer gezet Koos :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement