Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 6:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 303 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2011 0:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Ik kan het toch weer niet laten om er maar weer een project in te knallen, dus bij deze...

Vorige week heb ik via Marktplaats voor een leuk prijsje een Revell VOLVO F12 op de kop getikt, de rede dat het prijsje zo leuk was is omdat er al aan begonnen was.

Het gaat om deze, jullie vast wel bekende, doos.

Afbeelding

Wat ik er van wil maken spreekt denk ik nog wat meer mensen aan, de titel van dit Topic geeft het al aan... het word er één in de welbekende Stie's kleuren.
De rede dat ik Stie's nog met een ' er tussen typ is dat het om een versie gaat met het 1e logo, dus met de ' er tussen.
Dit is een beetje wat ik voor ogen heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het chassis stond al inelkaar, en de cabine was al bekliederd (anders kan ik het niet noemen).
Dus gelijk na ontvangstname gelijk de cabine, en wat andere onderdelen die gebruikt gaan worden in de Mr. Muscle laten badderen
Tijdens de weekbeurt van de cabine wat hak en breek werk aan het chassis verricht om het motorblok er uit te krijgen, want dat wil ik toch wel in kleur hebben, en zo tussen het chassis door schilderen is maar niks.
In middels is het blok klaar, en bijdeze wat plaatjes er van.

Afbeelding

Afbeelding

Dat was dus gisteren avond, maar na de foto's dacht ik, misschien word het wat leuker met wat Tamiya smoke er overheen, dus zo-gezegd zo-gedaan, en vanmiddag nog wat buiten plaatjes ervan geschoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En gelijk de demper maar even mee gepakt voor een behandelingetje.

Afbeelding

Vanmiddag heb ik ook nog een begin gemaakt aan het interieur, en dan heb ik me gericht op het dashboard.
Deze bouwdoos bevat geen decals voor de meters op het dash, en omdat zwart ook maar zo zwart is heb ik maar wat kleurtjes er op gekliederd, en ik moet zeggen dat ik best trots op me zelf ben over hoe het resultaat geworden is (kleuren van de meters en schakelaars afgekeken van oude folders van de F12).

Omdat het met het oog op detail mag deze foto maar een slagje groter

Afbeelding

Nadat de cabine weer als nieuw uit zijn Mr. Muscle badje is gekomen ook maar gelijk aan het (ver)bouwen gegaan.
De standaard kit is er een met een Globetrotter dak, en omdat ik een plat dak nodig heb heb ik het gat maar dicht gemaakt, en vervolgens de kiertjes dicht gesmeert met Tamiya putty

Afbeelding

Dat moet even drogen, en ja wat ga je dan doen...
Die gril is wel erg dicht, even wat plaatjes op het www opzoeken.
Gelukkig geeft de Fotki site van onze Mod. uitkomst, en een idee was al snel gevonden.
Het heeft even heel wat vijlwerk gekost, want die gril was toch wel behoorlijk dik, maar het resultaat mag er weer wezen.

Afbeelding

En een DryFit met het chassis en de bumper.

Afbeelding

Nadat de putty droog was het dak glad geschuurt, en van het hele spul nog wat buiten plaatjes geschoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanmiddag heb ik ook al een begin gemaakt om weer wat reilef op het dak te maken, hier nog een laatste plaatje van de ruwe opzet ervan.

Afbeelding

Dit was hem weer even wat plaatjes betreft, ik ga me nu weer bezig houden met het klaarmaken van het dak en het interieur.

Ik wens bij deze allen nog een fijne 2e Pinksterdag toe.

Groeten Sebas.


Laatst bijgewerkt door Bazzz op do 12 dec, 2013 22:43 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2011 7:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
Prachtige auto en kleuren, maar sh*t, je bent me voor, heb zelf ook een Stie"s combi in de planning, later. maar geeft niets, maak er een prachtige wagen van.

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2011 9:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
Hoi Sebastiaan,

Hoe herkenbaar, lekker zin om te bouwen, terwijl het werk in de tuin ook zichtbaar is... Maar zonder gekheid, mooi om te zien hoe je het motorblok en dak onder handen genomen hebt!

Groetjes, Bryan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2011 9:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 12 feb, 2011 17:26 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Stroe (GLD)
Heej die kleuren zijn bekend :mrgreen:
Mooi dat je zo,n auto gaat maken.
Leuk gedaan ook met dat dak.
Succes verder :brouw:

Grts Lars

_________________
Grts Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2011 10:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hey Sebastiaan,
Een mooie keuze deze Volvo in Sties uitvoering.En je hebt er al geen gras over laten groeien , bent al aardig op weg zo met de bouw en mooie aanpassingen.
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2011 11:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jan, 2008 0:15 am
Berichten: 764
Woonplaats: Eindhoven
Heeeeee Sebas.

Lekker weer aan de slag :P :P :P

Je maakt me weer nieuwsgierig hoe deze Scandinavier er uit gaat zien.

Leuk weer zo'n uitgebreide verbouwing.

Maarre, wat is de stand van jouw andere Sties / Nor-Cargo Volvo, waar je al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden aan begonnen bent?????
Deze dus: viewtopic.php?f=32&t=18195

Misschien iets om dit samen te doen, :lol:




Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2011 14:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Zo Sebas, dat schiet in ene lekker op zo! Leuk idee met je platte dak.
Mooi voorbeeld om te maken lijkt me, succes verder :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2011 20:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 21 nov, 2010 21:59 pm
Berichten: 159
Woonplaats: gouda
Zo Sabastiaan dat zie ergheel goed uit. Dat motorblok is heel mooi zo. Ik blijf je zeker volgen ben benieuwt wat voor mooi je verder nog gaat laten zien. Gr joel

_________________
quiter's never win, winner's never quit.
live to win, take it all, keep fighting 'till you fall.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2011 21:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Bedankt voor de reactie's allemaal.

@ Bryan:

De vorderingen in de tuin zijn zeker zichtbaar, al het grove werk is nu gebeurt, nu is het nog een kwestie van uitvlakken, een verse laag zand er over en bestraten maar.

@ Bas:

Ja, met de Nor-Cargo combie is het inderdaad vrij stil nu, tijdens de verbouwing van m'n huis heb er eigenlijk niet nar omgekeken en al die tijd heeft hij in zijn witte kleur in het ketelhok bij m'n ouders gestaan.
En ik moet eerlijk zeggen... daar is hij niet beter op geworden :? , moeders heeft hem een keer laten stuiteren waardoor de cabine gescheurt is, met de tijd zal ik wel eens kijken of daar nog wat aan te doen valt, op dit moment heb ik daar geen zin in :oops:

Maar goed, nog wat info over deze F12.
Het dak begint al mooie vormen te krijgen, op de laatste foto in mijn voorige post zagen jullie allemaal plaatjes op het dak ligen.
Die zijn nu allemaal geschuurt, en ze hebben hier en daar ronde kantjes gekregen.
Ze zijn ook al op het dak geplakt, en nadat de lijm vannacht lekker heeft kunnen drogen heb ik vandaag de boel af kunnen werken.
Alleen het dakluik moet er nog op, maar daar gebruik ik een dikker plaatje van 1mm voor.

Het interieur heeft ook weer wat kleur gekregen, de stoelen hebben hun kleurtje en de gehele bodemplaat ook.

Op dit moment ben ik bezig met een origineel VOLVO dakrek aan het maken.
Gaat best even wat werk in zitten om zelf zo'n rek te maken, maar ik hoop dat dat dalijk het verschil maakt.

Nieuwe foto's heb ik nu nog even niet, maar die volgen vanzelf wel weer.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jun, 2011 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
En weer een update-je.
Zoals beloofd wat foto's van het dak en het dakrek (dakrek is nog in aanbouw).
En nog wat foto's van het interieur, wat ook al wat poep-bruine retro 70's/80's kleurtjes heeft gekregen (ook nog niet klaar).

Het dak, helemaal correct is het niet, maar straks met het dakrek er op valt dat ook minder op,

Afbeelding

Afbeelding

Het dakrek,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de originele wagens zijn de rekken zilver/grijs of blauw, ik wik het rek blauw maken, en dan de latten die er in komen om wat bagage op te leggen wil ik van balsahout maken.
Is ook weer niet helemaal zoals het in het echt is, maar het breekt net weer even.

En nog wat plaatjes van het interieur tot zover (alles staat nog los),

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was hem weereven, k'ga nu weer lekker verder met rommelen.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 303 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement