Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 maart, 2015 20:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 18 dec, 2014 18:08 pm
Berichten: 15
Mooi project Boenie,
mooi gedaan met die bulk!!!

groet janwillem@scaniapower


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 nov, 2015 12:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 13 jun, 2012 18:41 pm
Berichten: 405
Hallo brouwers,

het heeft een tijd geduurd, totdat ik met de Daf van van der Heijden weer motivatie kreeg om verder te bouwen aan deze.
Ik heb een badge-setje van CTM, en een paar setjes van de 2 en 3 serie aangeschaft, en dat maakt een model zo veel meer levend!

Voor de 141 heb ik ze gespoten, en afgewerkt:

photo 342286

Het interieur zal opnieuw worden aangepakt, want dat vlokkenspul beviel me voor geen meter.
Ik heb stof gevonden dat ik ook voor mijn van der Heijden Daf ga gebruiken, en dat maakt de boel vee realistischer.

Ik had nog een 113 Topline in de kast staan die aan een restauratiebeurt toe was na ruim 22 jaar, en ik heb besloten om die maar helemaal uit elkaar te halen, en helemaal opnieuw op te bouwen.
Ik twijfel alleen nog of ik het bij de 113 moet laten, dan krijg je dit:

photo 342284

Maar je ziet duidelijk dat deze grille oorspronkelijk is bedoeld voor de 2 serie, al is die nooit op de markt gebracht met de intercooler-grille.

Ik heb ook een veel beter gevoel bij de 2 serie, omdat ik daar veel meer en mooiere herinneringen aan heb.
En dan krijg je dit:

photo 342285

Enige wat me een beetje tegen staat is de motortunnel, omdat die in de 3-serie heel anders is dan in de 2-serie.
Maar we zijn er weer, en er zullen in de nabije toekomst ook voor deze twee projecten geregeld nog wat updates komen.

Tot de volgende!

Groet,

Boenie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2015 1:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hoi Boenie,

Mooi om te zien dat je het plastic weer in je handen hebt en dat het hier weer verder gaat.
Hou de motivatie vast. :brouw:

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2015 13:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Mooi dat je hier weer mee verder gaat Boenie, was natuulijk naast de 141 ook heel benieuwd naar de bulk trailer.
De CTM set doet zeker veel voor de cabine, die jongens daar hebben weer mooi werk geleverd die de cabine zeker siert.

Ook mooi dat je er een 2/3 serie bij gaat bouwen, helemaal mijn ding.
Maare, de 2 serie heeft wel degelijk met intercooler gril gereden.
En houd er wel rekening mee dat als je een 2 serie bouwt en je gebruikt de intercooler badge dat je dan wel de vorm voor de PK aanduiding op de gril weg vijlt (klein detail :wink:)

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2015 19:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 13 jun, 2012 18:41 pm
Berichten: 405
Bazzz schreef:
Maare, de 2 serie heeft wel degelijk met intercooler gril gereden.
En houd er wel rekening mee dat als je een 2 serie bouwt en je gebruikt de intercooler badge dat je dan wel de vorm voor de PK aanduiding op de gril weg vijlt (klein detail :wink:)

Groeten Sebas.


Klopt Sebas, dat plaatje had ik ook al weg gevijld.
Ik bedoelde ook dat de intercooler gril in de 2-serie nooit als schaalmodel op de markt is gekomen.

We prutsen weer lekker verder.

Groet,

Boenie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 okt, 2020 11:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 13 jun, 2012 18:41 pm
Berichten: 405
Deze kwam helemaal uit de kelder, uit de krochten van dit forum, dus ik heb effe moeten zoeken.

Maar zoals meerderen van jullie al op facebook hebben kunnen zien, heb ik ook de 141 weer opgepakt.
In de tussentijd heb ik een maatje van me aan het tekenen gezet voor nieuwe onderdelen van de bulk, en dat begint ook echt ergens op te lijken.
Als dat er ligt, kan ik me verder bezig houden met het chassis daarvan, en dan moet een bulk ook redelijk snel gerealiseerd kunnen zijn.
Ik ben er 2 tegelijk aan het ontwikkelen, eentje met een inwendige kip-cilinder, en een normale (voor die tijd) gladde kont, en een meer moderne versie met aanrijdingsbeveiliging (ADR-eis in de jaren '80 / '90) aan de achterkant, en een aan de voorzijde bevestigde kip-cilinder.
Als het tekenwerk klaar is, en de prototypes geprint zijn eens met andere partijen om tafel om het printen te prefectioneren.

Maar goed, de 141 eerst:

De voorkant zit er nog los op, en de lak moet nog worden gepolijst, verder kan ik er heel goed mee leven zoals ie er nu bij staat.

photo 520505

photo 520506

De cabine heb ik helemaal opnieuw aangepakt, en daarvoor heb ik een keer een nieuwe op de kop getikt. De oude wordt omgebouwd tot een 110 super, eveneens van de firma Plutrans met de oude reclame er nog op van Gebr. Pluymakers. Het voorbeeld staat op de voorgrond op onderstaande foto:

photo 237695

Deze heeft wel al een gril van de eerste 111, maar ik maak hem met de koplampen in de bumper, en een rechte gril.

Nu nog een zakje tijd......

Blijf gezond allemaal!

Groet,

Boenie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 okt, 2020 8:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 02 jun, 2020 14:52 pm
Berichten: 43
Leuk om te zien dat zoiets weer wordt opgepakt.
Ga je zeker volgen i.v.m. bouw van de 141.

Vraagje, zag dat je reflectors heb van de action. Wat is dat precies?

Gr,
Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 okt, 2020 10:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 13 jun, 2012 18:41 pm
Berichten: 405
Marco de Jong schreef:
Vraagje, zag dat je reflectors heb van de action. Wat is dat precies?


Dat zijn kleine oranje en rode zelfklevende rondjes die goed te gebruiken zijn als knipperlicht of zijmarkering.
Ze zullen ongeveer een millimeter of 4 rond zijn.

Die zijn ook bij bijvoorbeeld CTM te krijgen, die zijn net wat mooier en net wat realistischer, maar wel veeeeeel duurder.

Op onderstaande foto zie je ze, aan de buitenkanten die van Action, en in het midden die van CTM, die overigens 5mm rond zijn.

photo 520579

Groet,

Boenie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 okt, 2020 12:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 02 jun, 2020 14:52 pm
Berichten: 43
Ok, bedankt! Ga eens shoppen daar.
Ik heb nu een stukje doorzichtig plastic, waar ik rondjes uit knip met een gatentang.
Dan schilder ik ze met oranje of rode doorzichtige verf.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 okt, 2020 13:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 13 jun, 2012 18:41 pm
Berichten: 405
Hallo brouwers,

mijn motivatie is weer helemaal terug, eindelijk een aantal projecten achter elkaar zo goed als gereed gemaakt, en nog zin genoeg om de rest ook af te bouwen.
Hierna ga ik me echt alleen nog maar met de bulk bezig houden.
Eigenlijk te veel varianten die ik graag wil bouwen, maar als de tank zelf eenmaal een feit is, dan zullen de vorderingen aan de bijbehorende chassis ook wel gestaag gaan.

Details voor de herkenbaarheid van de 141 in zijn glorietijd na te bootsen maken dat ie weer tot leven komt:

photo 520678

De kentekens van Decals.nl daarvoor heb ik een heel dun stukje styreenplaat voor gebruikt, daar zwarte folie overheen geplakt. Daarna de decals aangebracht op die folie en de boel laten drogen.Daarna netjes uitgesneden, waarbij het gunstige geval zich voordoet dat de randjes iets omhoog komen met snijden, en dat bootst mooi het effect na van een plastic montageplaat. Aan de achterkant aluminiumtape geplakt, maar die voegt in dit geval niet veel toe. Randjes aan de zijkanten van het styreen netjes met een zwarte marker nagelopen, zodat het witte van het styreen mooi weg is.

photo 520677

photo 520676

photo 520679

Het front zit er nog steeds los op, maar past perfect.

Tot de volgende!

Groet,

Boenie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement