Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 20:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 24 jul, 2013 14:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 dec, 2011 23:24 pm
Berichten: 96
Hallo Mede brouwers

Na een aantal maanden hard werken en dus weinig tijd voor mijn brouw hobby, heb ik nu vakantie en dus weer tijd voor een mooi project dat ik graa met jullie wil delen. Enerzijds voor tips en trics, anderzijds om het wat mensen in mijn omgeving mee te laten genieten.

Ik ben begonnen aan een model van een Mercedes 1729 van caravan-transport B. Klomp uit Harderwijk. een auto waar ik in mijn jeugd heel wat uren in heb doorgebracht. Mijn vader werkte toendertijd bij Salonwagenbouwer Kraaijkamp in Biddinghuizen als service en instalatie monteur en ja... dan moesten er af en toe nieuwe geplaats worden, met een vrachtauto en soms een telekraan.

Afbeelding

Ik wil nu voor mijn vader een poging doen een dergelijke auto in model neer te zetten.

Veel kijk- en leesplezier bij mijn bijdrage

Groeten,
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 jul, 2013 20:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 dec, 2011 23:24 pm
Berichten: 96
vanmiddag maar eens een begin gemaakt met het chassis, de basis is een oud model uit de Mercedes Benz Powerliner doos, maar deze is na een flinke valpartij en een lange tijd in de een doos in de schuur nu nuttig voor dit project.

Eerst het chassis maar eens ingekort. In een oud nummer van het blad "De Modelbouwer heeft ooit een tekening gestaan met dejuiste maten en ik was dus toen al zo slim om deze te bewaren. :D
Na het nodige snij, meet en plakwerk kwam ik tot dit
Afbeelding

Na het inkorten paste de dubbele as niet meer, dus ook de veerpakketten niet meer. moest iets anders voor komen.

Afbeelding

en dan natuurlijk passen of tie wel recht staat.

Afbeelding

Nu eens kijken of ik vanavond nog iets nuttigs kan doen :? .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 jul, 2013 0:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Leuk projekt met genoeg eigen inbreng! Ga je het complete stel neerzetten, dus met dieplader en houtenchalet?
Ik heb deze transporten ook genoeg gezien, had vroeger een camping en daar werden de caravans en chalets ook op deze manier gebracht, ook wel eens door Klomp denk ik...

Succes :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 jul, 2013 16:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 dec, 2011 23:24 pm
Berichten: 96
Hallo Onne,

Het is inderdaad de bedoeling om de gehele combi te maken, maar dan met een woonwagen van witte schrootjes zoals toen gebruikelijk was.

Inmiddels weer een stukje verder gegaan gisteravond.

Afbeelding

en dan zie dus na al het staren naar de foto's dat je wanneer je de cabine ontwmanteld hebt en van de verf ontdaan hebt in de Mr.Muscle dat de cabine een andere is als je in gedachte had. :?

Afbeelding

dan maar eens verder kijken welke versie het dan gaat worden. Ze hebben bij Klomp met vele verschillende Mercedesen gereden, dus dat moet wel lukken.

Afbeelding

vanavond maar eens nadenken.
Tijdens het bouwen natuurlijk :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 jul, 2013 21:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Beetje balen en ik vermoedde gisteren al toen ik "powerliner" las dat je wel eens de verkeerde cabine zou hebben.
Wellicht wil iemand de zijpanelen, spatborden en grille ruilen?

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 jul, 2013 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
De vierde en vijfde in de rij hebben volgens mij wel jou cabine. En als Klomp merkentrouw is hebben ze er zeker mee gereden.

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 jul, 2013 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Citaat:
Ik ben begonnen aan een model van een Mercedes 1729 van caravan-transport B. Klomp uit Harderwijk. een auto waar ik in mijn jeugd heel wat uren in heb doorgebracht.

Dan zou het een andere truck dan bovenbedoelde zijn, zelf zou ik dan de feeling en emotie kwijt zijn.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 jul, 2013 23:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 dec, 2011 23:24 pm
Berichten: 96
Hessel heeft inderdaad gelijk, bij verdere bestudering van d efoto's die ik in mijn bezit heb kwam ik inderdaad een wagen tegen met de andere cabine en striping

Afbeelding

Ook nog een ecoliner, ook leuke auto's

Afbeelding

Intussen niet stilgezeten vandaag. Kinderen uit logeren en zelf ook vakantie, dan kun je lekker door, zeker als het te warm is om de zolder op te ruimen :lol:

Bezig geweest met het motorblok
Afbeelding

en het verlengen van de cardan as, met dank aan mijn dochtertje voor het rietje, deze was precies de juiste dikte :)
Ook een begin gemaakt met het schilderen van de cabine. Bijzondere kleur wel dat currygeel. zo'n bijzondeer dat het met de hand geschilderd wordt.

Afbeelding

Afbeelding

Morgen verder.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 jul, 2013 23:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 dec, 2011 23:24 pm
Berichten: 96
Johannes heeft hier wel een punt, maar gelukkig ben ik in de loop der jaren met verschillende chauffeurs meegeweest en heb een algemene herinnering aan de ritten en de bijzondere werkzaamheden en niet zozeer aan één specifieke auto. Ik was waqarschijnlijk ook te jong om dat soort details te onthouden, de ervaring was al bijzinder genoeg dus ik kan in alle vrijheid bouwen gelukkig.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 jul, 2013 14:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo Jeroen,

Ik heb je topic gelezen en als MB liefhebber dus ook extra aandacht. :mrgreen:
Persoonlijk ken het bedrijf niet maar zover ik de referentie foto's bekijk zijn het allemaal de 2300mm cabines.
Ofdat deze firma ook met de Grossraums gereden heeft weet jij dan misschien beter dan ik, anders misschien toch een cabine versmalling en een normaal NG dak?????
Wat het ook wordt, veel succes met dit project en ben benieuwd naar het totale plaatje wat er interessant uitziet. :brouw:

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement