Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 17:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 18 jul, 2011 21:09 pm
Berichten: 68
Paiste schreef:

Maar het einde komt toch in zicht. Het interieur kan in de cabine vast gezet worden, luchtinlaat en airco op het dak plaatsen, spatlappen achter monteren, uitlaten aan de cabine, hand en deurgrepen, toplichten, luchthoorns en de kentekenplaten op de bumper nog bevestigen en dan is'tie volgens mij ready for the road. :brouw:



Groet, Albert

Vergeet je de zonneklep niet?
btw: prachtige Pete :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 22:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 24 apr, 2009 22:26 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Leusden
Goed gezien Johan, dank je. Ruitenwisser had ik ook nog niet vermeld, maar als iederéén blijft
meedenken komt het allemaal goed.

Prettig weekend, Albert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 mei, 2013 15:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 24 apr, 2009 22:26 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Leusden
Kleine update. De ruitenwissers uit de doos zijn wel erg
aan de kleine kant.

Afbeelding

Daar valt weinig van te maken, dus de stoute schoenen maar aangetrokken en zelf een paar gemaakt.
Stukje staaldraad op maat geknipt, uiteinde van de lange stukken omgebogen en op de korte stukken
een echt stukje rubber geplak t(uit een oude binnenband gesneden). Daarna de twee onderdelen aan
elkaar gelijmd. Priegel werk :twisted: Bij nader inzien heb ik de indruk dat de arm iets te lang is. :?

Het resultaat,

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 mei, 2013 16:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Te lang of niet, ik vind het stoer dat je ze gewoon zelf maakt en nog mooi ook Albert :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 mei, 2013 18:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Dat hei mooi doahn :brouw:
Klasse :wink:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 mei, 2013 6:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Ruitenwissers met echte rubbers... :shock: ...het gaat hier op het forum steeds gekker worden! :P
Zonder gekheid, ik vind de ruitenwissers er goed uitzien en of ze te groot zijn......het is mij in ieder geval niet opgevallen.

Onder het mom "van een nood een deugd maken" heb ik opeens een onzettend raar idee voor het lijmvlekje op de voorruit.:wink:
Omdat je de truck gebruikers sporen hebt gegeven is het misschien een idee om met een scalpel, om en in het lijmvlekje wat extra scheurtjes er in te krassen zodat het lijkt alsof er iets tegen de vooruit is gekomen...... vogeltje of iets dergelijks... :? zoals gezegd, zomaar een raar idee wat opeens in mij opkwam.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 mei, 2013 8:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Ja, ik vind het ook mooi.
En te lang valt wel mee denk ik, valt mij ook niks op.
mvg christiaan

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 mei, 2013 10:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
hey Albert,
Ik zit nog even terug te lezen van je lijm vlek op de ruit.Da's balen natuurlijk.
Eerder genoemde tips om dit te voorkomen zoals houtlijm, micro sale, het vogeltje van Hermann :mrgreen: ed . gebruik ik hoofdzakelijk dubbelzijdig tape voor de ruitjes.
Maar nog niet genoemd : Is het nog mogelijk om het ruitje te vervangen ,is een redelijk rechte ruit . Of zit de cabine al dicht!!
Misschien een oproep voor een ruitje??
Want verder staat hier een erg mooie COE.
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 mei, 2013 13:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 24 apr, 2009 22:26 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Leusden
@ Eric,
Ik heb nog een poging gedaan met dubbelzijdig tape. Een smal strookje aan beide zijkanten en één aan de onderkant.
Het stukje boven het raam is geverfd en dus zonde om dáár een wit strookje tape overheen te plakken.
Door het strookje tape aan de onderkant kon ik het interieur niet ver genoeg de cabine inschuiven. Het interieur zit echt
strak tegen de cabine aan, er was dus geen ruimte over voor de tape. Uiteindelijk het dus met lijm vastgezet. :(
Het interieur zit nu al vast in de cabine, voor de volgende keer toch lijken naar een oplossing zonder lijm. Dubbezijdig tape
is zeker een optie.

Groet,
Albert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 mei, 2013 15:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 24 apr, 2009 22:26 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Leusden
Afgelopen week de grote stap maar gemaakt en de cabine aan het chassis, of eigenlijk de bumper bevestigd.
Een lastig karweitje aangezien er niet door middel van gaatjes o.i.d. is aangeven waar de scharnieren aan de
binnenkant van de cabine vast gemaakt moeten worden. Hier komt nog bij dat de cabine voorover moet worden
gekanteld om de scharnieren vast te lijmen. En dan moet de lijm eerst nog drogen om de cabine terug te kunnen
kantelen. Het is gelukt maar de cabine staat mijn inziens iets te ver naar voren.
De voorwielen ging ook niet zonder problemen, deze staken buiten de cabine uit. Bekent probleem bij sommige
AMT modellen. De vooras aan beide kanten ingekort zodat de wielen binnen de cabine passen.
De luchtinlaat die dwars door de cabine heen gaat vervangen door een groter diameter en de kap van een Chevrolet
Titan gebruikt die ik nog had liggen. Ziet er iets stoerder uit. Luchtleidingen gemaakt voor de aansluitingen op de trailer
en kentekenplaten op de bumper gemonteerd.
Nu wat kleine dingetjes als de richtingaanwijzers nog transparant oranje verven, zonneklep en airco op het dak monteren
en hier en daar nog wat verf bijwerken.

De stand van zaken......

Afbeelding

Afbeelding

De trailer is even van zijn buurman geleend.
Afbeelding

Zo, ik denk nog één update en dat zullen dan de eindfoto's worden. Deze zal ik dan maar gelijk buiten maken :).

Gr. Albert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement