Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 12:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 dec, 2010 17:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Beste collega modelbouwers, het is dan eindelijk zover, ik "Bazzz" gaat eindelijk weer eens aan de modelbouw zitten.
Ik denk dat het al weer zo'n 2 jaar geleden is dat ik een echt nuttige post met eventuele update van één van mijn projecten hier op het Forum heb gepost.
De reden daar van weten de vaste leden hier op het Forum wel, en dat was wel de aanschaf en flinke verbouwing van een eigen huis.
Inmiddels wonen mijn vriendin en ik al een goed halfjaar in ons huisje, maar door allerlij andere bijkomstigheden heb ik nog niet veel aan de modelbouw kunnen doen.
Tijdens de verbouwing van ons huisje heb ik ook aan m'n eigen gedacht, en wel in de vorm van een eigen hobby kamer, daarvan wil ik jullie eerst wat foto's laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk mag de vitrinekast ook niet ontbreken.

Afbeelding

En nog wat vrij nieuwe jeugd sentiment boven op de kast, het blijft tenslotte ook een soort van modelbouw :P.

Afbeelding

En nog wat dozen die in de kast ligen, het is nog niet alles, de rest ligt nog bij m'n ouders thuis.

Afbeelding
Afbeelding

Valt toch niet op dat ik veel SCANIA dozen heb??? :mrgreen:

Maar goed, nu ik dit alles aan jullie heb laten zien zijn jullie natuurlijk benieuwd naar de bouwdoos waar ik aan ga beginnen.
Dat is deze: de Italeri Scandinavian SCANIA 142 with Canvas Trailer.

Afbeelding

En nog wat detail foto's die op de doos staan.

Afbeelding

Ondanks dat het hier om een Limeted Edition gaat wil ik hem nog meer Limeted maken door er wat dingetjes aan te veranderen.
Wat ik onderandere vanplan ben is de lelijke spoiler op het dak te vervangen door een origineel exemplaar van SCANIA, om dat dan wat Scandinavischer er uit te laten zien zou de spoiler dan wat rechter op moeten staan, maar om dat de huif van de bak zo laag is is dat weer geen potje, dus wil ik kijken om de huif te verhogen, zodat het straks mooi oogt (natuurlijk wel binnen de in 1:24 omgerekende 4m hoogte), verder wil ik het chassis wat meer aankleden.
De henger word een verhaal appart, die wil ik gaan verlengen, en natuurlijk verhogen, en er een widespread tendemstel onder zetten, met de wietjes van de Revell dieplader er onder (waarvan ik nog opzoek ben naar 2 velgen en 4 banden), daar door moet de bak lager op het chassis komen, dus daar zit nog genoeg werk in.
Maar in mijn ogen staat er als het model over een tijd eindelijk klaar zal zijn een meer Scandinavischer model als op de doos staat afgebeeld.

Goed, dit was hem voorlopig van mijn kant, ik ga snel aan de bouw.

Groeten Sebas.


Laatst bijgewerkt door Bazzz op za 22 jan, 2011 21:43 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 dec, 2010 18:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Welcome back zou ik zeggen :brouw:
Op zo'n hobbykamer ben ik wel jaloers :?
Bazzz schreef:
de lelijke spoiler op het dak

Ik heb ook nooit begrepen waarom Italeri een MAN spoiler op een Scania zette en waarom de originele Scania dakspoiler in die ene accessoiredoos zat en de zijspoilers in de andere.
Kassa kassa zeker??????????
Bazzz schreef:
binnen de in 1:24 omgerekende 4m hoogte

Als je er een echte zweed van maakt mag je zelfs naar 4,50m hoogte gaan hoor.............


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 dec, 2010 19:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 sep, 2009 18:15 pm
Berichten: 900
Woonplaats: Assen
Bekende kit daar ben ik ook mee bezig waarom bouw je deze niet ook in de groepsbouw klassieke trucks??

_________________
Kenworth wrecker/Over den top Daf's met dieplader/Scania 142 truck met aanhanger/Western Star met Beall tanktrailer/R620 LZV


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 dec, 2010 3:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
@ Aerodyne:

4.5m klopt inderdaad, maar hij moet Scandinavië ook nog uit mogen, dus ik houd het bij 4m (mits wat hoger met de spoiler beter uit komt).

@ ApK:

Zoals je zelf al aan geeft ben je daar zelf ook al met deze wagen bezig, en 2 de zelfde wagens in dat Topic lijkt me wat te veel van het goede :wink:


Vanavond nog wat aan het rommelen geweest, als eerst natuurlijk het chassis inelkaar gezet (foto's zijn niet helemaal scherp :?).

Afbeelding

Ook gelijk de Torpedo cabine steunen maar verwijderd.

Afbeelding

De oplettende kijkert zag op de 1e foto al een los veerjuk aan het chassis zitten, en dat is niet los zonder rede.
Ik wil namelijk kijken om het tendemstel zo te laten werken zoals het in het echt ook werkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat foto's van de losse delen van het tendemstel met boogylift.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was het wel zo'n beetje voor vandaag, morgen weer verder.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 dec, 2010 9:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 maart, 2009 20:05 pm
Berichten: 824
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Welkom terug Sebas!!!!

Blij dat je weer aan de gang kunt.
Ik kan vanaf dit weekend in mijn eveneens nieuwe hobbykamer aan de gang, ook na een verbouwing/verhuizing dus kan me helemaal voorstellen dat het weer jeukt.
Ook bij mij staan er een aantal Scania's op het menu.

Ben erg benieuwd wat je van deze prachtige combinatie gaat maken.
Blijft hij in de kleuren van het (fictieve) transportbedrijf op de doos?

Heel veel succes en ik volg je op de voet :brouw:

_________________
Check mijn Fotki site voor foto's: http://public.fotki.com/Kevvv/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 dec, 2010 10:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Hoi Sebas,
Pracht van een hobbykamer heb je daar gemaakt :brouw:
Een leuke voorraad dozen, ga je ook nog Scania's bouwen?

:lol: :lol:

En waarom zou je deze niet in de groepsbouw doen, er zijn meer dezelfde projekten. Bovendien ga jij hem weer anders bouwen dan Albertjan, dus......................

Oh ja, ik heb nog dieplader wielen en banden voor je. Verdere afhandeling kunnen we beter via pb doen den ik :wink:

Succes :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 dec, 2010 13:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
@ Kevin:

Werkt lekker joh zo'n nieuwe hobbykamer :P , kan me inderdaad voorstellen dat je niet kan wachten tot die van jou klaar is, maar dat schiet voor jou gelukkig snel op.
Ik ben vanplan om hem gewoon in de kleuren van het fictive bedrijf te houden, zelf vind ik het wel wat hebben (zeker om dat ik 142 van PWT Thermo ook heel mooi in deze kleuren vond staan, al zit er hier een kleine afwijking in)

@ Onne:

Ik blijf hem maar gewoon hier houden, zit ik ook niet aan een datum verbonden :wink:.
Plus dat ik nog een ander heel appart project in me koppie heb zitten wat veel beter in dat Topic thuis past (al bouw ik hem voorlopig nog niet).
Dat moet een SCANIA (verassend :lol:) LBS 141 ook met een henger worden, alleen een hele bijzondere.
Het moet namelijk een bulk combi worden, en dan in de vorm zoals ze vroeger veel in Zweden reden, de zogezegde Zweedse Bolletjes wagen.

Voor de gene die niet weten wat een bolletjes wagen is, hier een foto van wat het moet worden.

Afbeelding

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 dec, 2010 14:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 maart, 2009 20:05 pm
Berichten: 824
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Oei dat belooft een mooi project te worden Sebas.
Mooie voorbeelden kun je op die mellis lastbillar site vinden he :)

_________________
Check mijn Fotki site voor foto's: http://public.fotki.com/Kevvv/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 dec, 2010 18:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jan, 2008 0:15 am
Berichten: 764
Woonplaats: Eindhoven
Heeee Baske is weer aan de gang gegaan. Moooooi :lol: :lol:

Je begint weer met een leuke auto om te bouwen. Enne, natuuuurlijk weer een Scania.

Succes op je zolderkamertje. Er zullen mooie bouwmodellen vandaan komen :!: :!: :!: :wink:




Andere Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 dec, 2010 19:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 apr, 2010 19:37 pm
Berichten: 22
Aller eerst mijn complimenten voor die prachtige hobbykamer,
Maar de hamvraag was eigenlijk; waar heb jij die kit vandaan. Ben er naar op zoek. Hier in omgeving Rotterdam nergens te krijgen!

MvG

Erwin

_________________
Mijn Projecten;
Scania 142 combie
viewtopic.php?f=127&t=31440
Peterbilt+trailer
viewtopic.php?f=127&t=31441


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement