Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 21 sep, 2012 21:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hoi Ronald,

Het is goed om te lezen dat je schik hebt in je hobby want dit is toch wel de vereiste.
Alsmaar blijven proberen is inderdaad ook de weg naar progressie.
Wat de "negatieve" reascties betreft, het zijn doorgaans positief kritisch reacties waarbij je inderdaad een hoop lering uit kan trekken en datgene wat voor jou toepasbaar is eruit zien te halen.
Ik heb dan nog wat handige tips voor jouw, Voor het bijtippen een beetje lak in de dop spuiten en met een kwastje bijtippen want dan blijf je altijd in dezelfde kleur.
De kwasten met spiritus uitspoelen als je met Motip lak gekwast hebt, als je dan later de kwast onder de kraan verder afspoelt en een beetje in je vingers rolt dan krijg je weer een schone en zachte kwast.
Wanneer je Motip met kleur code koopt en veel moet spuiten dan verdiend het een aanbeveling een 2e bus erbij te kopen.
Het probleem is vaak dat kleur codes bad gewijs worden gefabriceerd, en er dus tint verschillen kunnen optreden als je dezelfde code op een later termijn nog eens bij koopt.
Wat de raamrubbers betreft, probeer het eens met een coctail prikkertje, puntje in de verf dopen en de rubbers volgen of afplakken en kwasten.
Kan je altijd kijken wat je prettiger vind om te doen.
Ik hoop je wat goede tips gegeven te hebben en ben benieuwd naar je volgende foto's.
Succes met 3300. :brouw:

Hermann


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 sep, 2012 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 17:01 pm
Berichten: 149
Woonplaats: Zegge
Heej mede-brouwers,

We komen er gelijk achteraan met het eindresultaat.
Ik heb na mijn laatste update steeds kort wat kleine dingetjes gedaan, dingetjes die niet echt opvallen, vandaar dat ik daar ook geen foto's van heb gemaakt.
Jullie zullen het nu dus alleen met de eindfoto's moeten doen, bij deze:

Afbeelding
Chauffeurskant

Afbeelding
Schuin van voor

Afbeelding
Voorkant

Afbeelding
Schuin van voor

Afbeelding
Bijrijderskant

Afbeelding
Bijrijderskant van de cabine (voor de niet-Brabanders die niet weten wat "vollen daamp" betekent, het valt misschien al te raden: het betekent 'vol gas')

Afbeelding
Achterkant

Afbeelding
De spatborden van wat dichterbij, die dingetjes boven de achterlichten moeten achteruitrijdlampen voorstellen, wat vinden jullie daarvan, lijken ze een beetje?
De luchtketel heb ik door warm te maken wat rechter kunnen hangen.

Afbeelding
Achterkant van de cabine

Afbeelding
Cabine gekanteld

Afbeelding
Langs de voorruit naar binnen kijken

Dat waren ze, vind het zelf een vrij aardig geheel geworden.

Gr. Ronald

_________________
Scania V8 S-U-P-E-R Swedish Pefection /// Passion for power /// Nothing beats a V8

Ron Feijns Transport /// Roosendaal - Holland

Laatste projecten: Volvo F12 Globetrotter /// DAF 3600 Space Cab /// Volvo F16 /// Bezig: DAF XF 95 SSC + Revell dieplader
Op de werkbank: Scania 164, DAF XF Super Space Cab


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 sep, 2012 22:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Mooi dat je er zelf tevreden over bent.
Persoonlijk vind ik het jammer dat je alles aan het chassis rood hebt geverfd, het zilver met rode belettering is wel goed gelukt. Afgezien van die dikke druiper op de zijkant :shock:.
Ook goed dat je de raamrubbers zwart hebt gemaakt.
Mvg christiaan

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2012 15:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Het totaalplaatje op zich valt nu zo afgebouwd reuze mee. Over een aantal zaken is genoeg doorgezaagd en gelukkig heb je het plezier en de moed gehouden om de DAF af te maken.
Het heeft weinig zin om wederom verbeterpunten aan te geven, hoofdzaak is dat je weer een bouwervaring rijker bent en je al doende leert.
Wist je dat de spatborden boven de voorwielen en die aan de cabine vastzitten van rubber zijn.
Ik ken maar een paar bedrijven die perse dat rubber meegespoten wilden hebben (o.a. Greving dacht ik) en waar in no time de stukken lak er vanaf knapten.
Zie nog eens een DAF op de kop te tikken en je zal zien dat je bij de bouw van die veel aan deze bouwervaring hebt gehad, samen met je Scania het je een mooi begin.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2012 18:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 09 mei, 2009 10:36 am
Berichten: 80
Woonplaats: noordwijk aan zee
Als jij doorgaat met bouwen en een beetje de adviesen opvolgt, en oefend met verven en spuiten worden de modellen beter en beter.Je ideeen zijn in iedergeval goed, het zijn dikke vrachtwagen.
Wat ook helpt is om een beetje op truck forums rond te kijken naar kleurstellingen van chassis en cabine's.

Lekker doorgaan zo!

Gr Bas Z

_________________
!komt goed!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 sep, 2012 17:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 17:01 pm
Berichten: 149
Woonplaats: Zegge
Heej mede-brouwers,

@Christiaan
Bedankt voor je reactie. Dat ik er zelf tevreden over ben is inderdaad heel mooi, maar dat is uiteindelijk ook waar we het voor doen toch? Dat we zelf vinden dat het mooi is geworden. Tja ik heb nu eenmaal graag alles in dezelfde kleur meespoten, kwestie van smaak. Die rubbers ben ik ook blij dat ik het gedaan heb, het zijn maar wat zwarte lijntjes en ze kosten verschrikkelijk veel moeite, en ze zijn niet heel strak, maar het doet zoveel, dat had ik zelf echt niet verwacht.

@Johannes
Sterker nog, ik vind hem mooi. Daar heb je gelijk in, maar wat gezegd moet worden mag gezegd worden. Ik ben niet zo'n opgever en ik kan me ook best nergens iets van aantrekken, dat is in sommige gevallen slecht en in sommige gevallen goed.
Nee, dat was me eigenlijk nooit opgevallen. Ik heb als soort voorbeeldje zeg maar even naar een zwarte 3300 gekeken, uit m'n hoofd was die van Eef. Vanwege het feit dat die zwart was is me dat nooit opgevallen. Zoals ik al aangeven heb spuit ik graag alles in dezelfde kleur mee, dus inderdaad ook die spatborden. Dat is dan weer het voordeel van modelbouw, daar knapt de lak niet vanaf...
Ik denk niet dat ik nog eens een 3300 ga bouwen, ik ben jong, dus ik bouw liever de moderne wagens. Wel heb ik nog een 3600 liggen en ik wil ooit nog een keer 95XF bouwen die bij ons nog heeft rondgereden. Dat was de laatste bij ons, dus dat is wel een speciale vind ik.

@Bas
Dat ga ik ook zeker doen, hoe meer ervaring en advies, hoe beter!
Bedankt, ik vind het een heel mooi compliment!
Wat betreft kleuren, ik houd misschien te veel vast aan rood en wit, maar dat is wel wat ik mooi vind en zo heeft het ook een mooi geheel in de kast.

Gr. Ronald

_________________
Scania V8 S-U-P-E-R Swedish Pefection /// Passion for power /// Nothing beats a V8

Ron Feijns Transport /// Roosendaal - Holland

Laatste projecten: Volvo F12 Globetrotter /// DAF 3600 Space Cab /// Volvo F16 /// Bezig: DAF XF 95 SSC + Revell dieplader
Op de werkbank: Scania 164, DAF XF Super Space Cab


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement