Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 10:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2012 15:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Een plasticzak vindt ik persoonlijk nogal een vies gedoe. Neem van die invries- en/of magnetronbakken met een deksel erop, kosten geen drol, werkt veel schoner en is handiger weg te zetten. Ze zijn er groot genoeg om een cabine in te leggen of zelfs een heel chassis.

Afbeelding

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 aug, 2012 17:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 feb, 2011 19:49 pm
Berichten: 11
Woonplaats: Rijswijk ZH
Ik gebruik voor mijn andere hobby ook wel eens de bakjes die je bij de chinees krijgt.
voor de modellen welke ik nog moet en wil gaan bouwen. zal ik mijn chinese doosjes als opslag gaan gebruiken.

grtz

Hilco

succes met het verf vrij krijgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 aug, 2012 19:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 17:01 pm
Berichten: 149
Woonplaats: Zegge
Heej mede-brouwers,

Ik had deze antwoorden natuurlijk al wel verwacht. Neemt niet weg dat ik er vreselijk tegenop zag om m'n cabine in de remolie te gooien. Ik zag al m'n arbeid al in rook (remolie) opgaan. Noem me eigenwijs, maar daarom heb ik het ook niet gedaan. Wat ik wel heb gedaan, is de lelijke plekken er tot aan het plastic afgeschuurd, opnieuw in de primer gezet en opnieuw zilver gespoten. De meningen zullen daarover verdeeld zijn, maar ik vind zelf het resultaat niet tegenvallen, zeker gezien de moeite die ervoor gedaan heb.
Ik zal het maar meteen laten zien:

Afbeelding
Cabine rechtsachter

Afbeelding
Cabine linksboven

Verder heb ik ook het chassis rood gespoten, ook daarvan foto's uiteraard:

Afbeelding
Chassis vanaf de zijkant

Afbeelding
Motorblok van bovenaf

Afbeelding
Assenstel van bovenaf

Afbeelding
Chassis vanaf de achterkant
Hier is goed te zien hoe het linkerachterspatbord nogal schuin is gaan hangen. Ik snap niet hoe dit komt, ik heb alles bij alle vier de spatborden precies hetzelfde gedaan, namelijk vastlijmen en dan precies genoeg eronder leggen zodat hij in de goede positie opdroogt. Dit heb ik zo enkele dagen laten staan zodat ik zeker wist dat ze op de goede manier vast kwamen te zitten. Bij drie gaat het goed, bij één fout. :( Iemand suggesties over hoe dit op te lossen? Ik dacht zelf aan losmaken, opnieuw lijmen en opnieuw spuiten, maar misschien kan het anders.

Nu wil ik aan het interieur beginnen, dit staat al in elkaar. Dit hou ik helemaal standaard, ik geef het alleen een kleurtje. Ik zat zelf te denken aan rood en wit, bijvoorbeeld de pook en het stuur wit, de rest rood. Ik weet alleen niet of dit mooi zal zijn, er zijn vast mensen die dit wel in kunnen schatten. Verder zijn suggesties over andere kleuren ook altijd welkom natuurlijk!

Gr. Ronald

_________________
Scania V8 S-U-P-E-R Swedish Pefection /// Passion for power /// Nothing beats a V8

Ron Feijns Transport /// Roosendaal - Holland

Laatste projecten: Volvo F12 Globetrotter /// DAF 3600 Space Cab /// Volvo F16 /// Bezig: DAF XF 95 SSC + Revell dieplader
Op de werkbank: Scania 164, DAF XF Super Space Cab


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 aug, 2012 0:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 22 aug, 2012 20:26 pm
Berichten: 5
Kun je et spatbord steuntje niet voorzichtig een beetje warm maken en dan in de goede positie laten afkoelen, aangezien de lijm het ook laat smelten, misschien hoef je dan niet opnieuw te spuiten, ik weet niet of aansteker goed gaat met verf, maat probeer anders een spijker in een tang en die verhitten en dan aan de onder kant van de steun voorzichtig er tegen aan tippen. is de verf dan toch nog aan de onderkant aangetast dan kun je die nog altijd aanstippen met verf.

Groet Stef


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 aug, 2012 0:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Ronald_V8 schreef:
Heej mede-brouwers,

Ik had deze antwoorden natuurlijk al wel verwacht.
Noem me eigenwijs,
Wat ik wel heb gedaan, is de lelijke plekken er tot aan het plastic afgeschuurd, opnieuw in de primer gezet en opnieuw zilver gespoten.

De meningen zullen daarover verdeeld zijn, maar ik vind zelf het resultaat niet tegenvallen, zeker gezien de moeite die ervoor gedaan heb.
Ik zal het maar meteen laten zien:

Gr. Ronald


Ronald,

Ik denk dat die meningen niet zo verdeeld zijn..... :? :roll:

Wanneer je zelf weet dat het niet mooi is geworden, je spuitwerk op je bouwsels op dit forum laat zien, werkelijk alle adviezen in de wind slaat en doormoddert dan verschilt dat wezenlijk van wat je medebrouwers nu juist zo leuk vinden aan een forum. :( :( Eigenlijk vind ik het een belediging van je medebrouwers.......

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 aug, 2012 10:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
rolf mulder schreef:
Ronald,

Ik denk dat die meningen niet zo verdeeld zijn..... :? :roll:

Wanneer je zelf weet dat het niet mooi is geworden, je spuitwerk op je bouwsels op dit forum laat zien, werkelijk alle adviezen in de wind slaat en doormoddert dan verschilt dat wezenlijk van wat je medebrouwers nu juist zo leuk vinden aan een forum. :( :( Eigenlijk vind ik het een belediging van je medebrouwers.......

Rolf


Tja Ronald, ik denk dat Rolf hiermee de spijker op z'n kop slaat. Je hoeft niet alle advies op te volgen, maar in geval van je cabine, was een remoliebad de enige oplossing geweest. Nu ben je aan het rommelen geweest met plekjes schuren en bijspuiten, met als eindresultaat; nog niet netjes.... Ik verwoord het vriendelijk :|
Het forum is er inderdaad om elkaar te helpen en tips en tricks uit te wisselen, doe er dan je voordeel mee!

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 aug, 2012 12:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
En toch vind ik dit een héél leerzaam topic. :mrgreen:
Ikzelf zal nooit doorborduren op een mislukte poging, ( zie cabine verbouwing Mercedes NG), en zie hier de reden waarom maar begin weer van voren af aan.
Citaat:
Ik zag al m'n arbeid al in rook (remolie) opgaan.
Ook ik heb wat arbeid in de remolie/mr.muscle zien opgaan maar heeft uiteindelijk wel een veel beter resultaat gehad dan in de 1e instantie het geval was.
Tegenslag hoort erbij, hoe vervelend het ook is maar uiteindelijk ben je er zelf alleen maar blij mee dat je het toch gedaan hebt.
In dit geval had je uiteindelijk een véél beter resultaat gehad als je bij deze "krijgertjes" anders was begonnen met meer geduld, tijd en een doordachte aanpak.
Zoals mijn voorgangers al hebben gezegd wordt hulp van alle kanten gegeven, het heeft mij ook veel geholpen.
Dussss.... :roll:...ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
Ik heb trouwens nooit geweten dat bij Daf alles op, aan en tussen het chassis rood was. :o

Hermann


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 aug, 2012 14:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 maart, 2011 18:55 pm
Berichten: 1011
Woonplaats: Urk
Woedram schreef:
Ik heb trouwens nooit geweten dat bij Daf alles op, aan en tussen het chassis rood was. :o

Hermann


Ach, dat moet ik dan weer toegeven...
Bij meerdere gerestaukwaste old/ youngtimers zie je dit ook....


Maar ik durf wel te wedden dat de grote zakker rechts onder de voorruit niet weggeschuurd is .......

_________________
...Bergingswagens in Florida...
Lonestar (detail)foto's voor de modelbouwer...
Mijn fotoalbums op Facebook...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 aug, 2012 17:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 17:01 pm
Berichten: 149
Woonplaats: Zegge
Woedram schreef:
Ik heb trouwens nooit geweten dat bij Daf alles op, aan en tussen het chassis rood was. :o

Hermann


Heej Hermann

Dat is dan weer een kwestie van smaak denk ik, ik vind het persoonlijk mooi wanneer zoveel mogelijk in dezelfde kleur is meegespoten. Wanneer die mogelijkheid er is, zal ik dat ook doen en heb ik dat dus ook gedaan. Ik neem aan dat je doelt op luchtbalgen en de traanplaat en dergelijke, ik zal zeggen wat ik daar van vindt. Luchtbalgen vind ik een onbelangrijk detail, nou wil dat niet zeggen dat ik het niet mooi vind wanneer iemand leidingen aan zijn luchtbalgen maakt en de luchtbalgen zwart maakt, integendeel. Alleen vind ik het zelf mooi wanneer alles dezelfde kleur, vandaar dat ik ook de traanplaat voor het spuiten op het chassis heb gelijmd. Ik had hem ook zilver of chroom kunnen spuiten en achteraf erop lijmen, maar ik vind dit mooier. En dat is toch waar het uiteindelijk om draait, wat ik mooi vind?

Gr. Ronald

_________________
Scania V8 S-U-P-E-R Swedish Pefection /// Passion for power /// Nothing beats a V8

Ron Feijns Transport /// Roosendaal - Holland

Laatste projecten: Volvo F12 Globetrotter /// DAF 3600 Space Cab /// Volvo F16 /// Bezig: DAF XF 95 SSC + Revell dieplader
Op de werkbank: Scania 164, DAF XF Super Space Cab


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 aug, 2012 19:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 maart, 2011 18:55 pm
Berichten: 1011
Woonplaats: Urk
Luchtbalgen ???

Op een bladgeveerde trekker ?????

Hermann doelt meer op de motor ,accubakdeksel ed...
Die hebben in het echt toch wel een iets andere kleur dan het chassis.

_________________
...Bergingswagens in Florida...
Lonestar (detail)foto's voor de modelbouwer...
Mijn fotoalbums op Facebook...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement