Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 22 apr, 2012 11:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Indrukwekkend wat je allemaal in deze schaal voor elkaar krijgt, ik zou moeite hebben om 't allemaal te kunnen zien. En ja, ik draag al een bril....
Geweldig, succes verder :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 apr, 2012 12:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Nogmaals dank voor alle lovende woorden :roll:

Citaat:
Moet je wel een heel goed vergrootglas voor hebben, en goeie ogen.

Dat valt wel mee, ik heb eigenlijk hele slechte ogen ... ben behoorlijk bijziend ... maar het voordeel van deze handicap is wel dat als ik mijn bril afzet ik heel erg dichtbij erg goed zie. :wink:

Om een idee te geven wat in deze schaal in de winkel verkrijgbaar is. En wat de motivatie was om het beter te willen maken.

Afbeelding

Bovenstaand een modelletje van Wiking, vaak nog redelijk gedetailleerde cabines. Maar chassis, wielen etc zijn 'om te huilen'. Interieur zit er niet in, dit is een massief blokje plastic. Alhoewel ze onlangs een VW T5 bestelbus hebben uitgegeven waarbij ik moet toegeven dat dat al wel redelijk de goede kant op gaat.

Afbeelding
Afbeelding

Lemke is een andere fabrikant die al redelijk goede stappen aan het zetten is. Deels uitgewerkt chassis, met vrijstaande details. Een interieur (2 stoelen en ... tja wat is het ... een stuur???????? :lol: :lol: :lol: En voor de kenners ... let op de koppelingsschotel :D

Van het Lemke model heb ik overigens wel de spaken van het Trilex-wiel gebruikt voor mijn wielen door er een afgietsel van te maken. Afgietsel is eigelijk een heel groot woord. In deze schaal zijn sommige dingen weer kinderlijk eenvoudig. Ik heb het wieltje losgehaald en plat op mijn werkbak gelegd. Daarna heb ik (terwijl ik toch al wat anders aan het gieten was) er een druppel siliconen gietrubber op laten vallen. Na droging losgepulkt, omgedraaid en daar weer wat Epoxy resin op gedruppeld. Klaar kopie :lol:

Omdat het inderdaad moelijk voor te stellen is hoe groot, of in dit geval klein, zoiets is heb ik alles naar buiten 'gesjouwd' :wink: en met beter licht van het model nog wat foto's gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Al deze foto's in vergelijking met een Italeri 1:24 wiel

Even tussendoor een vraag:
Veel duitse vrachtwagens hadden in de jaren '50-'60 van de vorige eeuw (dat klinkt ver weg) Trilexvelgen of sternaven. Nu dacht ik dat de velg dan uit 3 schalen bestaat en deze wordt vastgehouden door de klemmen op de 'ster' Maar hoe zit dat dan met het reservewiel? Zat daar ook zo'n ster in? Of was dat een stalen velg? En hoe ging dat met verwisselen? (Dit omdat ik die actie misschien ook in het klein wil uitbeelden, vandaar).

Afbeelding
Afbeelding

En ook nog twee plaatjes met een liniaal. Sorry VinnieGerard; Het 50ct muntstuk was ik vergeten. Ik hoop dat dit ook een indruk geeft :wink:

Groetjes,
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement