Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 9:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 307 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2012 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Nu dat m'n Heller Trailor qua bouwen bijna klaar is en het wachten is op geschikt spuitweer heb ik een oud trailer idee weer eens opgepakt. Al jaren wil ik een Bulk Tanker bouwen. Niet zo'n kieper maar eentje die met een compressor op druk wordt gebracht en zo zijn lading in een silo pompt. M'n vader reed vroeger op zo'n ding met cement "Alweer 30 ton Nederlands Cement", wie kent ze nog in het geel/groen?

Afbeelding

De vorm van de tank met trechters aan de onderzijde maakt het niet makkelijk maar na de aanschaf van enkele 1:87 exemplaren zag ik het licht en was er snel een Autocad tekening gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De uitslag van de trechters vergde nog wat hogere wiskunde, nooit mijn sterkste punt geweest maar ook dat is gelukt en heb ik in papier al een proefmodel kunnen plakken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgende fase is het snijden en bouwen in plastic plaat. De ronde kopeinde ga ik vorm geven in van dat blauwe isolatie spul, 2x twee gespiegelde delen, daar weer een mal van maken om ze uiteindelijk in resin te kunnen gieten. De schuine steundelen en het chassis worden van de week nog nader uitgetekend. De uiteindelijke trailer is een jaren '70 model zodat bij deze ook jaren '60 (zie bv de MB LP op de achtergrond van onderstaande zwart/wit foto) en jaren '80 trucks gebouwd kunnen worden.

Afbeelding
Afbeelding

Van de week meer, groet, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Laatst bijgewerkt door AdV-Online op wo 01 jan, 2014 23:51 pm, in totaal 10 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2012 21:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Het moet niet gekker worden hier :shock: :shock: :shock: ..........Heel veel succes André en de uitslagen goed bewaren.
Zoals je laatste foto al laat zien zullen er ook wel wat Cementbouw fans zijn die zo'n Ford combi wel willen bouwen (ik ken er wel één :wink: )

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2012 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hoi André

Dat deze bij jou in de planning stond wist ik dan ook weer via Hessel :lol:.
Ik ben toch echt wel benieuwd hoe je dit beet gaat pakken, want ondanks dat je volgens jou zeggen het licht hebt gezien lijkt het mij toch een moeilijke bouw.
Niks maar dan ook niks loopt recht aan deze trailer, dus bij deze alvast veel succes.
Je knip en plakwerk ziet er al goed uit, je ziet hier al goed de basis vorm.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2012 21:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 maart, 2009 20:05 pm
Berichten: 824
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Hmmmmmm, wordt wel een leuk item als volgende DMTC trailer......hint......

_________________
Check mijn Fotki site voor foto's: http://public.fotki.com/Kevvv/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2012 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Potver... Andre!

Dat is een geweldig projekt en de voorbeelden zijn nog beter, vooral die Volvo met liftas op de eerste foto aan de rechterkant, smullen.

Maar eerst de constructie van de trailer. Een hele uitdaging lijkt me maar volgens mij zit je in een aardige "flow" wat betreft bouwen en dat is interessant om te volgen. Zelf kom ik er wat minder aan toe de laatste tijd.

Succes

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2012 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Leuk al dat enthousiasme, het is hier niet minder, ik ben inderdaad lekker op dreef! :wink: Ik ben 'm zo aan het uitdenken dat het reproduceerbaar is en het dus geen "one off" hoeft te blijven. De enkele resin gevallen die je hier en daar kan kopen zijn of te modern, of een kieper, of van te slechte kwaliteit en bijna allemaal veels te duur. Hij staat op de lijst van mogelijke DMTC projecten maar dat is geen garantie want daar staat nog veel meer op. Eerst maar eens dit "prototype" op z'n wielen krijgen. Voor de liefhebbers nog wat Geel/Groene F89 foto;s. Let wel, deze trailers zijn iets anders:

Afbeelding
Afbeelding

André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2012 21:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Mooi project inderdaad! Komt er ook een F89 voor? Kleuren zijn wel prachtig van deze combinatie.

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2012 21:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooi projekt! Kleine kanttekening; ook die kiepers kunnen met een compressor op druk gebracht worden om de inhoud in een silo te blazen........... Spreek uit ervaring, doe het elke dag :mrgreen:
Hoe dan ook, succes :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2012 22:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Kijk, dit zijn van die topic's die ik graag voorbij zie komen :brouw:

Succes met de bouw André.

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2012 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Ik voel aankomen dat mijn F89 project wat in de ijskast staat een andere wending gaat krijgen nu deze trailer zo lekker gaat. Dat die kiepers ook op druk gebracht konden worden dat wist ik niet, je leert iedere dag! Bij de Cetra (waar m'n vader vroeger werkte) hebben zo ook eens een kieper gehad, was geen succes.

Afbeelding

Ik heb vanavond nog het chassis deel in grote lijnen uitgewerkt. Hieruit kan ik de te snijden onderdelen halen en deze constructie meegeven. De lering uit ons DMTC Container Chassis is vooral het ontbreken van nokjes en sleuven die de juiste constructie plek aangeven. Iets wat Hessel wel doet in zijn projecten en dat is niet alleen makkelijk met lijmen, tevens geeft het extra stevigheid. Kan nog wel uren doorgaan met tekenen, de motivatie is zeer hoog, maar de nodige nachtrust is toch ook belangrijk. Morgen meer!

Afbeelding

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 307 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement