Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 273 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 28  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2012 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Let it snow, let it snow :brouw: Jabbeke moet geen probleem zijn als ik het tempo zie waarin je weer bouwt. Prachtig gedaan die as en het chassis.

:shock: :shock:

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2012 22:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 21 nov, 2010 21:59 pm
Berichten: 159
Woonplaats: gouda
1 woord BRILJANT!!!!!

_________________
quiter's never win, winner's never quit.
live to win, take it all, keep fighting 'till you fall.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2012 2:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Het is weer verbazingwekkend om te zien in welk tempo je weer van start gaat.
Ondanks dat het chassis nog kaal is vind ik het er al weer geweldig uit zien.
In dit geval mag het inderdaad nog wel even sneeuwen/vriezen, deste eerder hebben we weer een schitterende update :brouw:

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2012 7:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
Ja prachtig, maar dat vindt iedereen. is het misschien een idee, dat lukt jou echt wel, om de banden iets in een beladen toestand te laten lijken, dus iets dikkere wangen aan de onderzijde. worden ze niet zo strak als nu het geval is. of je moet hem leeg/ gelost laten. dan zijn ze natuurlijk wel goed. als ze in beladen toestand rondrijden weegt zo'n reus ook meer dan 50 ton,, 50:24= ruim 2 ton op schaal. en in zulke banden gaat nogal wat lucht, dus hoeveel spanning er ook in zit, zakken doen ze zeker met een vrachtje klei erin.
doe lekker door, maar deze aansporing heb je zeker niet nodig.

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2012 11:44 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Aangezien deze trucks hoofdzakelijk naast de openbare weg rijden en dus meestal in het terrein is volgens mij de bandenspanning al zo laag dat je onbeladen de banden al ziet 'bulgen'. Dus als je het echt goed wilt doen zal je dus een beetje de banden moeten gaan laten doorzakken.
En even over het schaalgewicht: een model is een voorwerp in 3 (!!) dimensies....dat betekent ook dat wanneer je de ( aangenomen ) 50 ton door 24 deelt je er nog langerna niet bent want je mag het nog 2 maal door 24 delen zodat je dus uit komt op 3616gr oftewel 3,6kg.....een model is tenslotte niet alleen 24 maal korter maar ook 24 maal smaller en 24 maal lager: 24 tot de derde macht dus :wink:
Nog 5 weken tot Jabbeke en ik ben echt benieuwd, en daar sta ik niet alleen in, hoever Zeger gaat komen met dit project......tot die tijd zullen we het met foto's moeten doen :brouw:

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2012 12:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Citaat:
Aangezien deze trucks hoofdzakelijk naast de openbare weg rijden en dus meestal in het terrein is volgens mij de bandenspanning al zo laag dat je onbeladen de banden al ziet 'bulgen'. Dus als je het echt goed wilt doen zal je dus een beetje de banden moeten gaan laten doorzakken.
En even over het schaalgewicht: een model is een voorwerp in 3 (!!) dimensies....dat betekent ook dat wanneer je de ( aangenomen ) 50 ton door 24 deelt je er nog langerna niet bent want je mag het nog 2 maal door 24 delen zodat je dus uit komt op 3616gr oftewel 3,6kg.....een model is tenslotte niet alleen 24 maal korter maar ook 24 maal smaller en 24 maal lager: 24 tot de derde macht dus


In de woelige tijden van onderwijsland vind ik de uitleg van Arjan briljant :lol: :lol: :lol: . Als wiskunde-docent heb ik er weinig aan toe te voegen. Je kunt altijd nog het onderwijs in dus. :wink: :wink:

Briljant stukje werk tot nog toe.

Hessel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2012 21:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
Arjan Ouwendijk schreef:
Aangezien deze trucks hoofdzakelijk naast de openbare weg rijden en dus meestal in het terrein is volgens mij de bandenspanning al zo laag dat je onbeladen de banden al ziet 'bulgen'. Dus als je het echt goed wilt doen zal je dus een beetje de banden moeten gaan laten doorzakken.
En even over het schaalgewicht: een model is een voorwerp in 3 (!!) dimensies....dat betekent ook dat wanneer je de ( aangenomen ) 50 ton door 24 deelt je er nog langerna niet bent want je mag het nog 2 maal door 24 delen zodat je dus uit komt op 3616gr oftewel 3,6kg.....een model is tenslotte niet alleen 24 maal korter maar ook 24 maal smaller en 24 maal lager: 24 tot de derde macht dus :wink:
Nog 5 weken tot Jabbeke en ik ben echt benieuwd, en daar sta ik niet alleen in, hoever Zeger gaat komen met dit project......tot die tijd zullen we het met foto's moeten doen :brouw:

Gr. Arjan


sorry arjan, je hebt eigenlijk weer gelijk, maar was eigenlijk een geintje hoor.

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2012 22:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Dit wordt weer zo'n bouwverslag die je elke dag weer even gaat bekijken hoe het vordert. Ik vraag me alleen af hoe het kan dat jij ook chauffeur bent (op een berger toch) en dan toch zoveel tijd hebt om aan al deze modellen te bouwen. Ik heb de hele week nog geen tijd gehad om te bouwen :(

Maar ik wens je weer veel succes met de bouw... inderdaad een mooi ding voor op de dieplader!

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2012 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Je bent in de war met Jeff.
Zeger geeft motorrijlessen en waarschijnlijk door het 'slechte' weer van de afgelopen dagen er niet veel op uit kunnen gaan met de motor. Des te meer tijd om te bouwen.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2012 21:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
moddertrukker schreef:
Je bent in de war met Jeff.
Zeger geeft motorrijlessen en waarschijnlijk door het 'slechte' weer van de afgelopen dagen er niet veel op uit kunnen gaan met de motor. Des te meer tijd om te bouwen.


Dank je Jeroen, en als ik de voorspellingen zo bekijk, zal ik deze week nog wel wat bouwen denk ik. :)

En dat heb ik vandaag ook maar gedaan. Ik ben vandaag bezig geweest met de besturing. Dat gaat door middel van twee hydraulische cilinders. Daarvoor moest ik ook het koppelstuk maken waar de twee delen mee aan elkaar zitten en waar hij op scharniert. En je zou het zo niet zeggen misschien, maar dat was eigenlijk nog best een lastig onderdeel om te maken. Maar het werkt. :D De neus kan naar links en naar rechts bewegen, maar hij draait ook in de lengte as.

Nu ben ik bezig om de cilinders te maken en tussendoor, wanneer de lijm even moet drogen, ben ik begonnen aan de reactiestangen voor de assen. Hoewel, stangen. Het zijn bijna balken. :)

De banden zal ik nog eens even bekijken, of dat ik het voor elkaar krijg om ze realistisch wat door te laten zakken.

Gr. Zeger

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 273 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 28  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement