Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 9:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 jan, 2012 21:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Haai allen, ik zie dat het bouwvirus weer aardig toeslaat met de vele nieuwe en opgepoetste brouwverslagen. Goed en leuk om te zien. Dus hier nog een nieuwe. Het is de trailer voor achter mijn Diamond Reo en wel onze eigen DMTC 20 voets containertrailer. Dit maal in 1:25 zodat het goed bij de 1:25 DR past. Het chassis en ophanging is standaard van de kit genomen en met onderdelen van de AMT tanktrailer en Ertl dumptrailer heb ik het nader gedetaileerd. De velgen zijn van een AMT Moving Van waar weer de oude Revell banden perfect omheen passen zoals op de DR. De spatlappen zijn nog wat dik. Of ik schuur die dunner of ik maak geheel nieuwe met een fraai logo er op. Een container is ondertussen in Autocad uitgetekend welke hopelijk eind van de maand cnc gesneden gaat worden. Met wat geluk staat er in een Jabbeke een compleet nieuwe combinatie met lading van mij!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Laatst bijgewerkt door AdV-Online op do 08 maart, 2012 22:24 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2012 0:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 maart, 2009 20:05 pm
Berichten: 824
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Spulleke! 8)
Een 20 ft container CNC gefreesd....hmmm komt daar ook nog een 1:24 versie van net zoals bij de trailers :?:
Ben benieuwd wat jij ervan maakt Andre, leuk om nu al de onderlinge verschillen te zen.
Wat me als eerste opvalt zijn je steunpoten, die zijn van AMT?
Heb namelijk bij KFS steunpoten besteld en die lijken er verdacht veel op :lol:

_________________
Check mijn Fotki site voor foto's: http://public.fotki.com/Kevvv/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2012 0:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Kevvv schreef:
Een 20 ft container CNC gefreesd....hmmm komt daar ook nog een 1:24 versie van net zoals bij de trailers :?: Wat me als eerste opvalt zijn je steunpoten, die zijn van AMT? Heb namelijk bij KFS steunpoten besteld en die lijken er verdacht veel op :lol:


De container die ik getekend heb is geen normale container. Het is één met vlakke wanden en een roldeur. Het idee is dat het een rijdende werkplaats is voor de olievelden.

En ja, die Howard toch, heeft ie werkelijk iets gekopieerd? Hij, die daar altijd zo op tegen is, foei!! :mrgreen:

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2012 11:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Citaat:
En ja, die Howard toch, heeft ie werkelijk iets gekopieerd? Hij, die daar altijd zo op tegen is, foei!!

hahaha :mrgreen:
Ach die discussies over onderdelen, iedereen met aftermarket parts gebruikt wel iets van de grote kunststof fabrikanten en waarom ook niet. Beter goed "geleend" dan slecht nagemaakt.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2012 12:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 maart, 2009 20:05 pm
Berichten: 824
Woonplaats: Sint-Oedenrode
ingzagers schreef:
Citaat:
En ja, die Howard toch, heeft ie werkelijk iets gekopieerd? Hij, die daar altijd zo op tegen is, foei!!

hahaha :mrgreen:
Ach die discussies over onderdelen, iedereen met aftermarket parts gebruikt wel iets van de grote kunststof fabrikanten en waarom ook niet. Beter goed "geleend" dan slecht nagemaakt.

Johannes



Amen brother :lol:

_________________
Check mijn Fotki site voor foto's: http://public.fotki.com/Kevvv/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2012 19:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
AdV-Online schreef:
De container die ik getekend heb is geen normale container. Het is één met vlakke wanden en een roldeur. Het idee is dat het een rijdende werkplaats is voor de olievelden.

Kan je er dan mits wat aanpassingen ook een reefer container van maken?

Off topic:
AdV-Online schreef:
En ja, die Howard toch, heeft ie werkelijk iets gekopieerd? Hij, die daar altijd zo op tegen is, foei!! :mrgreen:

Steek H en zijn spitsbroeder M&G samen in een zak en je zou niet weten welk een er het eerst te moeten uithalen, je zou ze op TMW eens moeten bezig zien over JCL :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 jan, 2012 10:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Aerodyne schreef:
AdV-Online schreef:
De container die ik getekend heb is geen normale container. Het is één met vlakke wanden en een roldeur. Het idee is dat het een rijdende werkplaats is voor de olievelden.

Kan je er dan mits wat aanpassingen ook een reefer container van maken?

Een handige modelbouwer zou dat moeten kunnen. Als je er een koelunit bij maakt en de roldeur voor gewone deuren vervangt kom je een heel eind. Ik had het idee om de deuren van een AMT Reefer te gebruiken maar die zijn te lang. Je kan ze natuurlijk altijd inkorten of zelf maken. De koelunit is nog het lastigste, die zit inwendig en niet er buitenop met de nodige detailering tot gevolg. Maar, zoals ik als zei, een handige modelbouwer kan daar wel uitkomen.

Afbeelding

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jan, 2012 17:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Vandaag een vrije dag en die heerlijk besteed aan de hobby. De trailer heeft zijn luchttank, luchtleidingen en remboosters gekregen. De tank en de boosters zijn van de Ertl dumptrailer. Die Ertl kit heeft deze luchtleidingen details inclusief slang al in zich en dat is voor de tijd waaruit die kit stamt, eind jaren 60/ begin jaren 70, best bijzonder te noemen. Toen ik in 1997 weer met de hobby begon was de Ertl dumptrailer de eerste kit die ik bouwde. Het aanbrengen van de luchtleidingen leek me toen onbegonnen werk en dus niet gedaan, nu is het een fluitje van een cent. Zo zie je maar hoe je kan groeien in de hobby. Nog een paar kleine details wil ik doen en dan is de trailer klaar voor verf. Wederom helemaal mat rood, zal wel weer 3x moeten gebeuren! :?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groet, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jan, 2012 17:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Lijkt me veel werk om dat te schilderen met al die inwendige hoeken André, nog niet overwogen om te airbrushen (krijg je 'm er met mat geheid in 1 arbeidsgang onder)
Ik weet trouwens niet veel van trailerremmen af maar hoort er op de remcilinder ook niet een ontluchtingsleiding?

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jan, 2012 17:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
ingzagers schreef:
Lijkt me veel werk om dat te schilderen met al die inwendige hoeken André, nog niet overwogen om te airbrushen (krijg je 'm er met mat geheid in 1 arbeidsgang onder). Ik weet trouwens niet veel van trailerremmen af maar hoort er op de remcilinder ook niet een ontluchtingsleiding? Johannes

Dat schilderen is niet zo lastig als het lijkt hoor, het chassis van de Diamond Reo was lastiger, vooral bij de aandrijfassen, dit trailerchassis is vrij open om overal goed bij te kunnen. Neemt niet weg dat een airbrush toch wel steeds aantrekkelijker wordt maar dan zal ik ook een spuitcabine met afzuiging moeten maken, of niet?

Een ontluchtingsleiding zeg je? Zou zo maar kunnen, heb er eigenlijk ook geen verstand van, ik doe ook maar dat wat er goed uit ziet! :mrgreen: Kan me voorstellen dat de luchttank een ontluchtingsventiel heeft. Die kan ik er nog op maken. Als iemand hier iets meer van weet dan leer ik er graag van!

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement