Na wat aanloop probleempjes begin ik nu een beetje m,n weg te vinden op dit forum.
Vandaag weer even wat plaatjes van de piekkist en vangmuil.
In dit onderdeel is veel tijd gaan zitten omdat dit geheel uit plaatjes is opgebouwd, 17 om precies te zijn.
Tevens is de vangmuil beweegbaar in axiaal en radiaal richting.
Het plaatsen van de naloopas was ook even mikken omdat de luchtvering pas op het laatst is geplaats.
De centrale luchtbalg eerst geplaats voordat alles vastgezet werd.
Later met pincet de balg omhoog gehaald om vastgelijmd the worden op de lift constructie.
Alles alvast schilderen omdat je er later niet meer met een kwast bijkomt, dit geld ook voor de dwarsverbindingen van het chassis.
Tevens is de brandstof tank ook vergroot, de uiteinden behouden en bij de ophangbeugels afgesneden, tevens moest de ophang bevestiging op het orginele chassis verwijderd worden om vervolgens een andere zelf te maken die overeen komt met de nieuwe afstand.
Hierna zijn de nodige luchtleidingen geplaatst.
Deze zoveel mogelijk na proberen te zoeken op het net.
De luchtflessen moesten nog geplamuurd worden omdat deze in de kit niet volledig gesloten waren.
Er zaten wat reduceerpotjes meegegoten die ik eerst verwijderd heb om vervolgens na plamuur/schuur sessie alles weer netjes terug te plaatsen of aan te passen.
Tevens nog wat openingen in het chassis gemaakt daar waar de leidingen naar binnen gaan.
Ik heb op het net een site gevonden waarvan 1 SK en 1 NG model tot 1 camper word gemaakt.
Ongeloofelijk veel beeld materiaal tijdens de sloop en restauratie van deze trucks.
Alle onderdelen zijn hier mooi vastgelegd waardoor ik goed uit de voeten kan met deze SK.
De volgende sessie gaan we de motor en bak bekijken, deze zijn namelijk ook bewerkt.
Tot later.