Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 20:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 apr, 2012 12:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 17:01 pm
Berichten: 149
Woonplaats: Zegge
Heej Mede-brouwers,

M'n eerste brouwverslag is klaar, dus op naar de tweede! :brouw:
Het gaat een Scania T143 M500 Streamline worden, die ik gekregen heb van een collega, samen met een Volvo F16 en een DAF 3600, waarvoor mijn grote dank :D . Aan deze was hij al begonnen, vandaar dat ik deze eerst af wil maken. Ik weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik ermee wil gaan doen, daarbij wilde ik eigenlijk jullie hulp een beetje vragen. Hij is nu blauw (cabine) en rood (chassis) geverfd, dit ziet er allemaal zeer netjes uit, dat zit er allemaal strak op. Nu is mijn vraag of jullie misschien bedrijven weten in deze kleuren, of andere leuke ideeën hebben met deze kleuren. Als ik er een leuk idee bij vindt zitten, wil ik dat gaan doen, mocht dat niet het geval zijn, dan wil ik hem denk ik opnieuw gaan spuiten.

Hierbij de foto's, het is een dryfit, de cabine zit nog los, al wel in elkaar met het dak nog los. Het chassis staat al zo goed als helemaal in elkaar, alleen de schotel ligt er nog los op. De motorkap zit er al vast aan. De wielen zitten ook nog los, de velgen staan al wel in elkaar.

Zijkant van de Scania
Afbeelding
Cabine van bovenaf
Afbeelding
Cabine op het chassis van voor
Afbeelding
Achterkant van het chassis van bovenaf
Afbeelding
Sideskirts en de voorbumper
Afbeelding

Ik ben benieuwd!

Gr. Ronald

_________________
Scania V8 S-U-P-E-R Swedish Pefection /// Passion for power /// Nothing beats a V8

Ron Feijns Transport /// Roosendaal - Holland

Laatste projecten: Volvo F12 Globetrotter /// DAF 3600 Space Cab /// Volvo F16 /// Bezig: DAF XF 95 SSC + Revell dieplader
Op de werkbank: Scania 164, DAF XF Super Space Cab


Laatst bijgewerkt door Ronald_V8 op ma 23 jul, 2012 20:59 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 apr, 2012 16:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Haai Ronald, waarom een bepaalde bedrijfsuitvoering? Waarom niet een fabrieksuitvoering? :

Afbeelding

De oranje strepen uit de T142 kit er op en je bent al een heel eind. Ik snap dat het een 143 is welke je afmaakt maar met het klassieke blauw met rood zullen die oranje strepen vast niet misstaan. Ik ga er ook even van uit dat je camera niet het juiste rood weer geeft, heb ik ook altijd last van en dat het in het echt meer lijkt op dat van de brochure foto. Het blauw misschien ook wel.

Succes, André.

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 apr, 2012 16:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Misschien dat bijbehorende decal met lichtblauwe striping erop doen?
Maar wat toch altijd weer opvalt is die foute wielbasis, alhoewel deze er ook wel wat van kan.....
Afbeelding

Johannes


Laatst bijgewerkt door ingzagers op vr 27 apr, 2012 17:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 apr, 2012 17:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Tja die wielbasis hè, dat blijft vreselijk fout aan dit model. Die moet je eigenlijk wel verlengen. Maar als je de bestaande kleuren wilt behouden, is het idee van André nog niet zo verkeerd.
En alle commentaren en kritieken op je vorige model ter harte nemen, komt het helemaal goed.
Succes :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 apr, 2012 20:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Dit is nou één van de weinige Scania's die ik leuk vind :wink:

Ik sluit me helemaal aan bij André en Onne. Maak er een mooie fabrieks-afje van. Want qua kleur ben je al een heel eind op weg.

(Maar die van Johannes ziet er ook wel erg stoer uit)

Succes, wat je er ook van gaat maken.

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 apr, 2012 21:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 17:52 pm
Berichten: 885
Woonplaats: antwerpen (belgie)
en als je er niets wil aan veranderen kun je hem houden voor een tanktrailer.
en het blauw met rood kan wel voor een trekker van alfred talke.
maar als ze scanias hebben weet ik niet :roll:
succes er mee :wink:

grtz robby :brouw:

OP AANVRAAG :
scania R500 xantrans

LOPENDE PROJEKTEN :
daf 105 xf
volvo F 12 1/25 mr brandit


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 apr, 2012 21:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
reddog1880 schreef:
en het blauw met rood kan wel voor een trekker van alfred talke.
maar als ze scanias hebben weet ik niet :roll:
succes er mee :wink:

grtz robby :brouw:



Alfred Talke heeft zelf geen Scania's zover ik weet, maar Keuter transport uit Twist(D) rijdt wel voor Talke.
http://www.youtube.com/watch?v=YjGr7r3WILI

Maar geen neuzenshow daar hoor :mrgreen:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 mei, 2012 20:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 17:01 pm
Berichten: 149
Woonplaats: Zegge
Heej mede-brouwers,

Allereerst, heel erg bedankt voor de reacties!
Het idee van Alfred Talke spreekt me niet zo aan, dat lijkt me gewoon niets. In tegenstelling tot de fabrieksuitvoering, dat lijkt me wel wat om te gaan doen! :) Ook alles zo laten en de decals uit de doos erop doen lijkt me wel wat, alleen ben ik bang dat het lichtblauw van de decals niet mooi uitkomt op de cabine, iemand misschien ervaring met lichtblauwe decals op donkerblauw? :?
Probleem is alleen dat het blauw te donker is... :( Op de foto's lijkt het wel aardig op de kleur uit de folder, maar in het echt is het veel donkerder, het is echt donkerblauw. Het rood komt goed overeen.
Nu heb ik denk ik twee mogelijkheden:
1. Ik bouw niet de fabrieksversie
2. Ik bouw wel de fabrieksversie, dus ik ga hem overspuiten of opnieuw spuiten, met lichter blauw. Dan mis ik nog de decals, en ik vind de decals uit de doos ook wel mooi. Dus misschien wil ik hem, als ik hem toch moet overspuiten of opnieuw spuiten, wel zilver (zoals op de doos) of wit (het blijft toch mijn kleur :oops: ) spuiten en dan de decals uit de doos erop maken.

En dan is er eigenlijk ook nog wel een derde optie en dat is dat ik ineens een heel ander idee krijg. Maar goed, ik wil eerst maar eens horen wat jullie hier allemaal over denken en van vinden, want jullie zijn immers de experts!

En weer ben ik benieuwd!

Gr. Ronald

_________________
Scania V8 S-U-P-E-R Swedish Pefection /// Passion for power /// Nothing beats a V8

Ron Feijns Transport /// Roosendaal - Holland

Laatste projecten: Volvo F12 Globetrotter /// DAF 3600 Space Cab /// Volvo F16 /// Bezig: DAF XF 95 SSC + Revell dieplader
Op de werkbank: Scania 164, DAF XF Super Space Cab


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 mei, 2012 21:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Zo te zien zit de lak die er nu op zit nog niet zo beroerd uit en ik zou dat als uitgangspunt houden. Dat lichtblauwe van de decals schijnt niet door.
Heb je een beetje ervaring met spuitbussen dan zou je de cabine ook nog zilvermetallic kunnen spuiten en voor de fabriekslook kunnen gaat, zilver dekt wel goed.
Wit zou ik niet gaan proberen, ik lees nu al je problemen met het doorbloeden van het blauw op de naden en de worsteling met 20 lagen wit ofzo :wink: eindigend in een mr. muscle behandeling. Ik weet dat dan een zilver onderlaag ook goed is maar ik denk dat je dan nog wel 5 lagen wit erover heen moet spuiten en dan blijft er met al die lagen weinig detail meer over.
Soms moet je niet te moeilijk doen om iets in de vingers te krijgen, neem dat maar van mij aan.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 mei, 2012 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 17:01 pm
Berichten: 149
Woonplaats: Zegge
ingzagers schreef:
Zo te zien zit de lak die er nu op zit nog niet zo beroerd uit en ik zou dat als uitgangspunt houden. Dat lichtblauwe van de decals schijnt niet door.
Heb je een beetje ervaring met spuitbussen dan zou je de cabine ook nog zilvermetallic kunnen spuiten en voor de fabriekslook kunnen gaat, zilver dekt wel goed.
Wit zou ik niet gaan proberen, ik lees nu al je problemen met het doorbloeden van het blauw op de naden en de worsteling met 20 lagen wit ofzo :wink: eindigend in een mr. muscle behandeling. Ik weet dat dan een zilver onderlaag ook goed is maar ik denk dat je dan nog wel 5 lagen wit erover heen moet spuiten en dan blijft er met al die lagen weinig detail meer over.
Soms moet je niet te moeilijk doen om iets in de vingers te krijgen, neem dat maar van mij aan.

Johannes


Oké, bedankt voor de raad Johannes!
Ik denk dat ik hem dan zilverkleurig ga spuiten, dan steken de decals mooi af, mooier dan dat het nu is denk ik. Ook is het redelijk makkelijk te doen, omdat ik er dan zo overheen kan spuiten. Wit zal inderdaad een stuk moeilijker worden, ik dacht dat het nog wel te doen zou zijn, maar dat had ik dan mis :oops:

De modelbouwshop waar ik altijd ga heeft deze kleur zilver:
Afbeelding
Het gaat om de tweede van rechts

Is dit een goede kleur zilver? Ik denk dat het misschien te veel glimt, dat het 'te zilver' is zeg maar.
Er is nog een modelbouwshop bij mij in de buurt, daar wil ik ook nog gaan kijken voor zilverkleurige verf, want ik denk dat het niet echt puur zilver moet zijn, meer zilvergrijs of iets in die richting denk ik, zou dat kunnen?

Gr. Ronald

_________________
Scania V8 S-U-P-E-R Swedish Pefection /// Passion for power /// Nothing beats a V8

Ron Feijns Transport /// Roosendaal - Holland

Laatste projecten: Volvo F12 Globetrotter /// DAF 3600 Space Cab /// Volvo F16 /// Bezig: DAF XF 95 SSC + Revell dieplader
Op de werkbank: Scania 164, DAF XF Super Space Cab


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement