Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 11:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 aug, 2011 14:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Hoi Eddy,

Gaaf zo'n WS logger.....zeker het oudere type ( er is overigens sprake van dat de oeroude AMT Ws opnieuw uitgegeven gaat worden.....ik ga duimen!! ).
Heb je wel 's op truckpaper.com gekeken??
Hier een overzicht van de te koop staande WS logtrucks en vooral de 2 na laatste vind ik wel een hele geslaagde ( tri-drive versie met aanhanger ).
Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken maar dat zal wel goed komen.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 aug, 2011 19:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
@Onne,

ik ga het binnenkort eens proberen Onne, bedankt voor de tip :wink:


@ Arjan,

bedankt voor reactie en de link :brouw:

Zoiets moet het wel gaan worden wat je bedoeld.

Als je nog meer van dit soort mooie linkjes hebt, ik hou me graag aanbevolen. :wink:

Maar misschien kun je me helpen aan wat foto,s van de achterkant van de cabine? Als ik het goed hebt moet het een rechthoekig raampje worden dicht tegen de dakrand aan.

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 aug, 2011 18:48 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Eddy,

Ik denk dat je het beste http://www.truckpaper.com 's moet gaan doorzoeken.....er staat verschrikkelijk veel fotomateriaal op maar let wel goed op de specifieke types want men weet af en toe niet eens wat voor truck men eigenlijk verkoopt :roll:
Ik heb er in ieder geval al veel vanaf gehaald.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 aug, 2011 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Arjan bedankt voor de tip :brouw:

Heb inmiddels wat foto's van de cabineachterkant gevonden, dus kan ik nu een raam
gaan maken in de cabinewand :wink:

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 aug, 2011 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Boxer schreef:
Maar misschien kun je me helpen aan wat foto,s van de achterkant van de cabine? Als ik het goed hebt moet het een rechthoekig raampje worden dicht tegen de dakrand aan.

Als ik me niet vergis loopt die "ribbel" van op de deur (onder het raam) ook door op de achterkant.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 aug, 2011 23:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Aerodyne schreef:
Als ik me niet vergis loopt die "ribbel" van op de deur (onder het raam) ook door op de achterkant.

Kheb het nu zelf opgezocht, wilde zeker zijn van mezelf, hij loopt toch gedeeltelijk rond, zie
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 aug, 2011 23:45 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Dat klopt Gerdi, die ribbel loopt niet over de gehele achterkant.
Overigens is deze cabine van origine een Autocar cabine en voor het eerst gebruikt in 1950!!
Bij de AMT Autocar kan je dus heel mooi zien hoe de achterkant van die cabine is.
Bij Autocar heette deze cabine de 'drivercab'......bij Western Star 'Heritage cab' ( bij White 'custom cab' ).
Je ziet het, deze cabine is bij heel veel merken gebruikt omdat dit een ontzettend goed ontwikkelde cabine was met heel veel ruimte ( in vergelijking met wat er toen te krijgen was natuurlijk :wink: ).
Zomaar weer een stukje nutteloze info :mrgreen:

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 aug, 2011 0:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Arjan Ouwendijk schreef:
Bij Autocar heette deze cabine de 'drivercab'......bij Western Star 'Heritage cab' ( bij White 'custom cab' ).

Je vergeet Diamond Reo :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 aug, 2011 0:33 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Nou, 'vergeten' niet....alleen vond ik het wel even goed zo anders had ik bijvoorbeeld ook nog REO en Diamond T kunnen noemen en dan zijn er meer :wink:
Het was in ieder geval een veel gebruikte cabine.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 okt, 2011 18:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
We zijn weer een stukje verder met de Western Star en heb inmiddels een raampje gemaakt in de achterwand. Alleen, ik vind h'm best wel groot geworden.

Afbeelding

Nu heb ik al heel wat foto's bekeken van een Western Star en daarbij kwam ik ook wat foto's tegen van een smaller achterraam.
En dat vind ik er persoonlijke toch beter uit zien, alleen....................................................dit is weer van een ander cabine-type. :roll:

Afbeelding

Ik ga er nog over nadenken wat ik ga doen. Misschien dat jullie nog tips of raad voor me hebben.

Maar goed zoals je misschien al heb gezien heb ik het chassis in gloss-black gespoten. (let niet op het stof wat er alweer op ligt na twee weken niks doen aan dit model) :mrgreen:

Afbeelding

Hier een dryfit van de achterassen.

Afbeelding

De ruil-dash van Aerodyne. (Gerdi nog bedankt voor de gedane zaken) :brouw:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het motorblok heb ik Vallejo Ocre gespoten. Het blok krijgt uiteraard nog een wash-beurt :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de foto's voor het totaal overzicht. Komende dagen verwacht ik een bestelling uit Engeland met de verf. Ik ga dit model spuiten en lakken met een voor mij nieuwe verfsoort n.l. Zero-paints. Op de modelbrouwerdag sprak ik met Iceracer Kris een auto en motorbouwer en hij had zeer goede ervaringen met deze verf/laksoort. Verder heb ik de dieseltanks ook in de grondverf staan en deze ga ik binnenkort in glanswit spuiten zodat daar het chromepoeder op gesmeerd kan worden.

tot gauw,
groet Eddy

To

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement